Resolutie van DOS-box instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:37
Op mijn werk heb ik van de oude computer de videokaart vervangen door een S3 virge. Nu is het heel vervelend: de DOS-box onder win95 wordt heel erg knipperig (ik denk zo'n 56hz).

Windows stelt em op een half-beeldvullende videomode in met een hele irri lage refreshrate.

Probleem is op te lossen met mode co80 voordat je ons orderprogramma uitvoert (wat dus 75% van de dag op't scherm staat). Ik vind dit niet een lekkere oplossing, aangezien er ook wel eens een screensaver langskomt om de videomode te resetten :(

Wie weet waar ik de default videomode kan instellen?

• _JGC_
Niemand? Lijkt me toch echt een instelling in system.ini of de registry. Onder veilige modus of plain DOS nergens last van. Mijn broer heeft de non-Pro versie van die Diamond kaart (S3 virge 325 ipv Virge 375) en werkt perfect met dezelfde drivers (S3 geeft voor beide chippen dezelfde driver uit)

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:39
Druk als je een dos venster hebt geopend op alt-enter. Je krijgt dan een volledig scherm zoals onder 'plain DOS'

Als het goed is zijn je problemen dan opgelost.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• _JGC_
Em, venster is goed, maar volledig scherm is juist waar ik me aan erger. 56hz is niet echt ergonomisch ya know :(

Heb je BTW mijn vraag wel goed gelezen? Of heb ik em gewoon onduidelijk gesteld?

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:39
Omdat je het over een DOS box had, heb ik begrepen dat je het over een venster had.

Maar als je volledig scherm draait, dan draait ie toch in textmodus, net als je dos gebruikt zonder dat je windows hebt gestart. Dan moet het toch werken :?

Ik vind het een beetje een rare situatie :? Je bedoelt dus eigenlijk dat ie in textmodus een lage refresh rate geeft

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Op dinsdag 21 augustus 2001 20:06 schreef _JGC_ het volgende:
Heb je BTW mijn vraag wel goed gelezen? Of heb ik em gewoon onduidelijk gesteld?
Het is een vaag probleem, doet ie het tijdens het opstarten trouwens wel goed? (misschien even op ESC drukken tijdens splash screen)

ik dacht namelijk dat windows gewoon de standaard text mode gebruikte

• _JGC_
Dat doet ie dus niet meer. Als ik in safe mode opstart krijg ik wel normale textmode, in plain DOS of BIOS ook.

Na de safe-mode is alles weer goed, maar de tweede poging herhaalt alles weer van vooraf aan.

Ik heb het nu opgelost door de screensaver uit te zetten en mode co80 voor het starten van het programma te doen.
Pagina: 1