HP Spectre 360 verliest ethernet connectie tijdens Teams

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBye
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-01-2023
Ik heb sinds enkele weken een HP Spectre 360 13 inch. Werkt perfect, behalve als ik een MS Teams meeting via ethernet connectie voer (loopt via een USB-C Hub). Op een onvoorspelbaar moment (begin, na een paar minuten,of later) hapert beeld en geluid, verandert het ethernet symbool in de Globe en is er geen internetverbinding meer. Als ik dan snel de ethernet kabel uit de Hub haal, dan wordt geschakeld naar wifi en loop de sessie weer door. Als alleen wifi gebruikt wordt, dan zijn er geen problemen.

Wat kan ik doen om dit goed werkend te krijgen via ethernet?
...

Windows 11 21H2 Build 22000.282
Maar hetzelfde issue had ik ook met Windows 10.
MS Teams 1.4.00.29469 (64-bits). Laatst bijgewerkt op 27-10-2021.
...

Systeem is up to date qua drivers en Bios (volgens HP Assistent). 4 maal hulp gevraagd en gekregen van HP, via Whatsapp, 1 maal Laptop naar HP Hongarije gestuurd voor reparatie en weer ontvangen. Was toen weer een schone laptop terug gekregen en kon alles weer geïnstalleerd worden.

Dit heeft allemaal niet geholpen.
...

[ Voor 2% gewijzigd door FBye op 29-10-2021 22:16 . Reden: Toevoeging Windows10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:40

Ankh

|true

Wat voor Usb c hub is het? Hier kan de hp laptop weinig aan doen, de hub lijkt het verkeer niet aan te kunnen…

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBye
Gegevens Hub: USB C Hub,Rocketek 14 in 1 Triple Display Type C Laptop Docking Station
met 2 HDMI, DP, Type C PD,USB-C poort,Gigabit Ethernet,3,5 mm
audio,SD & TF-kaartsleuf,5 USB-poorten Compatibel voor USBC Laptop |
B091J58DSV

Maar ik heb ook een Spectre 360 15 Inch die iets ouder is (denk ongeveer 2-3 jaar). Die heeft dit probleem niet. Ook niet als de ethernetconnectie via de USB-C hub loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBye
Hoge woord is eruit van HP Support. De Spectre X360 is niet geschikt om via een USB-C hub naar een ethernet connectie te gaan. Zeker niet als je deze "zwaar" belast met een MS Teams sessie,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBye
Na de terugkoppeling van HP Support (wat ik natuurlijk een hele vreemde vond) heb ik een Lenovo Yoga gekocht. Deze vertoonde hetzelfde probleem. Veranderen van USB-C Hub was geen oplossing. Diverse geprobeerd maar altijd hetzelfde resultaat.
De oplossing lag in een aparte USB-A Ethernet Hub. Sinds de ethernet aansluiting via USB-A Hub apart loopt heb ik geen enkel probleem meer gehad!