Is de voeding goed genoeg voor de specs?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowad
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 11:16
Ik heb de onderstaande PC op het oog, lijkt mij een prima prijs voor wat je krijgt.

Echter op de site van bol staat dat de maximale voeding 380 is, is dat uberhaupt voldoende voor deze specs?
pricewatch: Lenovo IdeaCentre Gaming5 14ACN6 (90RW003DMH)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZ9VzZE1cWoma2bn8b07ADNXfDY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GWGEs5SIufciLssM9emGznkX.png?f=user_large

Stel 380W zou niet voldoende (/optimaal) zijn, wat voor nadelen zal ik dan ervaren?

Hhoeveel beter is dit als alternatief?: pricewatch: Lenovo Legion T5 26AMR5 (90RC00LKMH)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:47
@Nowad
Op de site van NVIDIA geven ze bij een 3060 dit aan:
Vermogen grafische kaart (W) 170
Aanbevolen systeemvermogen (W) 550

Dit is natuurlijk ook een beetje om hun zelf in te dekken.

Een 5600G heeft een TDP van 65W, dus 170 + 65 = 235W + verbruik van de rest.
Met een hoogwaardige PSU van 380W zou dat wel goed moeten gaan. Maar je hebt inderdaad niet heel veel ruimte voor toekomstige upgrades.
Maar om nu voor 150 euro extra uit te geven enkel voor een andere kast en een iets grotere voeding is wel een hoop geld.

Aangezien je gewoon garantie krijgt op het systeem, zou ik hem gewoon kopen.
Met de huidige prijzen voor videokaarten is dit een prima prijs. Een 3060 of TI die op voorraad zijn kosten al snel rond de 750 euro. CPU is 280 op dit moment, dus je krijgt de rest er bijna gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowad
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 11:16
Thanks voor de reactie en de duidelijke uitleg.
Ik zat inderdaad ook eerst aan upgrades te denken maar dat is een 'te' groot verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:21
De voeding die erin zit is voldoende voor die betreffende setup, niets meer, niets minder.
Lenovo heeft het systeem zo gemaakt dat het niet valt te upgraden. Je kunt er niet zomaar een andere voeding in doen want het is een 12v only voeding. Het moederbord is alleen compatibel met de behuizing waar het in zit omdat het afwijkt van de ATX specificaties en de frontconnectors vast zitten aan het moederbord. Het zou mij ook niets verbazen als het moederbord alleen APU's ondersteunt zodat PCI-e4.0 nooit mogelijk gaat worden.