Nest Learning Thermostat V3 stopt niet met verwarmen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:25
Hoi Tweakers!

Ik heb gisteren mijn Nest Learning Thermostat V3 binnengekregen.
Na installatie blijft de verwarming doorgaan met verwarmen, ook als de doeltemperatuur binnen de Nest ruim onder de huidige temperatuur zit.

De apparatuur:
CV combi ketel: AWB ThermoElegance 3 (zonder OpenTherm adapter, die volgt mogelijk later. Alles dus aangesloten als aan/uit).
Nest Learning Thermostat 3

Hopende dat iemand de oplossing kan herkennen, hier een situatieschets van hoe het momenteel is aangesloten:

Ketel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0U1yE3xJuh_0bK_66QGgnG6tqxA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKCPSkVzpgb8EQYyrHjwmwkQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Nest Heatlink:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-j4FR5UcA_F0_AasSN71c7hqYQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lDu8luQAzBheCUtsylVZ30P.jpg?f=fotoalbum_medium

Nest Thermostaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nQCC1YOPlpE-xruTH7XHVo6lNk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPCN1Za4FYURuE5xmqLn3TrQ.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzM6LJVpFzXPJTPWK9_kk9Ztv5g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tBmJuB4XgmKcmiFOTC7Bp4Wf.jpg?f=fotoalbum_medium

Alle kabels zitten stevig bevestigd.
De verbinding tussen de Heatlink, Thermostat en app werkt ook top.

Wat zou ik nog kunnen proberen/testen/meten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Eerst even de disclaimer: ik heb eigenlijk nul verstand van CV-ketels, maar ik heb mijn V3 wel zelf aangesloten (wel op een ander model CV-ketel met OpenTherm). Ik vond het even leuk om het internet af te speuren omdat ik zag dat je geen reacties had...

Nu je dit weet, wil ik even kwijt dat ik juist begrijp dat je de RT-24V moet verbinden met de 2-3 van de heatlink. Dus: CV-RT <-> Heatlink-2 en CV-24V <-> Heatlink-3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:32
@GebakkePizza Ja precies.
Die bus aansluiting is voor "Ebus-kamerthermostaat of Ebus-radio-ontvanger".
De Nest Heatlink praat geen Ebus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:25
GebakkePizza schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:01:
Eerst even de disclaimer: ik heb eigenlijk nul verstand van CV-ketels, maar ik heb mijn V3 wel zelf aangesloten (wel op een ander model CV-ketel met OpenTherm). Ik vond het even leuk om het internet af te speuren omdat ik zag dat je geen reacties had...

Nu je dit weet, wil ik even kwijt dat ik juist begrijp dat je de RT-24V moet verbinden met de 2-3 van de heatlink. Dus: CV-RT <-> Heatlink-2 en CV-24V <-> Heatlink-3.
jeroen3 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:08:
@GebakkePizza Ja precies.
Die bus aansluiting is voor "Ebus-kamerthermostaat of Ebus-radio-ontvanger".
De Nest Heatlink praat geen Ebus.
bedankt voor alle moeite! Ik ga er spoedig naar kijken. Momenteel even te druk met het krijgen van een dochtertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkvl06
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-05 15:59
Hallo

Heb het zelfde probleem bij mijn zoon Nest V3 ( 2 maanden oud) geïnstalleerd op zijn thermo élégance 3 van awb. via aan/uit want zit geen opentherm op de ketel.
ketel slaat wel aan maar blijft door branden, als je temp van Nest omlaag draai blijft hij ook door branden.
We hadden een Honeywell RT4 aan uit er op werkte perfect.

Nest goed aangesloten ketel op 2 en 3 (aan/uit) zoals het moet.

wat kan het probleem zijn?

alvast bedankt

mvg

Henk

[ Voor 8% gewijzigd door henkvl06 op 06-02-2022 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiva
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-06-2022
Bij mij hetzelfde probleem, ik heb het ook verbonden zoals The_Zohan (cv ketel is wel ander merk).

Eerste paar dagen werkte het prima!

Sinds vannacht blijft de cv maar verwarmen. Inmiddels is het 26.5 graden in de kamer waar de nest sensor staat, deze is ingesteld op 22.5 graden.

via de app (google nest hub) ook op uit gezet, en de cv begon toch weer te verwarmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyYehdhUElahi2sIqno6twnlnB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5y8fJ0EhVn26m8t9pHLFggtR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvs
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-10-2022

Dvs

Hallo iedereen,

Hier hetzelfde probleem, blijft warmen, wel andere ketel. Ondertussen iemand de oplossing gevonden ? Ik hoor het graag 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Heeft dus voorheen niet al samen gewerkt gewerkt? Dan denk ik dat je gewoon even voor aan moet beginnen met zoeken ipv achteraan: aansluitingen bij de ketel checken en instellingen checken.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 23-10-2022 18:15 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-03 19:55
Op de Nest heat link bij de cv ketel zit een override button. Als je die per ongeluk indruk blijft je cv ketel verwarmen. Het is een back up als je thermostaat het begeeft. Heb je daar al naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewmonkey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13:24
En als je de twee kabeltjes gewoon op OT1 en OT2 aansluit?
In Nederland komt het volgens mij zelden tot niet voor dat een ketel echt met een relais wordt geschakeld, dat dan door de Heatlink moet gebeuren.
Aan/uit of OpenTherm is gewoon: wel contact of geen contact, waarbij bij OpenTherm ook nog een signaal wordt meegezonden met 'wat ga je doen ketel?' zodat de thermostaat een beetje kan praten met de ketel.

Maar ook ik ben geen expert, bovenstaande is slechts gebaseerd op ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesselvanpeer
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik loop helaas tegen het zelfde probleem aan. Zijn er mensen die een oplossing hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathias V
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 03-01-2024
Hallo allemaal,

2 dagen terug heb ik mijn Google Nest Learning Thermostat V3 aangekocht.
Dit omdat ik niet tevreden was van mijn honeywell thermostaat.
Ik had net als iemand hiervoor het probleem dat de cv ketel bleef draaien en het dus heel warm werd inhuis.
Ook al zette ik de thermostaat uit of daalde ik de temperatuur de verwarming bleef warm.
Na 2 avonden na het werk intensief zoeken werkt het nu prima!

Je kan heel wat installatie video's kijken maar dat lost je probleem niet op jammer genoeg!
Opentherm cv ketel installatie eenvoudig niet dus!

De heatlink het bakje die je cv ketel verbind met de thermostaat word verbonden met 3 kabels:
1 de stroom toevoer
2 T1 T2 stroom naar de thermostaat
3 de kabel die de cv ketel verbind met de heatlink
De verbinding met je heatlink en de thermostaat is via bluetooth

Alles draait om stap 3 als deze niet goed zit werkt het niet en krijg je dus een warm huis zonder dat je dit wenst.
Ik heb via deze link mijn aansluiting goed gekregen waardoor de cv ketel gelijk stopte met verwarmen!
https://www.smartcompany.nl/installatiehulp/

Mocht je opzoek gaan naar het type ik vond dit onderaan de cv ketel.

Ik hoop dat mijn bericht jullie opweg kan helpen naar een werkende googel thermostaat.
En dat jullie hiermee een warme (maar onder controle) winter kunnen tegemoet gaan ;)

Mathias V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 21:47
Ik merk ook op dat mijn display oranje blijft ondanks dat de ingestelde temperatuur gehaald is. Je hoort ook de ketel werken.

Ik merk dat als ik de nest een klein tikje terug draai dat de temperatuur nog hetzelfde blijft maar dat hij stopt met verwarmen.

Ik heb ook een leuke computer..

Pagina: 1