Oud topic, excuses daarvoor maar ik zit met dezelfde vraag. Ik ben erg benieuwd of iemand ervaringen heeft met zoiets en hoe het zit met vermogen / cop.
Ik heb er al veel negatieve dingen over gelezen en ik snap dat het niet zomaar kan, maar ik zie ook deze oplossing:
Wattz Cube
En dan twijfel ik, zou het misschien toch kunnen? Ik zoek ernaar om nog verder het geluid te kunnen dempen, zonder dure omkasting, zodat ik een iets grotere unit dan 7kw kwijt zou kunnen, meer lukt niet ivm geluidsnormen en het niet tot last willen zijn bij de buren.
Het liefst wil ik volledig op de WP en geen hybride. Ik twijfel of ik dan in de winter genoeg heb. C.a. 1300 m3 gas verbruik. Koevlaas formule zegt dat het kan maar het is op het randje (-7 = 6,2 bij 100% en heb volgens de formule 6,3 nodig) en liever wil ik niet dat de WP op vol vermogen moet draaien de hele tijd.
Ik ben nog wel enigszins handig en kan wel wat moois maken denk ik, geluidsisolerende roosters zijn te vinden denk ik en hopelijk minder duur dan een kast. Voorkant monoblock voor het onderste rooster zetten en luchtdicht maken (niet bij het rooster natuurlijk), rooster erboven voor de aanvoer en dan binnen, met wat ruimte voor luchtstroom, afsluiten en isoleren.
Heb alleen dus geen idee of zo nog genoeg lucht aangevoerd kan worden en of het niet juist meer herrie maakt.
Heeft hier iemand ervaring met het plaatsen van een buiten-unit in de schuur en misschien een foto van de oplossing?