De laatste tijd begon het toch weer te jeuken om op de PC te gaan gamen. Na jaren op de ps4 gespeeld te hebben is het dus weer tijd voor de overstap naar PC. De huidige pc is inmiddels op leeftijd en de MSI R9 200 videokaart trekt de nieuwe spellen ook niet meer. Deze week heb ik een RTX 3070ti weten te bemachtigen via een mede tweaker. Het lastige deel zit er op dus nu is het tijd voor de rest van de PC!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk gebruikt worden om op te gamen. De soort games varieren sterk van competetieve shooters tot strategy games tot zelfs nog oude games zoals oldschool runescape
. De games wil ik op 1440p en 144 Hz gaan spelen waar mogelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De GPU is al bemachtigd en valt dus buiten het budget. Voor de rest heb ik nog zo'n 1000 euro over, Het liefst nog wat minder!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De RTX 3070ti Founders Edition zal gebruikt worden in het systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest van de componenten zijn nog nodig. Tevens als er nog goede aanraders zijn op het gebied van 1440p 144Hz monitoren dan houdt ik mij hier voor aanbevolen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben absoluut niet merk gebonden. De prestaties staan voorop bij mij! De corsair 4000X spreekt mij qua uiterlijk erg aan en heeft als voordeel dat hier al 3 RGB fans bijgeleverd worden. Daarbij lijkt het ook een ruime kast. 1 extra fan zal besteld worden i.c.m. AIO CPU cooler of 3 extra fans i.c.m. CPU air cooler.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wens is toch wel redelijk wat RGB
De laatste keer dat ik een pc heb gebouwd was dit nog niet zo sterk aanwezig. Nu heb ik voornamelijk alles van corsair gekozen ivm het iCue platform. Is dit ook nodig of kunnen er andere kosten efficientere keuzes gemaakt worden als het niet allemaal van 1 merk komt. De keuze voor een AIO cooler voor CPU of een aircooler is op het moment nog een twijfel geval. De looks van een AIO spreken me absoluut aan, het prijskaartje alleen nog wat minder.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet. Dit kan in de toekomst nog gewijzigd worden als het systeem het allemaal niet meer bij kan benen.
Wat verwacht je van ons?[i]
De expertise van jullie! Waar kan ik nog een verbeterslag maken als het om de component keuze gaat. Zijn er gelijkwaardige componenten voor een betere prijs of kan ik veel betere prestaties verwachten voor dezelfde prijs.
Edit: PSU vervangen door 2018 model.
Edit2: AIO aangepast naar 240mm variant en geheugen vervangen voor 32GB.
Edit3: AIO 240mm vervangen door nieuwe model. Oude is niet meer leverbaar.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Marijn
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk gebruikt worden om op te gamen. De soort games varieren sterk van competetieve shooters tot strategy games tot zelfs nog oude games zoals oldschool runescape
Wat mag het systeem gaan kosten?
De GPU is al bemachtigd en valt dus buiten het budget. Voor de rest heb ik nog zo'n 1000 euro over, Het liefst nog wat minder!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De RTX 3070ti Founders Edition zal gebruikt worden in het systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest van de componenten zijn nog nodig. Tevens als er nog goede aanraders zijn op het gebied van 1440p 144Hz monitoren dan houdt ik mij hier voor aanbevolen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben absoluut niet merk gebonden. De prestaties staan voorop bij mij! De corsair 4000X spreekt mij qua uiterlijk erg aan en heeft als voordeel dat hier al 3 RGB fans bijgeleverd worden. Daarbij lijkt het ook een ruime kast. 1 extra fan zal besteld worden i.c.m. AIO CPU cooler of 3 extra fans i.c.m. CPU air cooler.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wens is toch wel redelijk wat RGB
Ga je overklokken?
Voorlopig niet. Dit kan in de toekomst nog gewijzigd worden als het systeem het allemaal niet meer bij kan benen.
Wat verwacht je van ons?[i]
De expertise van jullie! Waar kan ik nog een verbeterslag maken als het om de component keuze gaat. Zijn er gelijkwaardige componenten voor een betere prijs of kan ik veel betere prestaties verwachten voor dezelfde prijs.
Edit: PSU vervangen door 2018 model.
Edit2: AIO aangepast naar 240mm variant en geheugen vervangen voor 32GB.
Edit3: AIO 240mm vervangen door nieuwe model. Oude is niet meer leverbaar.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 286,90 | € 286,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 124,95 | € 124,95 |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3070 Ti Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H100i Elite Capellix Liquid CPU Cooler. 240 mm | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Ventilatoren | Corsair ML120 PRO RGB LED PWM (Single Pack), 120mm | € 24,90 | € 24,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade RGB KF436C16RB1AK2/32 | € 155,90 | € 155,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 97,90 | € 97,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 83,90 | € 83,90 |
| Totaal | € 1.022,45 | |||
Alvast bedankt!
Groetjes,
Marijn
[ Voor 4% gewijzigd door Kingboertie op 29-10-2021 15:45 ]