Toon posts:

Waterschade, negatieve review, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 635 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Al lange tijd heb ik een account, maar heb voor het eerst via vraag en aanbod een paar verkopers benaderd om een tweedehands PC over te kopen. Uiteindelijk met twee verkopers een aanbod gedaan en bij verkoper A bevestigd, adresgegevens ontvangen, alleen nog bevestigen. Bij verkoper B ook adresgegevens ontvangen, maar heb deze wel nog kunnen bevestigen. In dezelfde week heb ik tentamens gehad en mijn laptop kreeg waterschade wat helaas niet meer de moeite waard is om te repareren. Door gebruik van een password manager kon ik niet meer in mijn accounts (d.w.z. email, bank, studentenportaal etc.). Dit gaf veel gedoe en stress. Hierdoor kon ik niet meer op de verkoper reageren. Ik kan gelukkig sinds net overal weer bij. Bijna een week sinds het laatste contact met verkoper A heeft deze een negatieve review geplaatst (m.i. terecht, want ik heb niets van mij kunnen laten horen). Dit is mijn eerste review en de eerste keer dat ik via vraag&aanbod een aankoop wil doen. Dus het is nog een beetje nieuw voor mij hoe alles hier tewerk gaat.

Ik heb voordat ik hier begon "over: (veilig) tweedehands handelen" gelezen en ben mij er van bewust dat ik technisch gezien met zowel A als B een verkoopsovereenkomst heb gesloten, maar beide vroegen om een bevestiging en heb alleen bij B dit bevestigd. Door bovengenoemde omstandigheden kon ik helaas niet meer op A reageren. Nu had ik beter mijn gegevens moeten backuppen zodat deze situatie zich niet voor had kunnen doen, maar dat is altijd achteraf makkelijk gezegd... Ik heb B de situatie uitgelegd m.b.t. mijn laptop. Bij A heb ik twee berichten gestuurd om aan te geven dat ik geen interesse meer heb en dat ik tentamens heb gehad, maar ik heb deze verkoper nog niet over mijn laptop verteld (ik heb de neiging dingen te overexplainen dus ik wist niet zeker of dit verstandig is). Wat raden jullie aan om te doen in deze situatie? Of kan ik dit het beste aan tweaker staff vragen?

Bij voorbaat dank.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2021 11:12 . Reden: verduidelijken aanleiding tot negatieve review ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ga even kijken voor je.

Je doet een bod waar de tegenpartij mee akkoord gaat. Dan is er een overeenkomst. Dat jij e.e.a. vergeet vanwege een tentamenweek is geen excuus helaas. Ik zie dus geen reden om de review te verwijderen.

[ Voor 79% gewijzigd door Microkid op 30-10-2021 11:15 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee duidelijk. Jammer dat ik het zo heb laten lopen. Een wijze les dus

Dit topic is gesloten.