Hulp bij installatie W7 via usb3 poorten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 13:52
Mijn vraag
Windows 7 installatie via usb3 poort ivm nog goed werkende printer/scanner (Canon MX310).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte brix GB-BACE-3150/4gb ddr3 1600/120gb SSD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik wordt niet wijs van de YT filmpjes met uitleg.
https://robertfilter.net/...Mo3uu-mngfNoku7cUFzsPiUcA
https://www.poweriso.com/...s-7-from-usb-3.0-port.htm

[ Voor 29% gewijzigd door GameNympho op 30-10-2021 14:28 ]

Beste antwoord (via GameNympho op 01-11-2021 16:20)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20
Je hebt waarschijnlijk alleen de USB3 drivers gedownload?
Bij de utilities kan je het GIGABYTE Windows USB Installation Tool downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://www.cybernetman.com/files/siteContent/editor/Pics/KB404_Img1.png

Gebruik het Windows 7 Simplix UpdatePack om je Windows 7 up to date te brengen.
Ook kan je daarmee de USB/NVMe drivers integreren/slipstreamen.
Maar het Gigabyte tool zal wat eenvoudiger zijn daarvoor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
Iemand die me kan helpen via teamviewer om mijn usb stick in orde te maken zodat ik Windows 7 kan installeren via een usb3 poort?
Ik heb nm mijn dualboot ssd moeten formatteren en er zijn geen W10 drivers voor deze printer.
Nu heb ik een Gigabyte Brix kunnen regelen en wil deze gebruiken enkel voor de printer.
Maar omdat hier alleen usb3 poorten opzitten, wil Windows 7 (nog) niet installen.

[ Voor 50% gewijzigd door GameNympho op 30-10-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:45
Staat je boot from USB wel goed in je BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
-

[ Voor 100% gewijzigd door GameNympho op 30-10-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
babbelbox schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:11:
Staat je boot from USB wel goed in je BIOS?
Na jaren installaties kan ik alleen maar zeggen; Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Waarom installeer je niet gewoon de Windows 8.1 printerdriver? Gaat vast werken op Windows 10, doe het zo vaak met oudere printers. Als er minimum een Vista driver beschikbaar is heb ik het altijd al aan de praat gekregen.

Sowieso als je toch zou willen Windows 7 installeren via USB 3.0, ga je die USB 3.0 drivers al in je image moeten laden, want Win7 ondersteunt standaard geen USB 3.0

[ Voor 61% gewijzigd door skelleniels op 30-10-2021 13:22 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
skelleniels schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:20:
Waarom installeer je niet gewoon de Windows 8.1 printerdriver? Gaat vast werken op Windows 10
Geprobeerd ook, maar dan krijg ik alleen de manual te zien en kom dan ook niet verder.

Sowieso als je toch zou willen Windows 7 installeren via USB 3.0, ga je die USB 3.0 drivers al in je image moeten laden, want Win7 ondersteunt standaard geen USB 3.0 Daarom mijn vraag voor hulp in het forum ;)

[ Voor 26% gewijzigd door GameNympho op 30-10-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
GameNympho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:22:
[...]

Geprobeerd ook, maar dan krijg ik alleen de manual te zien en kom dan ook niet verder.
Zo heb je printer gewoon geïnstalleerd gekregen in Windows 10 met onderstaande driver:

https://nl.canon.be/suppo...=windows%208.1%20(64-bit)

Krijg in printmanagement nu zowel de CANON MX310 SERIES FAX en PRINTER drivers te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
skelleniels schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Zo heb je printer gewoon geïnstalleerd gekregen in Windows 10 met onderstaande driver:

https://nl.canon.be/suppo...=windows%208.1%20(64-bit)

Krijg in printmanagement nu zowel de CANON MX310 SERIES FAX en PRINTER drivers te zien.
Deze had ik al geprobeerd en na installatie, niks te zien in hardware beheer qua printer, alleen de std windows zaken qua hardware (fax/inkjet multifubction/ms print to pdf/ms xps document writer/one note

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@GameNympho je geeft in de topicstart nul info over wat je hebt geprobeerd en reageert later steeds met dat je eea. al had geprobeerd. Kan je alsnog aangeven wat je hebt geprobeerd, etc? Bijv. zoeken bij google naar 'install windows 7 usb3' staat vol met tips die je naar ik aanneem allemaal hebt geprobeerd. Het is dan wat zinloos om tips te herhalen die je al hebt geprobeerd.

Via Teamviewer: nee, daar is een forum als het onze niet voor bedoeld: dan kunnen anderen niet meedenken en niet meelezen om er van te leren.

Terzijde: Windows 7 nog installeren is geen goed idee. Niet veilig. Inderdaad beter om de printer/scanner aan te praat proberen te krijgen onder Win10. (Of een nieuwe kopen, best kans dat een
edit: zin afmaken. dat een nieuwe goedkoper is dan wat je nu kwijt bent aan inkt + stroom.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 30-10-2021 13:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
GameNympho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:35:
[...]

Deze had ik al geprobeerd en na installatie, niks te zien in hardware beheer qua printer, alleen de std windows zaken qua hardware (fax/inkjet multifubction/ms print to pdf/ms xps document writer/one note
Als je Win10 Pro hebt kan je via mmc in het printmanagement handmatig de driver installeren via de .inf files, daar voeg je de poort ook toe en uiteindelijk de printer. Veel beter dan die standaardwizards van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
F_J_K schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:37:
@GameNympho je geeft in de topicstart nul info over wat je hebt geprobeerd en reageert later steeds met dat je eea. al had geprobeerd. Kan je alsnog aangeven wat je hebt geprobeerd, etc? Bijv. zoeken bij google naar 'install windows 7 usb3' staat vol met tips die je naar ik aanneem allemaal hebt geprobeerd. Het is dan wat zinloos om tips te herhalen die je al hebt geprobeerd.
Ja en omdat ik niet verder kom, heb ik een duidelijke vraag gesteld, hulp bij de usb stick en usb 3 drivers erop zetten

Via Teamviewer: nee, daar is een forum als het onze niet voor bedoeld: dan kunnen anderen niet meedenken en niet meelezen om er van te leren.
Dit is jammer, maar begrijpelijk.

Terzijde: Windows 7 nog installeren is geen goed idee. Niet veilig. Inderdaad beter om de printer/scanner aan te praat proberen te krijgen onder Win10. (Of een nieuwe kopen, best kans dat een
I know, maar als mijn printer nog goed werkt onder W7 en niet in W10, bepaal ik of ik nieuw koop, mijn oldtimer rijdt ook nog ;) dus een Brix geregeld enkel voor de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
skelleniels schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

Als je Win10 Pro hebt kan je via mmc in het printmanagement handmatig de driver installeren via de .inf files, daar voeg je de poort ook toe en uiteindelijk de printer. Veel beter dan die standaardwizards van Windows.
Daarom dus hulp nodig, daar heb ik geen kaas van gegeten nm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skelleniels
GameNympho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

Daarom dus hulp nodig, daar heb ik geen kaas van gegeten nm.
Ok, maar ik leg het je uit in grote lijnen? Je zegt dat je al jaren installaties doet, dan neem ik aan dat je vast wel al eens een printer hebt geïnstalleerd of een driver moeten zoeken van een wat exotischer apparaat? Of laat je alles op vraagteken staan in apparaatbeheer na een installatie van Windows?

Als MMC te moeilijk is of je hebt geen Win 10 Pro, neem ik aan dat je wel in apparaatbeheer bent geraakt en daar nu een apparaat ziet staan met een vraagteken? Ook dan kan je de drivers van daaruit installeren(via de uitgepakte .inf files van de download die ik doorgaf)

Als je geen vraagteken ziet en je ziet ook je printer niet, dan is die ook niet goed geconnecteerd of is er toch een probleem mee.

Zoals F_J_K gaan we hier inderdaad geen support meer geven om Windows 7 te installeren, die moeten er gewoon uit. Die printer is zeker weten aan de praat te krijgen onder Windows 10, maar het vereist iets meer werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je win7 x64 neemt loop je ook nog tegen verlopen driver signing aan.
Daarnaast zoals eerder aangegeven werkt die printer prima onder windows 10 met de universal driver. En als je het jezelf makkelijk wilt maken neem je een usb to ethernet print servertje van nog geen 2 tientjes.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

GameNympho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:40:
[...]
mijn oldtimer rijdt ook nog ;) dus een Brix geregeld enkel voor de printer.
offtopic:
Eeeuhm. Nee. Om bij de auto's te blijven: Windows 7 faalt keihard voor een APK. Een oldtimer zonder knipperlichten, met doorgeroeste chassis en met remmen die de helft van de tijd niet werken komt echt de weg niet op.

Ik ben overigens net vergeten het topic te verplaatsen van Hulp bij installatie W7 via usb3 poorten naar WOS. Alsnog.

Maar nog steeds: graag van jou een overzicht van zaken die je hebt geprobeerd. Als je boodschap is dat je er geen kaas van hebt gegeten zal ik het topic sluiten. Dan wil je met de machine onder de arm naar een lokale winkel gaan voor hulp.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
skelleniels schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Ok, maar ik leg het je uit in grote lijnen? Je zegt dat je al jaren installaties doet, dan neem ik aan dat je vast wel al eens een printer hebt geïnstalleerd of een driver moeten zoeken van een wat exotischer apparaat? Of laat je alles op vraagteken staan in apparaatbeheer na een installatie van Windows?

Als MMC te moeilijk is of je hebt geen Win 10 Pro, neem ik aan dat je wel in apparaatbeheer bent geraakt en daar nu een apparaat ziet staan met een vraagteken? Ook dan kan je de drivers van daaruit installeren(via de uitgepakte .inf files van de download die ik doorgaf)

Als je geen vraagteken ziet en je ziet ook je printer niet, dan is die ook niet goed geconnecteerd of is er toch een probleem mee.

Zoals F_J_K gaan we hier inderdaad geen support meer geven om Windows 7 te installeren, die moeten er gewoon uit. Die printer is zeker weten aan de praat te krijgen onder Windows 10, maar het vereist iets meer werk.
Jawel, maar dit was de eerste keer dat ik dit probleem tegen kwam ivm W7 van mijn dualboot weg was.
Dus ben gaan zoeken hoe of wat, maar kom niet verder met de .ini files en waar te zetten (hier ben ik een leek in).
In apparaatbeheer kan ik niks zien helaas, dit ivm ik de W10 pro N versie heb geïnstalleerd (moet deze nog naar de goede W10 zetten, maar geen haast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
GameNympho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

Jawel, maar dit was de eerste keer dat ik dit probleem tegen kwam ivm W7 van mijn dualboot weg was.
Dus ben gaan zoeken hoe of wat, maar kom niet verder met de .ini files en waar te zetten (hier ben ik een leek in).
In apparaatbeheer kan ik niks zien helaas, dit ivm ik de W10 pro N versie heb geïnstalleerd (moet deze nog naar de goede W10 zetten, maar geen haast).
Als je al niets ziet in apparaatbeheer van een vraagteken oid en je ziet niets veranderen als je de printer aansluit op USB, dan mag je het gewoon vergeten ook onder Windows 7. Die printer zelf heeft dan een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
F_J_K schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:50:
[...]

offtopic:
Eeeuhm. Nee. Om bij de auto's te blijven: Windows 7 faalt keihard voor een APK. Een oldtimer zonder knipperlichten, met doorgeroeste chassis en met remmen die de helft van de tijd niet werken komt echt de weg niet op.

Ik ben overigens net vergeten het topic te verplaatsen van Hulp bij installatie W7 via usb3 poorten naar WOS. Alsnog.
https://www.poweriso.com/...s-7-from-usb-3.0-port.htm
https://robertfilter.net/...Mo3uu-mngfNoku7cUFzsPiUcA
Als je boodschap is dat je er geen kaas van hebt gegeten zal ik het topic sluiten. Dan wil je met de machine onder de arm naar een lokale winkel gaan voor hulp.
Pardon? Ik wil dit ook leren te doen en ik denk niet dat jij iets bepaalt voor mij of ik iets wil oplossen of maar moet afsluiten ;) Ook ik moet met vallen en opstaan, verder.
En mijn oldtimer is gerestaureerd, heeft wel APK en mag de weg op, Windows 7 heeft geen apk meer (EOL) maar komt niet meer op t internet, dus wat is dan het probleem?
Thnx anyway voor het verplaatsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yuN6-iUah_8F0WwItMs4uCE1QA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b4gE0bYpSIJedY2Gn0IDeURh.jpg?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door GameNympho op 31-10-2021 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ipv eigenwijs te zijn (geen Windows 7 installeren), kun je beter eerst eens VueScan proberen: https://www.hamrick.com/vuescan/canon_mx310.html

Dat maakt het mogelijk om veel oude scanners te gebruiken in Windows. Ja, dat is betaalde software maar het geld meer dan waard als dit het mogelijk maakt je scanner te blijven gebruiken, zonder domme dingen te doen als Windows 7 installeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
gambieter schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:06:
Ipv eigenwijs te zijn ([bgeen[/] Windows 7 installeren), kun je beter eerst eens VueScan proberen: https://www.hamrick.com/vuescan/canon_mx310.html

Dat maakt het mogelijk om veel oude scanners te gebruiken in Windows. Ja, dat is betaalde software maar het geld meer dan waard als dit het mogelijk maakt je scanner te blijven gebruiken, zonder domme dingen te doen als Windows 7 installeren.
zonder domme dingen te doen als Windows 7 installeren.
Is enkel voor de printer, die nog goed werkt, en er komt geen internet aan te hangen, dus wat is er dan dom aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 19:02
GameNympho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:40:
[...]

I know, maar als mijn printer nog goed werkt onder W7 en niet in W10
Of je wilt niet kijken of de aangedragen oplossingen wel werken.
GameNympho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:09:
[...]

zonder domme dingen te doen als Windows 7 installeren.
Is enkel voor de printer, die nog goed werkt, en er komt geen internet aan te hangen, dus wat is er dan dom aan?
ach, wat is dom. Het is een omweg zonder dat je de kortste weg probeert. (als in: luisteren naar advies van anderen)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
Tens schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:17:
[...]

Of je wilt niet kijken of de aangedragen oplossingen wel werken.

[...]

ach, wat is dom. Het is een omweg zonder dat je de kortste weg probeert. (als in: luisteren naar advies van anderen)
Ik snap het, maar daarom goede en duidelijk advies.
Ik probeer zo goed mogelijk te beantwoorden en ik ben zelf geen IT`er, maar doe hobbymatig veel zaken en heb door troubleshooten, toch aardig wat geleerd. Maar om de .ini files ergens te plaatsen, gaat net even boven mijn pet, want zet ik ze verkeerd, kom ik ook niet verder en is het eigenwijsheid van mezelf dat ik domweg ergens iets heb geplaatst.
En ik weet, ik kan weer een nieuwe printer halen of betaalde software regelen om dit probleem te omzeilen, maar ik wil juist ook hiervan leren, zodat ik, als ik het nog een keer tegenkom, zelf kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
GameNympho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:23:
maar ik wil juist ook hiervan leren, zodat ik, als ik het nog een keer tegenkom, zelf kan oplossen.
fijn, blijft staan dat een aparte machine met win7 alleen voor een printer niet de kortste weg is.

- Heb je alle aangedragen opties geprobeerd, en wat ging er goed/fout?

- Die link die je gaf over een usb3 win7 install, wat ging daar mis?

En: 'weer' een printer..... die Canon is uit 2007 :?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
Tens schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

fijn, blijft staan dat een aparte machine met win7 alleen voor een printer niet de kortste weg is.

- Heb je alle aangedragen opties geprobeerd, en wat ging er goed/fout?

- Die link die je gaf over een usb3 win7 install, wat ging daar mis?

En: 'weer' een printer..... die Canon is uit 2007 :?
De eerste link heb ik gebruikt, dit gedaan; a tool to add the USB 3.0 (and further) drivers to the Windows 7 on the USB stick
For the GB-BACE-3150 it can be found here https://www.gigabyte.com/...t#support-dl-driver-usb30
Staat dus op mijn W10 pc en uitgepakt.
Hier zit in; mapje INTEL USB 3.0, die gaat naar mapje 4.0.0.27 en daar zit in;
map; Apps
map; Drivers
map; Lang
map; x64
DIFXAPI.DLL
MUP
Readme
Setup
Setup.IF2
USB3VER.DLL

Ik doe mijn USB3 stick met W7 in de pc.
Klik ik op de Setup, dan krijg ik een raam te zien met this computer does not meet the minimum requirements for installing the software.
Daarom maar gaan vragen, kan zijn dat de Windows 10 Pro N, dit tegenhoudt, dan probeer ik het zo op mijn andere pc of pak de laptop van mijn zoon. Maar tot zover ben ik met deze link gekomen.
2e link is meer voor als er al Windows opstaat, dus daar had ik eigenlijk niks aan.

Ls, mijn oldtimer uit `74 rijdt ook nog en is APK gekeurd ;) Printer werkt nog perfect en er is nog inkt voor te krijgen, dus wat is het probleem? Snelheid niet belangrijk, hij moet doen wat hij moet doen en dat doet hij nog goed. Geen vlekken/strepen of wat voor probleem, enige probleem is de driver en dat de fabrikanten mijn willen doen geloven, dat er een nieuwe printer nodig is |:( :F

[ Voor 12% gewijzigd door GameNympho op 30-10-2021 14:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20
Je hebt waarschijnlijk alleen de USB3 drivers gedownload?
Bij de utilities kan je het GIGABYTE Windows USB Installation Tool downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://www.cybernetman.com/files/siteContent/editor/Pics/KB404_Img1.png

Gebruik het Windows 7 Simplix UpdatePack om je Windows 7 up to date te brengen.
Ook kan je daarmee de USB/NVMe drivers integreren/slipstreamen.
Maar het Gigabyte tool zal wat eenvoudiger zijn daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
GameNympho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

De eerste link heb ik gebruikt, dit gedaan; a tool to add the USB 3.0 (and further) drivers to the Windows 7 on the USB stick
For the GB-BACE-3150 it can be found here https://www.gigabyte.com/...t#support-dl-driver-usb30
Staat dus op mijn W10 pc en uitgepakt.
Hier zit in; mapje INTEL USB 3.0, die gaat naar mapje 4.0.0.27 en daar zit in;
map; Apps
map; Drivers
map; Lang
map; x64
DIFXAPI.DLL
MUP
Readme
Setup
Setup.IF2
USB3VER.DLL

Ik doe mijn USB3 stick met W7 in de pc.
Klik ik op de Setup, dan krijg ik een raam te zien met this computer does not meet the minimum requirements for installing the software.
Daarom maar gaan vragen, kan zijn dat de Windows 10 Pro N, dit tegenhoudt, dan probeer ik het zo op mijn andere pc of pak de laptop van mijn zoon. Maar tot zover ben ik met deze link gekomen.
2e link is meer voor als er al Windows opstaat, dus daar had ik eigenlijk niks aan.

Ls, mijn oldtimer uit `74 rijdt ook nog en is APK gekeurd ;) Printer werkt nog perfect en er is nog inkt voor te krijgen, dus wat is het probleem? Snelheid niet belangrijk, hij moet doen wat hij moet doen en dat doet hij nog goed. Geen vlekken/strepen of wat voor probleem, enige probleem is de driver en dat de fabrikanten mijn willen doen geloven, dat er een nieuwe printer nodig is |:( :F
Hm, nog steeds niet de win10 opties geprobeerd?

ik mis het stapje 'mount' uit de link, is dat goed gegaan?
' this computer does not meet the minimum requirements for installing the software.' is een vreemde foutmelding, al eens geprobeerd met een schone win7 en win10 usb om te kijken of je dan ook dezelfde fout krijgt?
Sorry hoor, een oude inktspatbak is een oude inktspatbak, met of zonder APK. Om de fabrikanten dwars te zitten koop je dus maar een extra computer om die printer te gebruiken. Daar mis ik de logica, maar de fabrikanten zullen het niet erg vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Waarom negeer je mijn laatste post waar ik vermeld dat als er niets in apparaatbeheer gebeurt als je de printer aansluit, deze ook gewoon niets zal doen onder Win7?

Maar ik heb het gevoel dat je koste wat kost de omslachtige, zinloze manier wil gebruiken dmv Windows 7 op een apart toestel te installeren wat naar gebruiksgemak totaal niet zal werken. Heb je die Brix speciaal gekocht mss voor dit doeleinde? Dan had je evengoed met dat geld een nieuwe printer kunnen kopen, want nu is die Brix ook verspilling als het maar hiervoor dient(Voor €75 kom je al enorm ver voor een nieuwe printer)

Ivm Windows 10 Pro N die zaken zou tegenhouden: lees je eens in wat de N versie inhoudt. Die zal niets tegenhouden, heeft gewoon geen mediazaken aan boord.

[ Voor 11% gewijzigd door skelleniels op 30-10-2021 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
skelleniels schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:57:
Waarom negeer je mijn laatste post waar ik vermeld dat als er niets in apparaatbeheer gebeurt als je de printer aansluit, deze ook gewoon niets zal doen onder Win7?

Maar ik heb het gevoel dat je koste wat kost de omslachtige, zinloze manier wil gebruiken dmv Windows 7 op een apart toestel te installeren wat naar gebruiksgemak totaal niet zal werken. Heb je die Brix speciaal gekocht mss voor dit doeleinde? Dan had je evengoed met dat geld een nieuwe printer kunnen kopen, want nu is die Brix ook verspilling als het maar hiervoor dient(Voor €75 kom je al enorm ver voor een nieuwe printer)

Ivm Windows 10 Pro N die zaken zou tegenhouden: lees je eens in wat de N versie inhoudt. Die zal niets tegenhouden, heeft gewoon geen mediazaken aan boord.
Niks negeren, maar omdat ik dat ook wel weet, dus niks nieuws.
Dan ongeacht mijn doel, commentaar erop kan, maar dit?
Vraag waarom, en niet wat jij in je hoofd heb of kan uitgeven ;) ik ben nm jou niet.
Ik ga me ind inlezen, ik heb gewoon 1 van de Windows installaties gepakt na maken nieuwe usb installatiestick, dus eigenlijk een verkeerde versie, maar goed, dat is wel de reden van niet in mijn apparaatbeheer komen ;)
Maar aangezien ik een redelijke uitleg heb gekregen, ga ik er mee aan de slag en kijken of ik ermee vooruit kom. Van mijn eigen struikelen leer ik weer en kan dan anderen een makkelijke uitleg geven als men met zo`n probleem bij me komt. Ik weet ook niet alles en leer elke dag bij ;)
Pagina: 1