Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik was een beetje aan het hobbyen met een oude machine en wat onderdelen die ik nog had liggen.
De pc heeft de volgende onderdelen:
MoBo: pricewatch: MSI P67A-C43 (B3)
Processor: pricewatch: Intel Core i5 2400 Boxed

Ik heb een schone installatie gedaan van Windows 10. Toen wilde ik een BIOS update uitvoeren middels een exe die ik hier gedownload heb: https://www.msi.com/Motherboard/support/p67ac43_b3#down-bios

Nu heb ik de laatste gepakt (v5.4). Die heb ik uitgevoerd. Tot iets meer van de helft liep hij goed door, toen hing hij vast. Na +-2 uur heb ik besloten de PC maar te herstarten, met als gevolg dat ik niets meer op het scherm te zien krijg (geen signaal). Het enige wat er gebeurt is dat de pc om de 10 seconden ongeveer 2 piepjes geeft.

Ik heb met de jumper als het goed is een CMOS reset uitgevoerd, maar ook dat heeft niet geholpen. Ook heb ik de CMOS batterij eruit gehaald en toen de power knop een seconde of 15 ingedrukt gehouden. Ook dat heeft niet geholpen.

Ik lees nu op de site van MSI dat ze die BIOS update aanraden als je een Ivy Bridge processor hebt. De i5 2400 is een Sandy Bridge processor. Ligt het daaraan?
Dan vraag ik me af: gaat het systeem nu wel werken als ik er een Ivy Bridge processor in doe? Of moet ik het MoBo als bricked beschouwen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:12:
Ik was een beetje aan het hobbyen met een oude machine en wat onderdelen die ik nog had liggen.
De pc heeft de volgende onderdelen:
MoBo: pricewatch: MSI P67A-C43 (B3)
Processor: pricewatch: Intel Core i5 2400 Boxed

Ik heb een schone installatie gedaan van Windows 10. Toen wilde ik een BIOS update uitvoeren middels een exe die ik hier gedownload heb: https://www.msi.com/Motherboard/support/p67ac43_b3#down-bios

Nu heb ik de laatste gepakt (v5.4). Die heb ik uitgevoerd. Tot iets meer van de helft liep hij goed door, toen hing hij vast. Na +-2 uur heb ik besloten de PC maar te herstarten, met als gevolg dat ik niets meer op het scherm te zien krijg (geen signaal). Het enige wat er gebeurt is dat de pc om de 10 seconden ongeveer 2 piepjes geeft.

Ik heb met de jumper als het goed is een CMOS reset uitgevoerd, maar ook dat heeft niet geholpen. Ook heb ik de CMOS batterij eruit gehaald en toen de power knop een seconde of 15 ingedrukt gehouden. Ook dat heeft niet geholpen.

Ik lees nu op de site van MSI dat ze die BIOS update aanraden als je een Ivy Bridge processor hebt. De i5 2400 is een Sandy Bridge processor. Ligt het daaraan?
Dan vraag ik me af: gaat het systeem nu wel werken als ik er een Ivy Bridge processor in doe? Of moet ik het MoBo als bricked beschouwen?
Je moederbord is bricked. De biosupdate is niet voltooid.

Tenzij dat bord een bios restore of backup bios heeft kan je hem best in de container gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Ik zou proberen of je de bios nog een keer kunt flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
White Feather schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:31:
Ik zou proberen of je de bios nog een keer kunt flashen.
Hoe moet ik dat doen dan?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Zonder bios recovery mode (wat je vaak op nieuwere/duurdere borden ziet)
Kun je weinig.

Als de Bios chip los te halen is, zou je nog kunnen kijken of je die kunt vervangen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Ook veel oude borden konden gewoon een reflash doen. Er was dan vaak 1 usb-poort hiervoor beschikbaar en je moest het Bios bestand een bepaalde standaard naam geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gilla013
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-08 20:25
Zonder de chip van het mobo af te halen kan ik met mijn eeprom writer via de JSPI1 aansluiting makkelijk opnieuw de bios flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:33
BIOS flashen zonder dat hij werkt is lastig, zo niet onmogelijk. Zeker aangezien jouw moederbord geen Jspi1-aansluiting heeft. Je moederbord is total loss.

Ik zou zelf tweedehands gewoon iets kopen als V&A aangeboden: ASRock Z77 Extreme4.
Pagina: 1