Situatie momenteel
Ondertussen al meer dan een jaar werkend bij Defensie als onderofficier CIS.Na de basisopleiding en de verdere vorming van CIS, ben ik tewerkgesteld 20min van huis
Als mensen IT problemen hebben, bellen ze een helpdesk, kan die het niet oplossen, zijn wij het eerste aanspreekpunt. Ons werk bevindt zich dus maar tot t punt waar je de kabel in de switch steekt, alles daarachter is niet voor ons, maar vanaf daar begint het pas interessant te worden..

Mijn grootste interesse ligt weldegelijk bij netwerken, dat heb ik hier op mijn dienst ook al duidelijk gemaakt.
Mogelijkse toekomstplannen binnenin Defensie
Er is dus een dienst die alle netwerken aan boord van de schepen doet. Die onderhouden oa alle (cisco) netwerkapparatuur, deels configureren en mogelijkse problemen oplossen. En ze zoeken daar nog extra mensen, uiteraard al contact opgenomen en zou mogelijks lukken ergens volgend jaar om naar daar te verplaatsen. Tot dan kan ik af en toe wel meegaan en helpen waar ik kan (als er op mijn dienst geen werk is), dus zou opzich geen probleem zijn om eventjes te moeten wachten.Hulpvraag
Als militair wordt je wat minder belast op je loon denk ik, maar momenteel verdien ik als, 20 jarige die geen IT gerelateerd diploma heeft, €2375 bruto (netto is het gewoon 1850). Wat zeker niet slecht is.Zou gewoon eens jullie mening willen horen, moet ik verder dit pad afgaan en me meer in de netwerk richting werken? Heb sowieso de neiging niet om eeuwig bij Defensie te blijven, zou graag overschakelen naar de privé, daarom dat ik denk dat mij in de netwerk richting binnen defensie te werken wel slim is, terwijl ervaring opdoen en na wat jaren dat proberen te solliciteren bij bedrijven, puur op ervaring en kennis (eventuele bijscholing ook wel dan). Of denken jullie dat zoiets niet veel zal helpen, en raden jullie eerder avondschool of dergelijke aan?
Thanks!