Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 20:23
Beste mede-tweakers, mijn dochtertje heeft laatst de Samsung S8 van mijn vriendin in handen gekregen. Resultaat: Een totaal kapot scherm :F

Aangezien ik de reparatiekosten (±€200,-) nogal excessief vindt voor een dergelijk "oud" toestel, stappen we over op een nieuw toestel.

Nu probeer ik de data (foto's) van de kapotte S8 te recoveren. Maar, door het kapotte scherm kom ik dus niet voorbij de patroon-beveiliging voor toegang tot de telefoon. Ik heb een half uur "blind" zitten proberen, zonder enig resultaat.

Na wat zoekwerk online, kam ik bij deze website:
https://www.samsung-android-transfer.com/recover-android/unlock-samsung-galaxy-with-broken-screen.html
Afbeeldingslocatie: https://www.samsung-android-transfer.com/uploads/allimg/160415/1-1604151523153Z.jpg

Lijkt precies wat ik nodig heb! *O* (een manier om het unlock-patroon in te dienen).
Dus ik heb dit programmatje geïnstalleerd.
Echter, als ik de stappen voor "unlock" volg, moet ik mijn type telefoon selecteren en daar staat de S8 niet tussen -O- (met de melding: "please select the correct type, to protect your phone from being bricked")
Nu heb ik heel weinig verstand van telefoons, maar "bricked" klinkt niet best..

Kan iemand mij helpen?
Is er misschien nog een andere/betere applicatie om via de pc mijn Samsung S8 te unlocken (patroon) zodat ik toegang krijg?

(helaas heb ik verzaakt om backups te maken van de foto's van afgelopen ±2 jaar, dus ik hoop heel erg dat iemand hier me kan helpen)
(ik heb ook al zitten klooien met zo'n OTG adaptertje, maar daar kwam ik geen spat verder mee)

Beste antwoord (via rens-br op 31-10-2021 07:34)

• Bloedvat
Hey!!! Het is gelukt!!! *O* *O* *O*

Ik heb net nog 10 minuten "blind" het patroon geprobeerd en ineens knipperde het scherm en ben ik erin!!

Snel aangesloten op pc en gelukkig kon ik nog net (heel erg dim) in de bovenste helft van het scherm "toestaan" zien en erop klikken. Ben nu alle foto's aan het kopiëren

Bedankt allemaal voor de vriendelijke hulp!

Edit:
Even for the record: ik heb niet zelf mijn bericht als "beste antwoord" gemarkeerd (want ja, het is niet echt een "antwoord"). Waarschijnlijk een moderator actie om de thread mooi af te sluiten ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Bloedvat op 31-10-2021 08:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zie je het scherm nog genoeg om met een muis het patroon in te geven? (Of bedoelde je dat met OTG-adapter?)

[ Voor 21% gewijzigd door Mavamaarten op 29-10-2021 09:45 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt met de S8 de usb aansluiten op een dongle met HDMI en muis/toetsenbord.
Weet alleen niet 100% zeker of dat ook al vanaf het lockscreen werkt... werkt, zie mijn volgende post.

[ Voor 11% gewijzigd door defusion op 29-10-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Mavamaarten schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:44:
Zie je het scherm nog genoeg om met een muis het patroon in te geven? (Of bedoelde je dat met OTG-adapter?)
Ja, dat bedoelde ik inderdaad (sorry, was niet helemaal duidelijk)

Het probleem is gewoon dat precies het deel van het scherm waar het patroon zit, helemaal kapot is (een groot wit vlak). Ik zie dus helemaal niks daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:54

DataGhost

iPL dev

Op mijn oude S9 werkt in ieder geval pre-boot (encryptiepatroon) de muis ook al, dus gewoon een muis aansluiten met de OTG-adapter en dan moet je alles kunnen doen.

edit: Ah, je ziet het niet. Dan wordt het gokken denk ik, of inderdaad een hdmi-ding proberen aan te sluiten.

[ Voor 25% gewijzigd door DataGhost op 29-10-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
defusion schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:47:
Je kunt met de S8 de usb aansluiten op een dongle met HDMI en muis/toetsenbord.
Weet alleen niet 100% zeker of dat ook al vanaf het lockscreen werkt...
Van wat ik tot nu toe op internet gevonden heb, werkt zo'n "mirror" scherm alleen als je eerst ook daar een app voor op je telefoon geïnstalleerd hebt.

Daarnaast heb ik niet zo'n dongle, dus ik kan het ook niet effe snel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1641394

Probeer eens een USB-C dock? Weet niet of dat op de S8 al werkt, maar ik geloof dat dat op mijn S10 native werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik gebruik persoonlijk teamviewer voor dat soort dingen, er zijn ook wel andere apps, maar die moet je inderdaad eerst nog installeren. Volgens mij is er op een gegeven moment wel een native screencast-feature in gekomen maar ik weet niet of de S8 die ook al heeft en die heb ik ook nog nooit gebruikt dus geen idee of dat een beetje werkt.

Heb je DeX misschien? Dat moet tegenwoordig zonder dock kunnen voor zover ik weet.

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 29-10-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Bloedvat schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:51:
[...]

Van wat ik tot nu toe op internet gevonden heb, werkt zo'n "mirror" scherm alleen als je eerst ook daar een app voor op je telefoon geïnstalleerd hebt.

Daarnaast heb ik niet zo'n dongle, dus ik kan het ook niet effe snel proberen
Nee, werkt direct vanuit lockscreen, net even getest met mijn oude S8 en deze dongle: https://www.bol.com/nl/nl...ce-grey/9200000102162538/

Werkt inderdaad niet op alle telefoons, maar samsung s8 heeft Dex, wellicht heeft het daarmee te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door defusion op 29-10-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
DataGhost schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:49:
Op mijn oude S9 werkt in ieder geval pre-boot (encryptiepatroon) de muis ook al, dus gewoon een muis aansluiten met de OTG-adapter en dan moet je alles kunnen doen.

edit: Ah, je ziet het niet. Dan wordt het gokken denk ik, of inderdaad een hdmi-ding proberen aan te sluiten.
Mja, eerlijkheid gebied me te zeggen, dat ik met die OTG adapter en muis ook mijn eigen telefoon (A52) niet kon bedienen/unlocken..

Zie helemaal niks gebeuren als ik met de muist klik terwijl ik in het "patroon-scherm" zit..

(die OTG-adaptertjes zijn gewoon die adaptertjes die standaard bij de S-modellen worden meegeleverd, toch?)

(volgens mij loop ik een beetje out of sync met mijn reacties :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Bloedvat schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:55:
[...]

Mja, eerlijkheid gebied me te zeggen, dat ik met die OTG adapter en muis ook mijn eigen telefoon (A52) niet kon bedienen/unlocken..

Zie helemaal niks gebeuren als ik met de muist klik terwijl ik in het "patroon-scherm" zit..

(die OTG-adaptertjes zijn gewoon die adaptertjes die standaard bij de S-modellen worden meegeleverd, toch?)

(volgens mij loop ik een beetje out of sync met mijn reacties :+ )
Als ik een muis aansluit met de OTG-adapter zie ik een muiscursor op het scherm verschijnen die ook te bewegen is. Op het werkende deel van het scherm moet je die kunnen zien. Als je die niet ziet werkt het dus niet, wellicht doordat je muis teveel prik vraagt, je adapter gaar is of je USB-poort er geen zin meer in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:15

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Een S4 werkt al direct met een muis, S7 en S10 ook dus gok dat een S8 dat ook kan.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 29-10-2021 10:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
DataGhost schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:59:
[...]

Als ik een muis aansluit met de OTG-adapter zie ik een muiscursor op het scherm verschijnen die ook te bewegen is. Op het werkende deel van het scherm moet je die kunnen zien. Als je die niet ziet werkt het dus niet, wellicht doordat je muis teveel prik vraagt, je adapter gaar is of je USB-poort er geen zin meer in heeft.
DukeBox schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:00:
Een S4 werkt al direct met een muis, S7 en S10 ook dus gok dat een S8 dat ook kan.
Probleem is dat ik überhaupt niks meer zie op het kapotte scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaTjk9PQgQxzDzWFGf7NCYWkxOU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oTnPfAUnnbVAabc7y1YCcXul.jpg?f=user_large

Dus ook al zou ik die muis aangesloten en werkend krijgen, dan nog zie ik niet waar op het scherm de cursor en waar het patroon is
defusion schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:55:
[...]

Nee, werkt direct vanuit lockscreen, net even getest met mijn oude S8 en deze dongle: https://www.bol.com/nl/nl...ce-grey/9200000102162538/

Werkt inderdaad niet op alle telefoons, maar samsung s8 heeft Dex, wellicht heeft het daarmee te maken.
Ouch! €60,-
poeh.. ik klink nu vast heel gierig, maar ik had gehoopt dat het ook via gratis (of goedkope) software zou kunnen. Net zoiets als dat dr.fone in mijn OP, maar dan wel geschikt voor mijn S8..

(en ik ken dat, dan koop ik zo'n Dongle en dan werkt het alsnog niet bij mij _O- )

Hopelijk weet nog iemand een iets goedkopere oplossing :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:15

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Bloedvat schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:15:
Dus ook al zou ik die muis aangesloten en werkend krijgen, dan nog zie ik niet waar op het scherm de cursor en waar het patroon is
De trilmotor gaat af zodra je over een puntje gaat.

Heb je het al eens geprobeerd met de bijgeleverde USB Type-C to A OTG connector ?

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 29-10-2021 10:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@Bloedvat er zijn ook goedkopere, dit is toevallig wat ik heb. Toen ik 'm kocht was er nog niet zoveel keus en waren alle usb-c dingen vrij prijzig. Maar zie inmiddels klonen voor < € 20.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7 Henk 'm!

• Bloedvat
Hey!!! Het is gelukt!!! *O* *O* *O*

Ik heb net nog 10 minuten "blind" het patroon geprobeerd en ineens knipperde het scherm en ben ik erin!!

Snel aangesloten op pc en gelukkig kon ik nog net (heel erg dim) in de bovenste helft van het scherm "toestaan" zien en erop klikken. Ben nu alle foto's aan het kopiëren

Bedankt allemaal voor de vriendelijke hulp!

Edit:
Even for the record: ik heb niet zelf mijn bericht als "beste antwoord" gemarkeerd (want ja, het is niet echt een "antwoord"). Waarschijnlijk een moderator actie om de thread mooi af te sluiten ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Bloedvat op 31-10-2021 08:54 ]

Pagina: 1