Usb poorten werken niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr-computer
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-04 11:22
Mijn vraag
Van desktop pc met een Fatal1ty z87 killer moederbord werken ineens de muis en toetsenbord niet meer.
Alles gecontroleerd en blijken alle poorten niet meer te werken, wel in BIOS (is normaal)

Start wel door naar windows 10, maar ik kan daar niets doen natuurlijk, want de muis werkt niet.
Ook bedraad werkt het niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Computer uit elkaar gehaald, geheugen gecheckt (1 voor 1)
Meer kun je ook niet doen, want de pc start gewoon door naar windows 10

Zou dan toch het moederbord stuk zijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:48
Als de muis/toetsenbord in BIOS wel werken, dan zijn de poorten niet stuk.
Lukt het je om windows in safe-mode te starten? Als je een USB hub gebruikt, probeer deze er eens tussen uit te halen. Muis/toetsenbord op verschillende poorten proberen aan te sluiten kan misschien werken, maar ik denk dat je dat al hebt geprobeerd. Andere muis geprobeerd?

Kan je iets meer vertellen wanneer het probleem is begonnen? Na een windows update, nieuwe software o.i.d.?

[ Voor 10% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 30-10-2021 14:05 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr-computer
Gebeurde ineens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr-computer
Ander moederbord gekocht.
Is dus opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Ik ben toch benieuwd. Had je bij het vervangen van het systemboard het OS opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Is het geen issue met de drivers of de software? Als je dat heel snel wil testen, kun je van een Linux live USB-stick booten. Als het dan wel werkt, is het in ieder geval een software-issue.

Het makkelijkste is denk ik ofwel in safe mode starten ofwel een back-up maken en Windows opnieuw installeren.

Ik denk eerlijk gezegd dat het moederbord niet kapot is en je met het vervangen van het moederbord dus niet het probleem "defect moederbord" hebt opgelost, maar dat in ieder geval Windows op zoek is gegaan naar andere drivers, waardoor het weer werkt of een mogelijk conflict tussen software en randapparatuur geen rol speelt bij deze combinatie.

[ Voor 36% gewijzigd door hoi1234 op 03-11-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr-computer
HStyles schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:38:
Ik ben toch benieuwd. Had je bij het vervangen van het systemboard het OS opnieuw geinstalleerd?
Nee hoor, werkte al bijna een jaar ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr-computer
hoi1234 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:05:
Is het geen issue met de drivers of de software? Als je dat heel snel wil testen, kun je van een Linux live USB-stick booten. Als het dan wel werkt, is het in ieder geval een software-issue.

Het makkelijkste is denk ik ofwel in safe mode starten ofwel een back-up maken en Windows opnieuw installeren.

Ik denk eerlijk gezegd dat het moederbord niet kapot is en je met het vervangen van het moederbord dus niet het probleem "defect moederbord" hebt opgelost, maar dat in ieder geval Windows op zoek is gegaan naar andere drivers, waardoor het weer werkt of een mogelijk conflict tussen software en randapparatuur geen rol speelt bij deze combinatie.
In mijn geval maakte het niet uit wat voor een soort muis ik gebruikte of toetsenbord of wat dan ook wat met usb werkt. In safe mode werkte het ook niet, dus kon ik niet systeemherstel doen. alleen in de bios.

Maar door jou opmerking heb ik heel wat anders gedaan.
Heb het moederbord 10 min. in de oven gezet op 200 graden.
En joepie de poepie, de poorten werken ineens weer.
Maar er zijn wel wat haperingen met de usb poorten dus toch maar dat andere bord erin gezet.
Ik ga nu wel nog verder testen met de oude.
Pagina: 1