Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan28
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-03 13:29
--verwijderd--

[ Voor 98% gewijzigd door Ryan28 op 09-12-2021 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Bekend verhaal. Zelf ook informatica gedaan, maar later meer de business kant opgegaan. Zoals velen. En er is ontzettend veel vraag naar dat profiel dus wat dat betreft zit je erg goed. Bij afstuderen IT consulting traineeship doen, en dan hoop leren en echt kijken wat je in de praktijk het leukst vind. Voor freelance zou ik zeggen doe wat ervaring op eerst, of ondernemen moet echt in je genen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Ryan28 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:09:
Goedendag,

Ik zal mezelf eerst even voorstellen.
Ik ben 21 jaar en studeer op dit moment Informatica aan de hogeschool Rotterdam in het laatste jaar.
Jammer genoeg verveel ik me daar echt suf, geen uitdaging in het les stof. Hierdoor zou ik graag een master willen doen. Alleen loop ik nog een beetje te twijfelen over wat voor master het beste bij mij past.
Ik zie mezelf namelijk niet tot me 60ste programmeren.
Daar hoef je je nu helemaal nog niet druk om te maken. Zodra je eenmaal werkt zie je vanzelf welke kant je het beste ligt en wat je wilt gaan doen. Vrijwel niemand doet na een paar jaar nog precies waar hij/zij voor gestudeerd heeft. Je kunt met de opleiding die je doet echt alle kanten op (techniek, project management, sales, leidinggevend, management, verzin het maar). Uiteindelijk is de werkgever waar je begint (en de mogelijkheden die je daar hebt) belangrijker voor je carrière dan je opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04:42
Gewoon lekker kiezen wat je voor het komende jaar het leukste lijkt!

[ Voor 3% gewijzigd door Phyrozi op 30-10-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jealgu
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:18
Eens dat je moet doen wat je het leukst vindt, maar als je echt niet kan kiezen engineering. Het is makkelijker om de business rollen dan later op e pakken dan andersom. Als je op een gegeven moment lead engineer bent bent of een scrum master rol, erbij, gaat vervullen komt het met genoeg communicatie wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gotangclan
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05 19:07
Als je jezelf niet 30 uur per week naar beeld ziet staren, dan weet ik niet wat je aantrekt binnen software engineering. Tel er daar namelijk nog maar rustig 8-10 "scherm-uren" bij op.

Als je dat i.c.m. het programmeren je niet aanspreekt, dan zou ik eerder kiezen voor Business IT.

Overigens een tip: neem je Nederlandse schrijfvaardigheid eens onder de loep. Dat mag namelijk echt wel beter voor een 21 jarige HBO'er.
Pagina: 1