Toon posts:

DNS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik internet nu zonder dns (deed it voor het formatteren ook)
maar ik merk dat het iets langzamer gaat het internet ligt het nu aan mijn browser want ik had eerst een nieuwere versie nu heb ik 5.0 (ie) maar als ik mijn dns invoer gaat het dan sneller of ligt het alleen aan mijn browser (mijn downloads gaan ook trager dus het ligt denk ik niet aan mijn browser)

HELP

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:56

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 20 augustus 2001 21:31 schreef goku13 het volgende:
ik internet nu zonder dns (deed it voor het formatteren ook)
Wat bedoel je daar precies ?,
Dat je je DNS server door DHCP laat bepalen ? :?

zonder dns internetten gaat een beetje moeilijk :)

Verwijderd

Topicstarter
kan wel maar ik heb geen dns ingevoerd maar hoe krijg ik mijn speed terug?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Denk dat hij met "heb geen DNS ingevoerd", wil zeggen dat hij het IP adres van de DNS server van zijn provider niet heeft opgegeven in netwerk instellingen ofzo.
Hierdoor heeft zijn browser wat probs denk ik met het terugvinden van het IP adres van de opgegeven URL.

*denk ik*

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
maar moet dat wel de dns instellingen opgeven gaat het dan wat sneller weer???

Verwijderd

probeer et zou ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
wat is de host dan en de domein van chello?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
internetten zonder DNS kan niet... ten minste niet als je namen invoert ipv ip adressen. Waarschijnlijk krijg je je DNS servers via DHCP.

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

dit is echt weer zo'n geval van ik weet niet wat ik gedaan heb of wat een dns inhoud. Maar ik ga je wel vertellen dat ik niet dom ben. Computer doet het niet en nu moeten jullie van tweakers.net (gehoord van een kennis dat ik daar maar eens moet kijken) maar zorgen dat mijn systeem weer werkt.

een schoner internet begint bij jezelf

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kicked.to/[forum=19]

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

het kan niet zo zijn dat je downloadsnelheid door dns versneld of vertraagd, das echt crap.
Ga eerst maar es leren wat DNS is enzo... en kom dan terug

\o/

Verwijderd

keus: relax es ff ;)
Vragen staat vrij hoor, daar zijn de forums hoofdzakelijk voor. En we zijn allemaal ooit eens n00b geweest.

goku13: hier heb je wel wat aan denk ik :)
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/pterweng/images/dns.gif

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:01

pistole

Frutter

of je laat het gewoon leeg. Als jeje pc rechtstreeks aan je kabelmodem hangt dan krijg je deze adressen automatisch van chello.
Invullen hier is dus niet noodzakelijk

Ik frut, dus ik epibreer

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25

sKitZo

:)

hehehehe

nja je kan de dns gewoon leeg laten lijkt mij, da heb ik ook namelijk. De dns van chello is dynamisch dus is het niet nodig iets in te vullen.

Verder heeft dns geen reet met je snelheid te maken.

En Goku... je dns doet het zo te zien prima. Want je ziet er niet uit als iemand die zonder het invullen van een url een page kan bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb net gerformateerd en nu is mijn internet trager hoe kan dat ik heb alles geinstalleerd wat nodig is van prottocollen en zo of moet ik ook netBEUI erin hebben dat het weer sneller gaat (had ik voor formatten wel)???????

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 22:17 schreef pistole het volgende:
of je laat het gewoon leeg. Als jeje pc rechtstreeks aan je kabelmodem hangt dan krijg je deze adressen automatisch van chello.
Invullen hier is dus niet noodzakelijk
Klopt. Maar het leuke van wel invullen is dat je je eigen bak een dns naam kunt geven :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Op maandag 20 augustus 2001 22:28 schreef goku13 het volgende:
maar ik heb net gerformateerd en nu is mijn internet trager hoe kan dat ik heb alles geinstalleerd wat nodig is van prottocollen en zo of moet ik ook netBEUI erin hebben dat het weer sneller gaat (had ik voor formatten wel)???????
"mijn" internet, vind ik wel leuk.

NetBeui heeft er niets mee te maken. Is ook een protocol, als ik me nie vergis van MS. Het Internet werkt met tcp/ip protocol.

Misschien heb je verkeerde modem-drivers ofzo geinstalleerd, of staat je modem op een lagere snelheid dan voorheen ingesteld.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 22:28 schreef goku13 het volgende:
maar ik heb net gerformateerd en nu is mijn internet trager hoe kan dat
Leg es uit wat je bedoeld met 'trager' :?
Worden webpagina's trager opgebouwd? Zijn je downloadsnelheden (kb\s) trager geworden? Heb je een hogere ping in online games dan voorheen? Please elaborate...
ik heb alles geinstalleerd wat nodig is van prottocollen en zo of moet ik ook netBEUI erin hebben dat het weer sneller gaat (had ik voor formatten wel)???????
Als je niet aan een intern windows netwerkje hangt heb je geen NetBEUI nodig. In principe heb je om te internetten via de kabel alleen "Client voor microsoft-netwerken", je ethernet kaart en het TCP\IP protocol in je netwerkeigenschappen nodig.

edit:
typo

Verwijderd

Topicstarter
heb het probleem al gevonden op de chello website staat:

actuele storingen

Zondag 19 augustus 2001

(netwerk) In de regio Flevoland wordt de verbinding naar het Internet traag ervaren. Ook het ophalen en versturen van e-mail, news en de homepages van chello-gebruikers is traag. De oorzaak is gevonden en er wordt gewerkt aan een oplossing

en ik woon in flevoland (Lelystad) dus dat zal het wel zijn!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
nog bedankt allemaal voor het helpen speciaal: ncgq.prophet dank je wel :)

Verwijderd

Topicstarter
het downloaden gaat weer snel :) :)

weer 160 kb per seconde joehoo (LOL)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 21:33 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies ?,
Dat je je DNS server door DHCP laat bepalen ? :?

Who needs URL's anyway. Hij kent gewoon veel IP adressen ;)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 21:33 schreef RoeLz het volgende:

[..]
Pft.
gewoon hosts.txt elke maand downloaden en uitprinten, net als in de goede oude tijd >:)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 22:37 schreef goku13 het volgende:
nog bedankt allemaal voor het helpen speciaal: ncgq.prophet dank je wel :)
no problemo ;)
Pagina: 1