@ home probleem

Pagina: 1
Acties:

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kan iemand me hier vertellen hoe ik een trace (weet niet of je het zo schrijft) kan uitvoeren

dat zei nl. die vent van @ home... dan meet ie elk punt.. dus van modem -----> kast -------> volgende kast ------> @ home server
en dan kun je zien waar het probleem precies ligt....

want hij kon niet vertellen waaarom ik lagstoten krijg dus moet ik het zelf iets uitzoeken en dan weer opbellen !!!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:19

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

lagstoten? Gamen? :?

• AppleMooz
  • Laatst online: 23-02 14:40
DOS-BOX:
tracert www.athome.nl
(bijvoorbeeld)

• stin
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 21:26 schreef Rancor1984 het volgende:
lagstoten? Gamen? :?
yeps.. kan compleet geen wars meer spelen.. das niet goed...

• stin
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 21:35 schreef AppleMooz het volgende:
DOS-BOX:
tracert www.athome.nl
(bijvoorbeeld)
ksnap niet wat je bedoelt appleMooz....:)

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op maandag 20 augustus 2001 21:35 schreef AppleMooz het volgende:
DOS-BOX:
tracert www.athome.nl
(bijvoorbeeld)
Neeh dat bedoelt ie niet... denk ik ;)

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op maandag 20 augustus 2001 21:49 schreef der_weisse het volgende:

[..]

yeps.. kan compleet geen wars meer spelen.. das niet goed...
Ligt het niet aan de servers waar je op speelt?
Of heb je andere bandbreedte-vretende programmaatjes lopen tijdens het gamen?
Of iemand anders in je netwerk thuis? (als je dat hebt)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52
Op maandag 20 augustus 2001 21:25 schreef der_weisse het volgende:
kan iemand me hier vertellen hoe ik een trace (weet niet of je het zo schrijft) kan uitvoeren

dat zei nl. die vent van @ home... dan meet ie elk punt.. dus van modem -----> kast -------> volgende kast ------> @ home server
en dan kun je zien waar het probleem precies ligt....

want hij kon niet vertellen waaarom ik lagstoten krijg dus moet ik het zelf iets uitzoeken en dan weer opbellen !!!
tracert "ip-adres"

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon ff vragen of ze een Netdiag sessie kunnen doen.

• stin
  • Niet online
kspeel altijd op demon en die zijn goed.. daar ligt het niet aan

heb ook geen progjes aanstaan onder het gamen !!!
ligt gewoon acuut aan @ home en die vroegen of ik eens aan het vriend wou vragen hoe dat precies moest omdat zij dat niet wouden uitleggen dus denk ik post het ff op tweakers...

de @ home meneer zei dat er een aantal programma's voor waren (wist niet welke, tja @ home he) en dat je het ook in dos kon doen... wist ie ook niet hoe....

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je kunt meerdere dingen doen. Je kunt een dosbox pakken (dus gewoon 'start' ---> 'uitvoeren/run' ---> 'command') en daar in typen 'tracert www.tweakers.net' (zonder ' uiteraard ;)). Dan krijg je een overzicht langs welke pc's/routers en andere vage internet zooi jou signaal allemaal gaat.
Dan krijg je dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Bezig met tracen van route naar tweakers.net [213.239.154.16]
voor maximaal 30 hops:

1    20 ms     8 ms    13 ms  bb1-ge3-1.dbsch1.nb.home.nl [217.120.36.1]
  2    31 ms    28 ms    27 ms  bb1-pos1-2.amsix-nikhef.home.nl [212.120.67.133]

3    27 ms    19 ms    21 ms  bb2-ge5-1.amsix-telecity.home.nl [213.51.133.38]

4    26 ms    25 ms    27 ms  core.m20-ams01.amsix-tc.trueserver.nl [193.148.1
5.163]
  5    25 ms    28 ms    19 ms  tweakers.net [213.239.154.16]

Trace voltooid.

De 3 getallen die erachter staan zijn de maximale, minimale en gemiddelde tijd in milliseconden dat een signaal van jou pc naar een server oid op de route er over doet. Hoe hoger dit getal hoe slechter (getal heet btw 'ping').

Je kunt ook gewoon kijken wat je ping naar een bepaalde server is door in een dosbox 'ping www.tweakers.net' in te vullen.
Dan krijg je alleen je ping tot aan die server te zien. Ook hier geld hoe hoger hoe slechter.

Voor CS (aannemende dat je dat speelt :)) heb je een ping van liefst onder 50 nodig hoewel tot 100 prima kan. Daarboven merk je het te vaak (en ga je dus vaker dood).

IP van gamepoint server weet ik niet waarvoor sorry ;).

Ik hoop dat ik je iets geholpen heb.
MOcht je het gekloot met dosboxen lastig vinden... een programma als NeoTrace doet hetzelfde alleen dan met een grafische gevalletje er omheen enzo :)

• stin
  • Niet online
oke icestorm...

weet er voldoende mee.. tnx .. :)

mzzl

de witte

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 00:08 schreef IceStorm het volgende:

De 3 getallen die erachter staan zijn de maximale, minimale en gemiddelde tijd in milliseconden dat een signaal van jou pc naar een server oid op de route er over doet. Hoe hoger dit getal hoe slechter (getal heet btw 'ping').
Pingen is het verzenden van een ICMP paketje en daar krijg je een reactie snelheid. :? Toch ?

En vaag is het in dit geval zeker ook niet. Je gaat eerst naar het Zwolle (Regionaal Data Centre) vanwaar er een paar lijntjes naar Amsterdam liggen (AMS IX) naar de Routers van @home en omdat trueserver ook bij de AMS IX zit heeft hij maar weinig hops nodig. >:)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

PolarBear,
Ik zal toegeven dat ik niet precies weet hoe ping werkt/in elkaar zit ;) Zeker niet op dat soort tijdstippen.
Ennuh, mijn tracert naar www.tweakers.net was een voorbeeld. Ik weet voor de rest wel wat er vanaf mij gebeurt hoor ;)

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 10:00 schreef PolarBear het volgende:

[..]

Pingen is het verzenden van een ICMP paketje en daar krijg je een reactie snelheid. :? Toch ?
klopt het wordt gemeten in miliseconden (MS), bij @home mag je eigenlijk niet boven de 250 komen bij een "normale" server, en in nederland eigenlijk niet boven de 100
Pagina: 1