Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung NVMe drive deep format mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
Ik heb op internet gezocht naar hoe je het beste een NVMe schijf kunt wissen zodat het onmogelijk is nog enige data van de schijf te halen. Het probleem is dat ik een schijf heb met bad sectors en deze voor garantie terug moet sturen.

Maar de 'deep format' programma's die random data schrijven schijnen alleen op SATA schijven te werken.

De Samsung Magician software wist zover als ik gelezen alleen de encryption key. En ik kan nergens terug vinden of dat wel echt alle data 100% ontoegankelijk maakt. Of dat daar bewijs voor is.

[ Voor 3% gewijzigd door Seph op 30-10-2021 19:37 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40
Heb je enig idee wat encryption key betekent?

Als die gewist is, dan kan geen recovery-software die data meer terughalen.

• Seph
Ja, is daar extern bewijs voor? Bovendien heb ik gelezen dat alle memory cells ook gereset worden met een volt spike, klopt dit?

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11 17:51
Dat is ook logisch, want je gaat ontzettend veel schrijfacties doen, iets waar een SSD niet echt tegen kan. Als je zo iets op een SSD doet ben je hem gewoon aan het slopen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je geen vertrouwen hebt in certificaten dan koop je toch maar gewoon een nieuwe SSD?

Met deze eisen en schijnbaar classified data, is garantie nooit een optie.

• Seph
Deze NVMe schijf is al defect. Hij heeft veel bad sectors en geeft errors bij de S.M.A.R.T. test. Het is een dure schijf dus ik wil hem graag terug sturen. Het gaat niet om vertrouwen, ik zoek een onafhankelijk bewijs dat de data niet te recoveren is na de erase.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Heeft ie geen secure erase?

• Seph
Ja hij heeft secure erase, ik kan alleen nergens vinden hoe secure die is.

Het is een Samsung 980 pro 2T drive.

[ Voor 21% gewijzigd door Seph op 31-10-2021 12:29 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Ik denk dat als je zo wantrouwend bent je weinig andere keus hebt dan hem in de schredder te doen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

WEBGAMING schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:43:
Dat is ook logisch, want je gaat ontzettend veel schrijfacties doen, iets waar een SSD niet echt tegen kan. Als je zo iets op een SSD doet ben je hem gewoon aan het slopen.
En dat is ook helemaal niet erg in dit geval. Is immers al een garantiegeval en die gaat daarna bij Samsung ook gewoon de shredder in. Aan zo'n drive valt niets te repareren.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Met HD Tune kan je kiezen voor Erase en kiezen voor Zero fill

44

Pagina: 1