monoblok hybride warmtepomp in schuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stukkie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-04 17:25
Beste Lezer,

Misschien een rare vraag, maar zou je een monoblok unit van een hybride waterpomp in de garage kunnen zetten. ik heb een garage van zo'n 50 vierkante meter. en wat zijn dan eventueel de voor- en nadelen?

met vriendelijke groet,

Beste antwoord (via stukkie op 30-10-2021 22:33)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat lijkt me prima iets dat je in basis zelf uit kan zoeken. Wij gaan niet voor je googlen als je dat zelf ook kan doen. Als je dan nog vragen hebt aan de hand van de gevonden informatie, kan je die hier stellen lijkt me :) Dit is wel erg low effort (net als zo ongeveer al je andere topics).

[ Voor 11% gewijzigd door spone op 30-10-2021 22:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat lijkt me prima iets dat je in basis zelf uit kan zoeken. Wij gaan niet voor je googlen als je dat zelf ook kan doen. Als je dan nog vragen hebt aan de hand van de gevonden informatie, kan je die hier stellen lijkt me :) Dit is wel erg low effort (net als zo ongeveer al je andere topics).

[ Voor 11% gewijzigd door spone op 30-10-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stukkie
En bedankt he !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:20
Je kan hem wel in de schuur zetten, maar je wil niet de lucht uit de schuur gebruiken.
In de zomer wordt de schuur dan erg heet en heb je te weinig koelvermogen.
In de winter wordt de schuur te koud en zal de warmtepomp ook niet optimaal kunnen verwarmen.

Je komt dan eerder tegen de limiet temperaturen aan omdat hij in zijn eigen lucht staat te draaien.

In de gevel zal een rooster of deur met rooster moeten komen voor de lucht toe en afvoer.
Een deur is praktisch met onderhoud.
Binnen bouw je er dan een muur omheen met ook toegangs openingen voor service.

Hierdoor gebruik je gewoon buitenlucht, maar kun je de buitenunit uit het zicht in de schuur zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JjHLjFR-voV3oVqzQk-8xSPOi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dJWCiDEFrSsIz3WSL1E5ocZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door FRANQ op 30-10-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stukkie
In een dichte (garage) ruimte is dus geen optie. eventueel zoals je laat zien op de foto zou inderdaad mooi zijn. feit is wel dat ik een spouw gemetselde muur heb, dus al met al wel wat omslachtiger. ik zal e.e.a. eens gaan onderzoeken en uitwerken. Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Houdt ook rekening met condensafvoer.
Ik heb mijn mitsu in de schuur staan met condensafvoer (een speciale set is te koop) aangesloten op regenpijp via de vloer naar buiten.
Koperen afvoer (warmtegeleidend) met heat tracing die schakelt op defrost (signaal uit warmtepomp)
Ook lucht uitblaas warmtepomp naar buiten via zelfgemaakte geluidsdemper.

[ Voor 4% gewijzigd door AUijtdehaag op 31-10-2021 02:50 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnugter
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-04 09:17
Oud topic, excuses daarvoor maar ik zit met dezelfde vraag. Ik ben erg benieuwd of iemand ervaringen heeft met zoiets en hoe het zit met vermogen / cop.

Ik heb er al veel negatieve dingen over gelezen en ik snap dat het niet zomaar kan, maar ik zie ook deze oplossing: Wattz Cube

En dan twijfel ik, zou het misschien toch kunnen? Ik zoek ernaar om nog verder het geluid te kunnen dempen, zonder dure omkasting, zodat ik een iets grotere unit dan 7kw kwijt zou kunnen, meer lukt niet ivm geluidsnormen en het niet tot last willen zijn bij de buren.

Het liefst wil ik volledig op de WP en geen hybride. Ik twijfel of ik dan in de winter genoeg heb. C.a. 1300 m3 gas verbruik. Koevlaas formule zegt dat het kan maar het is op het randje (-7 = 6,2 bij 100% en heb volgens de formule 6,3 nodig) en liever wil ik niet dat de WP op vol vermogen moet draaien de hele tijd.

Ik ben nog wel enigszins handig en kan wel wat moois maken denk ik, geluidsisolerende roosters zijn te vinden denk ik en hopelijk minder duur dan een kast. Voorkant monoblock voor het onderste rooster zetten en luchtdicht maken (niet bij het rooster natuurlijk), rooster erboven voor de aanvoer en dan binnen, met wat ruimte voor luchtstroom, afsluiten en isoleren.

Heb alleen dus geen idee of zo nog genoeg lucht aangevoerd kan worden en of het niet juist meer herrie maakt.

Heeft hier iemand ervaring met het plaatsen van een buiten-unit in de schuur en misschien een foto van de oplossing?
Pagina: 1