Hi allemaal,
Iets meer dan een jaar geleden heb ik mijn hbo-studie afgerond. Na het afronden van mijn studie wilde ik niet verder studeren. Ik had al 8 jaar gestudeerd (mbo & hbo) en was er wel klaar mee. Ik ben gaan werken bij een consultancybureau en heb daar een mooi startsalaris & vooruitzicht. Daarnaast heb ik een auto van de zaak en ben ik luxer gaan wonen (840 euro per maand).
Sinds een aantal maanden begin ik toch wel sterk te twijfelen om toch een master te doen. Het kriebelt en ik denk er vaak over na. De redenen waarom ik een master zou willen doen:
Ik vind de keuze erg moeilijk. Om deze reden hoop ik advies te krijgen van mensen die vergelijkbare keuzes hebben gemaakt. Ook als je dit niet hebt gedaan, ben ik benieuwd naar je keuze en afwegingen.
Bedankt alvast.
Iets meer dan een jaar geleden heb ik mijn hbo-studie afgerond. Na het afronden van mijn studie wilde ik niet verder studeren. Ik had al 8 jaar gestudeerd (mbo & hbo) en was er wel klaar mee. Ik ben gaan werken bij een consultancybureau en heb daar een mooi startsalaris & vooruitzicht. Daarnaast heb ik een auto van de zaak en ben ik luxer gaan wonen (840 euro per maand).
Sinds een aantal maanden begin ik toch wel sterk te twijfelen om toch een master te doen. Het kriebelt en ik denk er vaak over na. De redenen waarom ik een master zou willen doen:
- Het papiertje. Ja, ik merk en hoor dat je toch wel veel hoort dat er veel naar wordt gekeken of je een master hebt gedaan of niet..
- Spijt. Ik ben bang dat ik er spijt van krijgen als ik het niet doe. Ik wil (ook om bovenstaande reden) niet tegen een plafond aanlopen in mijn loopbaan omdat ik geen master heb.
- Doorleren. Ik heb het gevoel dat ik nog wel wat extra kan leren. In alle eerlijkheid is dit gevoel wel ondergeschikt aan bovenstaande aangezien ik bij mijn werk ook genoeg leer.
- Inkomen. Hoewel ik wellicht bij sommige masters deeltijd kan werken, zal mijn inkomen drastisch omlaag gaan. Ik heb een spaarpotje van rond de 20.000 euro en kan eventueel ook geld bij mijn ouders lenen.
- Leasen. Ik heb een leaseauto besteld met een contractduur van 4 jaar (korter kan niet). Hoewel ik deze op dit moment nog kan annuleren is het wel een extra belemmering.
- Toest. Bij de meeste masters is er een assessment. Als ik stop met werken, betekent het wel dat ik deze toets verplicht moet halen.. Nou denk ik dat dat wel lukt.. maar toch
Ik vind de keuze erg moeilijk. Om deze reden hoop ik advies te krijgen van mensen die vergelijkbare keuzes hebben gemaakt. Ook als je dit niet hebt gedaan, ben ik benieuwd naar je keuze en afwegingen.
Bedankt alvast.