iPhone SE; beeldscherm defect, reservekopie corrupt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Beetje een vreemd gecombineerde topic titel, maar ik zal het toelichten :)

Mijn vrouw heeft haar iPhone SE (2020) laten vallen gisteren. Het resultaat: het scherm doet het niet meer (niet gebarsten maar gewoon geen beeld meer). Telefoon gaat wel aan, je voelt de thuisknop reageren en je kan het toestel gewoon bellen en horen overgaan.

Ik heb nog een iPhone 7 liggen die ze kan gebruiken. Echter; wanneer ik deze wil herstellen door een reservekopie van haar gevallen toestel terug te zetten gaat het mis. De reservekopie is corrupt en niet te gebruiken (herstel via iTunes). Onze reservekopieën staan op een PC, niet in de cloud.

Ik heb geprobeerd de gevallen iPhone middels iTunes te backuppen zodat ik een nieuwe reservekopie kan maken en deze op de tijdelijke iPhone 7 kan uitrollen. Dat laatste om al haar contacten en aantekeningen te kunnen gebruiken en ook weer te kunnen beschikken over haar foto's. Maar helaas, de iPhone is uit geweest en ik kan niet inloggen. De toegang middels vingerprint werkt pas wanneer ik weer fysiek met een pincode heb ingelogd en dat lukt nu dus niet aangezien het scherm kapot is.

Weet iemand nog een manier om een reservekopie te trekken van de iPhone met het kapotte scherm? Uiteraard gaan we de SE wegbrengen voor reparatie zodat deze weer toegankelijk wordt, maar ik had de hoop om in de tussentijd de reserve iPhone 1-op-1 te kunnen gaan gebruiken, inclusief alle gegevens die op de defecte iPhone staan. Ook het overzetten van de data van de ene naar de andere iPhone lukt niet vanwege het defecte scherm.

n.b. wanneer ik de gevallen iPhone aansluit op een PC voorzien van iTunes dan verschijnt deze niet. Je hoort de telefoon wel een melding geven (USB aangesloten, batter wordt geladen). Ik kan dus de iPhone niet benaderen via iTunes.

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 31-10-2021 11:05 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

3U Tools for Windows eens proberen.

edit: reservekopie van iOS15 versie, kan niet terug op iOS14 versie. dus 7 updaten

[ Voor 55% gewijzigd door Hackus op 04-11-2021 17:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.