Ik wil een 5.1 surround set maar heb een oude tv

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviefreak00
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-11-2021
Mijn vraag
Kan ik met mijn (relatief oude) TCL TV in combinatie met een chromecast een 5.1 home cinema set aanschaffen die werkt (volgens de surround sound normen), met de apparatuur die ik heb?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- TCL TV waarvan ik het specifieke model niet ken of terugvind, maar vergelijkbaar met TCL L32E4383.
- Google Chromecast 3

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:48

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ligt eraan wat je wil gaan doen en wat je tv aan uitgangen (2x cinch, TOS-link) heeft/protocollen (ARC e.d.) ondersteunt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviefreak00
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-11-2021
FooLsKi schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:01:
Ligt eraan wat je wil gaan doen en wat je tv aan uitgangen (2x cinch, TOS-link) heeft/protocollen (ARC e.d.) ondersteunt.
daar ken ik niets van

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:48

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dan heb je niet geboft. Ik ga niet uitzoeken wat *jouw* tv ondersteunt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FooLsKi schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:05:
[...]

Dan heb je niet geboft. Ik ga niet uitzoeken wat *jouw* tv ondersteunt.
HDMI1.4 & USB2.0 dus bizar weinig. Klopt ook wel; type-nummer verwijst naar een 2nd gen HD-Ready TV.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:31
De TCL L32E4383 heeft een coax digital out. Dat is een rond busje met doorgaans een oranje ring. Als die er bij jouw TV ook op zit, dan moet je 5.1 systeem een digital coax input moeten hebben.
Is het alleen de vraag of het geluid van de Chromecast wordt doorgelust via de TV naar je 5.1 systeem.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er maar gerust van uit dat dat met jou TV niet gaat lukken. Je kan echter de Chromecast ook rechtstreeks op de HDMI ingang van een surroundset aansluiten, als de surroundset dat ondersteunt.

Maar, ga eerst eens dat typenummer aan de achterkant van je TV opgraven, en je dan verdiepen in de termen die hierboven genoemd zijn. Als je het niet weet EN niet wilt leren, dan moet je naar de mediamarkt gaan vertellen wat je wilt en je portomonee omhoog houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

Op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet, daar is de template ook voor. De template verwijderen en het deel weglaten wat je zelf al ondernomen hebt is geen handige keuze. De eigen inzet ontbreekt en vandaar gaat dit topic op slot.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.