Na jaren misbruik is mijn G502 Proteus Spectrum stervende - de linkermuisknop beslist momenteel zelf of hij niet, enkel of dubbelklikt. Verder is dit weer een exemplarische muis geweest waar ik vele jaren lol van heb gehad. Jammer dat ik het ding op zo'n minor (maar toch ook gelijk onbruikbaar makende) issue moet afschrijven.
Normaal zou ik zeggen ik koop gewoon dezelfde, maar over de nieuwe Hero hoor ik wisselende reacties - het dubbeklik probleem zou eerder optreden, geen aanpasbaar gewicht (zeer gewenst), geen braided cable (ook een pré voor mij) en geen pinky support (nooit gehad, maar lijkt me toch wel lekker).
Ik durf echter niet zomaar blind een game model te kiezen in de hoop dat het wat is. Ik ben al zo lang ik me kan herinneren klant van de Logitech reeks, beginnend bij de venerable MX500 destijds. Dus, eisen:
- geschikt voor claw/tip grip
- bedraad (braided)
- aanpasbaar gewicht
- pinky support
- hoge G waarde, hoge DPI
- RGB boeit me helemaal niks
- duimknoppen verplicht
- doch geen knoppenmonster, 20 stuks zoals de G600 vind ik onzin)
- comfortabel scrollwiel, metaal liefst
- on the fly aanpasbare dpi is mooi, maar niet verplicht
- ik gebruik een Steelseries QcK medium muismat, als een andere mat beter werkt is dat geen probleem
prijs boeit niet zoveel. Als het maar goed is en lang mee gaat
. Wat zouden jullie adviseren?
Op basis van reviews kijk ik o.a. naar deze:
pricewatch: Razer Deathadder V2
Mijn mechanische toetsenbord is ook aan het eind van zijn latijn. Ik gebruik nu nog een Battletron met Clicky Blue switches, metalen onderplaat en rubberen voeten. Lekker zwaar, goeie feedback, geen poespas.
- RGB een must (ivm spelen in duister/donker
- Geen shit (schermpjes, macro's, extra poorten etc)
- Clicky switch keys (dus geen rubber dome, geen silent switch, ik wil een hoorbare, voelbare klik)
- Zwaar
- Braided cable
- Palmrest zou ideaal zijn
- Full size, doch zo min mogelijk border (minimalistisch)
Ik kijk hiervoor o.a. naar de:
https://tweakers.net/toet...an-elite_p807871/reviews/
maar de Battletron is ook nog te krijgen:
https://www.bol.com/nl/nl...efJh9wOFjgS8aAjH1EALw_wcB
en veel goedkoper. Enige nadeel is, ik vind dat hij kort is meegegaan (~2 jaar).
Is er voordeel te behalen beiden van hetzelfde merk te halen? Aangezien ik geen poespasfuncties hoeft lijkt me dat niet, maar ik heb er geen verstand van dus hoor graag advies.
- edit -
Oh, als de games belangrijk zijn:
CSGO als online game
Verder voornamelijk offline RPG's (Witcher, Fallout, dat soort gedoe).
Normaal zou ik zeggen ik koop gewoon dezelfde, maar over de nieuwe Hero hoor ik wisselende reacties - het dubbeklik probleem zou eerder optreden, geen aanpasbaar gewicht (zeer gewenst), geen braided cable (ook een pré voor mij) en geen pinky support (nooit gehad, maar lijkt me toch wel lekker).
Ik durf echter niet zomaar blind een game model te kiezen in de hoop dat het wat is. Ik ben al zo lang ik me kan herinneren klant van de Logitech reeks, beginnend bij de venerable MX500 destijds. Dus, eisen:
- geschikt voor claw/tip grip
- bedraad (braided)
- aanpasbaar gewicht
- pinky support
- hoge G waarde, hoge DPI
- RGB boeit me helemaal niks
- duimknoppen verplicht
- doch geen knoppenmonster, 20 stuks zoals de G600 vind ik onzin)
- comfortabel scrollwiel, metaal liefst
- on the fly aanpasbare dpi is mooi, maar niet verplicht
- ik gebruik een Steelseries QcK medium muismat, als een andere mat beter werkt is dat geen probleem
prijs boeit niet zoveel. Als het maar goed is en lang mee gaat
Op basis van reviews kijk ik o.a. naar deze:
pricewatch: Razer Deathadder V2
Mijn mechanische toetsenbord is ook aan het eind van zijn latijn. Ik gebruik nu nog een Battletron met Clicky Blue switches, metalen onderplaat en rubberen voeten. Lekker zwaar, goeie feedback, geen poespas.
- RGB een must (ivm spelen in duister/donker
- Geen shit (schermpjes, macro's, extra poorten etc)
- Clicky switch keys (dus geen rubber dome, geen silent switch, ik wil een hoorbare, voelbare klik)
- Zwaar
- Braided cable
- Palmrest zou ideaal zijn
- Full size, doch zo min mogelijk border (minimalistisch)
Ik kijk hiervoor o.a. naar de:
https://tweakers.net/toet...an-elite_p807871/reviews/
maar de Battletron is ook nog te krijgen:
https://www.bol.com/nl/nl...efJh9wOFjgS8aAjH1EALw_wcB
en veel goedkoper. Enige nadeel is, ik vind dat hij kort is meegegaan (~2 jaar).
Is er voordeel te behalen beiden van hetzelfde merk te halen? Aangezien ik geen poespasfuncties hoeft lijkt me dat niet, maar ik heb er geen verstand van dus hoor graag advies.
- edit -
Oh, als de games belangrijk zijn:
CSGO als online game
Verder voornamelijk offline RPG's (Witcher, Fallout, dat soort gedoe).
[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-10-2021 20:20 ]