Hoe en welke Bluetooth zender installeren op NAD T758 V3i

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riene56
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-04-2024
Hallo, hoe kan ik een Bluetooth transmitter aansluiten op mijn NAD T758 V3i receiver om verbinding te kunnen maken met een NAD viso HP70 hoofdtelefoon? De receiver kan enkel Bluetooth ontvangen, niet zenden.
Ik stelde mijn vraag reeds aan de NAD support crew, maar ik werd niet wijzer van hun antwoord. Enkel dat het niet gemakkelijk is een geschikte transmitter te vinden voor een A/V receiver omdat de meeste de multichannel
audio formaten niet aankunnen. Heeft iemand een idee welke ik nodig heb?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 08:53
In principe zou het geen probleem moeten opleveren om een BT transmitter op een audio-uit aan te sluiten. Het BT kastje kan gewoon analoog signaal omzetten naar draadloos.

Wat even belangrijk is,
  • dat je opzoekt welke codecs je koptelefoon gebruikt en dat je nieuwe transmitter die ondersteund.
  • kijkt wat voor audio uit je hebt op je receiver, bij voorkeur zou ik tulpuitgang kiezen. Als dat er niet opzit, dan kan je ook gewoon de koptelefoonuitgang met jackaansluiting pakken.
Ik ben niet zo thuis in BT audio, maar merken als Logitech en Strex zou je naar kunnen kijken.

Edit: ik zie dat de receiver geen stereo-uit via de tulp heeft, alleen multichannel. Je zal dan via de koptelefoonuitgang je BT signaal moeten versturen.

[ Voor 11% gewijzigd door vlaaing peerd op 30-10-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:33
Zoiets bijvoorbeeld:
https://nl-nl.sennheiser.com/bt-t100

Hier in de pricewatch:
pricewatch: Sennheiser BT T100

[ Voor 53% gewijzigd door RobbieT op 30-10-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 16:25

FeaR

In GoT we trust

vlaaing peerd schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:15:
Edit: ik zie dat de receiver geen stereo-uit via de tulp heeft, alleen multichannel. Je zal dan via de koptelefoonuitgang je BT signaal moeten versturen.
De Zone 2 zou je kunnen gebruiken. Is al stereo dus de receiver zal dan down samplen als je meer dan twee kanalen invoert. Alleen even checken welke inputs er allemaal door worden gezet naar Zone 2. Analoge en netwerk bronnen is veelal het probleem niet meer maar als je naar S/PDIF of zelfs HDMI wilt kom je niet met elke receiver weg.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riene56
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-04-2024
Fear, heb de handleiding nagezien van de receiver en ik kan inderdaad zone 2 niet gebruiken.
Kan er gebruik gemaakt worden van de audio pre-out aansluitingen om een transmitter te installeren?

[ Voor 35% gewijzigd door Riene56 op 31-10-2021 08:16 ]