Kleine windows desktop voor middelbare school en KSP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandinavian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 08:31
Hoi,
Mijn 14-jarige heeft een thuiscomputer nodig. Hij heeft een redelijke laptop, maar dat is slecht voor zijn nek/houding en laptop met losse keyboard en losse monitor werkt niet soepel.

Zijn moeder wilt iets esthetisch zonder blinkinglights - het liefst een iMac maar dan windows.

Ik denk zelf dat een all-in-one misschien underpowered is voor spellen zoals KSP en Formula1

Ook zijn wij bang dat een losse monitor op de grond zal vallen (verstelbare tafel)

Dus ik denk aan een i5-i7 mini computer met een 27" scherm op een verstelbare ophang

Budget incl scherm en ophang max 1000 euro als mogelijk.

Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een mini computer zoals een NUC gaat ook met i5 of i7 niet heel soepel F1 2020 of 2021 spelen. Oudere versies misschien nog wel redelijk. KSP ken ik niet. Als de laptop die spellen wel trekt, zou ik toch eerder zoeken naar een fijne monitor met ingebouwde USB hub en los toetsenbord en muis. Dan heb je gewoon budget om wat fatsoenlijks uit te zoeken.
Mijn werkopstelling is een laptop met USB-C videouitgang op een OviStand XL waardoor het scherm van de laptop ook een stukje hoger zit. Die is via een USB C kabel gekoppeld aan een Dell P2419HC (24" 1080P, USB hub), waaraan mijn toetsenbord, muis en trackball hangen. Aangezien de monitor maar 1080P is, trekt de laptop (Lenovo Yoga S740 met nVidia GTX 1650) een spelletje op zijn tijd ook aardig.

Als je naar een 27" monitor gaat, is 1440P misschien een fijnere resolutie. Let er dan wel op dat je computer of de laptop dat aan kan sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Een goede dock of iets dergelijks geen optie, als hij nu al een goede laptop heeft? Dat scheelt weer dubbele apparatuur.

Kerbal Space Program (KSP) gaat niet lekker werken op Intel HD Graphics. Je hebt nog best een beetje een videokaart nodig om dat spel goed en soepel te draaien.

Is een normale computerkast die gewoon een beetje een fatsoenlijk design heeft ook een optie? Hoe kleiner en compacter hoe duurder of slechter qua hardware vaak. (Bedoel dat een mooi compact nuc nooit een goede videokaart kan hebben door deze compactheid)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandinavian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 08:31
MsG schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:22:
Een goede dock of iets dergelijks geen optie, als hij nu al een goede laptop heeft? Dat scheelt weer dubbele apparatuur.

Kerbal Space Program (KSP) gaat niet lekker werken op Intel HD Graphics. Je hebt nog best een beetje een videokaart nodig om dat spel goed en soepel te draaien.

Is een normale computerkast die gewoon een beetje een fatsoenlijk design heeft ook een optie? Hoe kleiner en compacter hoe duurder of slechter qua hardware vaak. (Bedoel dat een mooi compact nuc nooit een goede videokaart kan hebben door deze compactheid)
Bedankt voor de antwoord

Het probleem met de dock is ruimtegebrek. Als er EN monitor (daarom is een arm beter volgens mij) EN laptop En En op de tafel ligt/staat is er weinig ruimte voor boeken en andere dingen.
Ik zal proberen om toch een tower te kopen. Ik denk jij gelijk heb over de videokaart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:13
Een ITX/Barebone bouwen met een AMD 5600G en een snelle dual kit memory geeft waarschijnlijk de beste prestaties, maar is qua design/ruimte niet het fraaist.
Zie voor de prestaties en het belang van snel geheugen en twee modules: https://www.tomshardware....md-ryzen-5-5600g-review/3

Eenvoudiger alternatief is bijvoorbeeld een Gigabyte Brix met Iris XE graphics: https://tweakers.net/pric...yte-brix-bsi7-1165g7.html
https://www.gigabyte.com/.../GB-BSi7-1165G7-rev-10#kf
Een laptop cpu 4-core/8-threads met Iris XE graphics. Prijs is excl. memory/storage.
Een Iris Xe is geen volwaardige videokaart voor gaming, dit zijn de prestaties die je kunt verwachten: https://laptopmedia.com/i...ntel-iris-xe-graphics-g7/

Als je voor een 27" monitor gaat kies dan een Full-HD-resolutie (1920x1080), want dan kun je er veel beter op gamen, dan bij een QHD(2560x1440) resolutie. De resolutie handmatig verlagen kan uiteraard wel, maar is ook onhandig.

Voor All-in-One uitvoeringen met een Iris Xe en geïntegreerde monitor zie ook MSI Modern AM241/AM271, ASUS Vivo AiO en Acer Aspire C24 of C27 (27"monitor). Let op dat bij veel uitvoeringen de monitor alleen kantelbaar is, maar niet in hoogte verstelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:48
Ik heb mijn laptop verticaal staan op mijn bureau in iets als deze Satechi Aluminum Vertical Laptop Stand Zwart, dat bespaart veel ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:03
Woezik schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:21:
Als je voor een 27" monitor gaat kies dan een Full-HD-resolutie (1920x1080), want dan kun je er veel beter op gamen, dan bij een QHD(2560x1440) resolutie. De resolutie handmatig verlagen kan uiteraard wel, maar is ook onhandig.
Het wellicht is een beetje persoonlijk, maar ik vind FullHD op 27" en groter behoorlijk onscherp en blokkering ogen op een normale kijkafstand, zelfs in Windows.

Tenzij het echt per se 27" moet zijn zou ik het beperken op 24" als er voor FullHD gekozen wordt, wat met de overwogen GPUkracht wel de betere keuze is als je nog een beetje wilt gamen op native resolutie inderdaad.
Pagina: 1