Alternatief Pulse Secure (VPN)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:34
Om wetenschappelijke artikelen te downloaden adviseert pulse Secure VPN om vanuit daar verbinding te maken met de universiteit-server.

Echter, werkt dit programma niet goed om Windows 11.

Heeft iemand tips voor een alternatief programma, om met de Universiteit-server verbinding te kunnen maken en daarmee toegang te krijgen tot academische libaries?

Beste antwoord (via rens-br op 01-11-2021 10:36)

• DhrLuke
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-07 16:00
Dit vinkje aan op je Pulse netwerk adapter en je problemen zijn verholpen. Zelfde issue gehad!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6FcJCvlvUhIVLOOqlVFAYd4AH8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VeQaZm9erCXLDW4wuZiK6CAw.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-07 10:48
Ik zou beginnen met informeren bij je universiteit, of ze ook alternatieve oplossingen hebben.
Daarnaast verwacht ik niet direct dat een andere applicatie zomaar direct ondersteund wordt, kan zomaar configuratie afhankelijk zijn en dus alleen maar werken met PulseSecure. Moet wel zeggen dat ik niet echt thuis ben in de diverse beschikbare VPN clients en de eventuele compatibiliteit met de server kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Thanks. Er zijn niet dit soort anfere programma met zelfde functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Er zijn heel veel VPN clients, maar de vraag is of die met de VPN server kunnen praten die op je universiteit gebruikt wordt. Als dat bijvoorbeeld onderwater gewoon OpenVPN gebruikt zijn er misschien mogelijkheden.

Maar daar lijkt het niet op als ik even snel naar de website kijk en dan ben je aan de Pulse VPN client gebonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:37
Misschien gewoon terug naar Windows 10 ? Windows 11 komen de komende maanden nog wel meer bugs omhoog. Als dat dus jouw werk/opleiding in de weg zit lijkt me de kortste klap terug naar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Jan-man schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:41:
Misschien gewoon terug naar Windows 10 ? Windows 11 komen de komende maanden nog wel meer bugs omhoog. Als dat dus jouw werk/opleiding in de weg zit lijkt me de kortste klap terug naar Windows 10.
Ben ik dan ook alles op mijn C schijf kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-07 10:48
MaStar schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:48:
[...]

Ben ik dan ook alles op mijn C schijf kwijt?
Dat ligt er aan. Als je recent een upgrade gedaan hebt, en geen disk cleanup hebt uitgevoerd bestaat misschien nog de mogelijkheid om te downgraden, of de update terug te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:31
Ik gebruik ook pulse secure voor mijn werk en heb al een tijdje Windows 11 in gebruik.

Ik heb echter nog geen problemen gehad ermee. Misschien moet je aan de universiteit een nieuwere versie van de cliënt vragen.

Ook ben ik benieuwd wat er niet goed werkt.

Overigens heb ik geen upgrade gedaan van Windows 10 naar Windows 11 maar een verse installatie dus de pulse secure cliënt is in Windows 11 geïnstalleerd. Mogelijk dien je die te verwijderen en opnieuw te installeren.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
DutchKel schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 06:00:
Ik gebruik ook pulse secure voor mijn werk en heb al een tijdje Windows 11 in gebruik.

Ik heb echter nog geen problemen gehad ermee. Misschien moet je aan de universiteit een nieuwere versie van de cliënt vragen.

Ook ben ik benieuwd wat er niet goed werkt.

Overigens heb ik geen upgrade gedaan van Windows 10 naar Windows 11 maar een verse installatie dus de pulse secure cliënt is in Windows 11 geïnstalleerd. Mogelijk dien je die te verwijderen en opnieuw te installeren.
Hij connect niet goed nu. En toen hij welk connecte, herlade ce connectie steeds.

Heb jij pulse vanuit de app store gedownload, of als los bestand? Weet je nog vanaf welke website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:31
MaStar schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:34:
[...]

Hij connect niet goed nu. En toen hij welk connecte, herlade ce connectie steeds.

Heb jij pulse vanuit de app store gedownload, of als los bestand? Weet je nog vanaf welke website?
Ik heb de pulse secure installatie van de werkgever gekregen. Ik denk dat ze dat bij de universiteit ook wel kunnen leveren.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DhrLuke
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-07 16:00
Dit vinkje aan op je Pulse netwerk adapter en je problemen zijn verholpen. Zelfde issue gehad!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6FcJCvlvUhIVLOOqlVFAYd4AH8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VeQaZm9erCXLDW4wuZiK6CAw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Update - 't werkt

[ Voor 244% gewijzigd door MaStar op 31-10-2021 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar