Slecht Zienden Topic Tweakers.net Frontpage Forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-09 15:54

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Topicstarter
Op dit moment zijn er soms testen geweest op tweakers.net waarbij de frontpage veranderde in een pagina voor slechtzienden. Dit is prima, maar normaal gesproken hebben slechtzienden zoals ik alles al ingesteld als voor slechtzienden. Wat bijzonder grote letters zijn voor iemand anders werden bij mij nog extra heel veel bijzondere grote letters.

Er zitten als slechtziende wel bugs die je merkt. Het zou mooi zijn als er een kleine optie in het menu komen waar ook staat dat de balk boven in beeld niet steeds het halve scherm in neemt. Dit is bij inzoomen op de pagina zonder inloggen duidelijk een probleem.

Op de tablet is het vanaf 140 procent grotere letters op een al vergroot beeldscherm het niet meer mogelijk deze balk uit beeld optie aan te klikken omdat een ander groter element ervoor komt. Oplossing is de optie om de grote altijd in beeld balk optie belangrijker te laten zijn. ( Dat lijkt klein, maar het voorkomt noodzaak om te verkleinen uit te zoomen, de optie balk niets steeds in beeld, dan weer alles gaan vergroten, 5 minuten verder e.d.)

Een ander belangrijk vind ik dat ik zie dat op dit moment dit venster waar ik hier de comment schrijf gelukkig groter kan maken op de desktop website. Bij een touchscreen browser gaat dat moeilijk.

Situatie schets: Vaste focus dichtbij, of vaste focus ver weg, waarbij leesbril voor dichtbij, en ik dagelijks tientallen keren wissel. Multifocaal niet mogelijk, enige frustratie is na cookies wissen alle websites opnieuw instellen waarvan tweakers.net er 1tje is.

Gelukkig geen spraak synthesizer nodig nog.

Wat op dit moment het makkelijkste zou zijn is het volgende.

Een url naar de tweakers frontpage die automatisch de altijd in beeld balk direct uitschakeld zelfs voor het accepteren van de cookies. Dit scheelt veel tijd.

Slechtzienden zouden dus in mijn situatie alleen een url voor slechtzienden nodig hebben om op tweakers te komen. Dat hoeft niet zichtbaar te zijn voor andere mensen. Dat is bij een A/B test al duidelijk gemaakt, met reacties zoals 'zijn jullie blind of zo!'.

Nee zeer zeker niet blind hierzo!

Een ander voorbeeld is de website fok.nl of nu.nl die het leuk vinden om zo'n prominente permante balk in beeld te hebben die groter wordt bij het inzoomen zonder mogelijkheid om het altijd uit te schakelen.

Tweakers biedt wel de mogelijkheid de balk in ogen weg te nemen, maar het wordt steeds moeilijker hoe grotere letters ik nodig heb.

De browser vergroot hier alles, dus ook de balk die niet in beeld moet gaat dan letterlijk het halve beeldscherm in nemen o.a.

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Topicstarter
Aanvulling: Het is moeilijk via google een centraal topic voor slechtzienden te vinden op tweakers.net

Het is wel duidelijk dat het bij vrijwel alle websites voor slechtzienden is dat er een permanent balk bovenin is zoals in het tijdperk van iFrames uit de jaren 90. Bij inzoomen wordt op alle sites deze balk bij iedere zoom groter totdat je weer een nieuw beeldscherm moet kopen omdat de balk het halve scherm inneemt.

Dit is bij steeds meer websites, maar tweakers heeft gelukkig balk uitschakel mogelijkheid, andere websites zeer zelden tot nooit. Eigenlijk zeer zeer zeldzaam.

Mijn monitor is 46 Inch, 1920x1080p met 150 procent vergroting standaard, en inzoomen van webpagina tot 300 procent.

Mijn tablet is Tab S5e, maximaal vergroting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Topicstarter
Dit topic zou verplaatst kunnen worden naar een juiste plek, gelieve niet te wissen indien er al een topic is, want dan kopieer ik deze informatie geplaatst naar posts in dat juiste topic dat via google niet te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Topicstarter
Goede dingen zijn aan tweakers.net en nu.nl alswel fok.nl dat er wel rekening mee gehouden is dat een colom overzicht is te lezen, en dat je dus niet op een 46 inch beeldscherm je hoofd moet draaien bij iedere nieuwe regel, echter ik ken mensen die zeer zeer slechtziend zijn, en met een virtueel vergrootglas wordt bij hen het hele bijvoorbeeld 46 inch beeldscherm gebruikt voor het laten zien van bijvoorbeeld 3 woorden.

Gewenste voorbeeld:

tweakers.net/slechtziend
tweakers.net/zeerslechtziend
tweakers.net/blind

e.d.

bij naar tweakers.net/slechtziend dan de optie met voor iedere slechtziende iets karakteristieks.

bij tweakers.net/blind is het nodig een braille hardware interface te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Topicstarter
Dit spreekwoord in de Nederlandse taal is voor slechtzienden helaas regelmatig van toepassing, omdat ik of zij slechtziende zijn.
Waarom kijkt ge naar de splinter in het oog van uw broeder en slaat ge geen acht op de balk in uw eigen oog? Hoe kunt ge tot uw broeder zeggen: 'Broeder, laat mij de splinter uit uw oog halen, terwijl ge de balk in uw eigen oog niet opmerkt?' Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog; dan zult ge scherp genoeg zien om de splinter te kunnen verwijderen die in het oog van uw broeder zit.'
Lucas 6:39-42