• 4play
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-11-2021

4play

-Nintendo- fan

Topicstarter
Ik draai op mijn MacBook Pro mid 2012 inmiddels Macos Monterey en ik vraag me af of meer tweakers er genoegen uit halen hun Macbook's zo lang mogelijk te gebruiken.

Ik ben voor de volgende opties gegaan.

SSD installeren (kan gewoon een Sata SSD zijn in deze versie)
8 GB geheugen installeren (4 GB werkt gewoon niet goed meer, er is 16 GB onderweg)
32GB USB3 USBstick van de action om een bootable installer te maken.

Ik ben voor de OCLP versie gegaan aangezien dit volgens mij de patcher versie is waarin de meeste mensen samenwerken en die het minste gedoe geeft met Monterey. Er was wel wat gedoe met Monterey na release omdat de notch van de nieuwe MacBooks wat dingen veranderde aan de graphics drivers. Maar dat is zo gelijk gefixt.

https://github.com/dortania/OpenCore-Legacy-Patcher

Het volgende filmpje verteld netjes en uitgebreid wat je allemaal in welke volgorde moet doen.

Tot nu toe loopt het allemaal heel goed, en niet alleen voor office en web maar ook Cura voor mijn 3d printer draai ik op deze machine. Ik draai Google Stadia voor de games erop met de Stadia Controller, via WiFi gaat dat niet al te best (maar met de nieuwe mobile bandwith optie van Stadia is het goed te doen) als ik er een kabel inplug dan werkt alles vloeiend.

Ook externe monitoren, de SD kaart en alle bluetooth dingen werken prima.

【ツ】Samsung Galaxy tab A (2016), Nokia 2720 Flip, Skagen Hybrid SmartWatch. 【ツ】

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee