Beste Tweakers,
Ik ben mij aan het oriënteren op zonnepanelen voor op onze platte dak. Ik heb nu bij 1 winkel een offerte opgevraagd voor zowel op het zuiden gerichte als oost-west geplaatste panelen. Ik ga bij nog 1 a 2 winkels een offerte opvragen. Die zal ik tzt hier toevoegen.
Mijn grootste vragen zijn:
- Wat adviseren jullie qua oriëntatie. Ik weet dat het nu niet zoveel uitmaakt, maar als de salderingsregeling wordt afgebouwd, levert een oost-west oriëntatie natuurlijk iets langer over de dag wat op. Daarentegen is het rendement per paneel lager en is de prijs wat duurder.
- Offerte 1 gebruikt 395 Wp Hyundai panelen. Staan deze een beetje goed aangeschreven?
- Kom ik in de offertes uit met de opgegeven vermogens voor mijn doelstellingen?
Dan nu hieronder het lijstje van Tweakers ingevuld:/f/image/rotSLc8DW00LkZWcTK9WlWAR.png?f=fotoalbum_large)
Het huis met panelen is het betreffende huis. De oriëntatie is richting Zuid-zuidoost. Het dak is plat.
Ik wil in ieder geval dus wel een beetje ruim zitten voor toekomstige gezinsuitbreiding.:strip_exif()/f/image/rJ9hfUGVpNBWhspa7Rtygf58.jpg?f=fotoalbum_large)
Overige offertes zullen later worden toegevoegd.
Mocht ik meer informatie moeten aanleveren, laat het mij dan gerust weten. Alvast bedankt!
Ik ben mij aan het oriënteren op zonnepanelen voor op onze platte dak. Ik heb nu bij 1 winkel een offerte opgevraagd voor zowel op het zuiden gerichte als oost-west geplaatste panelen. Ik ga bij nog 1 a 2 winkels een offerte opvragen. Die zal ik tzt hier toevoegen.
Mijn grootste vragen zijn:
- Wat adviseren jullie qua oriëntatie. Ik weet dat het nu niet zoveel uitmaakt, maar als de salderingsregeling wordt afgebouwd, levert een oost-west oriëntatie natuurlijk iets langer over de dag wat op. Daarentegen is het rendement per paneel lager en is de prijs wat duurder.
- Offerte 1 gebruikt 395 Wp Hyundai panelen. Staan deze een beetje goed aangeschreven?
- Kom ik in de offertes uit met de opgegeven vermogens voor mijn doelstellingen?
Dan nu hieronder het lijstje van Tweakers ingevuld:
Foto's
/f/image/rotSLc8DW00LkZWcTK9WlWAR.png?f=fotoalbum_large)
Het huis met panelen is het betreffende huis. De oriëntatie is richting Zuid-zuidoost. Het dak is plat.
Beschikbare (dak)ruimte
De zijde aan de zuidkant is 5,11 meter; de andere zijde is 6,38 meter lang.Schaduw
Er is geen schaduw op het dak. Dit gaf de maker van de offerte ook aan (al moet deze wel langskomen bij akkoord).Jaarverbruik
We wonen hier sinds maart met 2 personen. In de toekomst kan dit meer worden. In de periode van 12 september t/m 12 oktober hebben we 204 kWh. Vanaf 12 maart tot 12 oktober hebben we 1350 kWh verbruikt. Jaarverbruik zal dus zo rond de 2800 kWh zijn momenteel? In de toekomst neemt dit waarschijnlijk alleen maar toe. Er is een hele kleine kans dat er in de toekomst een hybride warmtepomp komt. Maar dat is op zn vroegst pas over 5 a 6 jaar als de huidige ketel aan vervanging toe is. Verder komt er helaas geen EV, want geen eigen oprit.Ik wil in ieder geval dus wel een beetje ruim zitten voor toekomstige gezinsuitbreiding.
Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase aansluiting.Budget en doel
Budget is zo rond 4000-4500 euro netto. Het doel is om het toekomstig verbruik volledig te coveren. Dus iets van 3000 tot 3500 kWh?Wie gaat het project uitvoeren
Wij laten graag alles doen.Bijhouden van data
Standaard app van fabrikant is prima.Reeds verkregen offertes
:strip_exif()/f/image/rJ9hfUGVpNBWhspa7Rtygf58.jpg?f=fotoalbum_large)
Overige offertes zullen later worden toegevoegd.
Regio
RotterdamMocht ik meer informatie moeten aanleveren, laat het mij dan gerust weten. Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door -Edwin- op 01-11-2021 11:50 ]