Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-11-2023
goedemorgen,
Mijn pc krijgt een zwart scherm als ik opstart, maar wel een muis in beeld, Kom ook gewoon in bios en de windows 10 home scherm krijg ik ook te zien, na het inloggen duurt het laden heel lang en dan zie ik niks meer...

Iemand een idee wat dit is en hoe op te lossen?
PS: Ik zit nu in geforce experience, want die meldingen krijg ik wel binnen. er stond iets van configuratiescherm kan niet geopend worden en verbinden met microsoft ofzo..

Gisteravond trouwens geen problemen tot het afsluiten, wilde niet afsluiten, slaapstand werd het beeld wel zwart maar pc bleef draaien.

specs:
b450m steel legend
amd ryzen 5 2600x
1050ti 4gb
550mwe white voeding
corsair vengeance 2x 8 gb 3600mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, je verwacht het niet, maar als je een virusscanner draait dan weet je het. Kaspersky bijvoorbeeld heeft een 30 dagen volledig functionele trial, dus draai even een full scan, dat kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Aikon schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:41:
Tja, je verwacht het niet, maar als je een virusscanner draait dan weet je het. Kaspersky bijvoorbeeld heeft een 30 dagen volledig functionele trial, dus draai even een full scan, dat kan nooit kwaad.
Ik heb norton op mijn pc staan, die gaf niks aan naar mijn weten... Nu kan ik geen check meer doen omdat ik geen beeld heb ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-10 16:17
Als je ctrl+alt+delete doet kun je dan wel taakbeheer openen? En zo ja kun je daar dan links onder op meer details klikken. Dan linksboven op bestand, nieuwe taak uitvoeren? Als je daar dan explorerer.exe intypt. Wat doet hij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Arjan_25 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:44:
Als je ctrl+alt+delete doet kun je dan wel taakbeheer openen? En zo ja kun je daar dan links onder op meer details klikken. Dan linksboven op bestand, nieuwe taak uitvoeren? Als je daar dan explorerer.exe intypt. Wat doet hij dan?
Nope, helemaal niks. Graphic reset ook geprobeerd maar deed niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-10 16:17
Staat er iets belangrijks op? Zo nee herinstall proberen? En anders ander SSDtje erin en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:19
Moederbord BIOS up to date? Kijk uit met Zen+ op een Asrock B450 bord. Bij nieuwere BIOSsen wordt Zen+ niet meer officieel ondersteunt. Het werkt wel echter met instabiliteit.

Op welke snelheid loopt het werkgeheugen?

Wat is het exacte model van het werkgeheugen en Corsair RAM krijgt een versienummer mee. Staat op de sticker op de modules (bijv. ver 4.31). Welk versienummer heeft jouw RAM?

Geforce drivers verwijderen met DDU en opnieuw installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Uszka op 29-10-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Arjan_25 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:50:
Staat er iets belangrijks op? Zo nee herinstall proberen? En anders ander SSDtje erin en opnieuw installeren.
al m'n geschoten foto's van auto's (hobby plus werk) en al mijn school informatie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:28
kayden033 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:55:
[...]

al m'n geschoten foto's van auto's (hobby plus werk) en al mijn school informatie....
En je gaat nu zeggen dat je geen backup hebt gemaakt zeker? :X
Dan zou ik opteren om een andere HDD/SSD ergens vandaan te halen. De huidige HDDs los te koppelen en een nieuwe installatie doen op de nieuwe HDD/SSD. Als je dan Windows hebt draaien. PC weer uit en de oude schijven als data schijven toevoegen (of via een externe HDD/SSD bay via USB inpluggen)
Zon ding: https://www.amazon.nl/Sha...id=pla-564858106205&psc=1

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:58
kayden033 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:55:
[...]
Hopelijk komt het allemaal goed, maar dit laat dit een wijze les zijn.
Neem ergens een abbo voor opslag in de cloud waar je alles kan back-uppen.
Google drive kost maar 2 euro per maand en dan heb je al 100 GB. Als je office365 neemt, krijg je er ook direct 1 TB aan opslag bij.
Zelf heb ik mijn documenten aan mijn dropbox gekoppeld, dus alles wordt automatisch gesynchroniseerd met de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Uszka schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:54:
Moederbord BIOS up to date? Kijk uit met Zen+ op een Asrock B450 bord. Bij nieuwere BIOSsen wordt Zen+ niet meer officieel ondersteunt. Het werkt wel echter met instabiliteit.

Op welke snelheid loopt het werkgeheugen?

Wat is het exacte model van het werkgeheugen en Corsair RAM krijgt een versienummer mee. Staat op de sticker op de modules (bijv. ver 4.31). Welk versienummer heeft jouw RAM?

Geforce drivers verwijderen met DDU en opnieuw installeren.
Waar vind ik de versie van Bios in bios zelf? kan het niet vinden zo snel...

werkgeheugen staat op auto..hij loopt nu op 2133mhz

versie nummer is 4.3.2 of 4.32, kan het niet goed lezen (beetje blind 's ochtends haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kayden033
DonJunior schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:00:
[...]

En je gaat nu zeggen dat je geen backup hebt gemaakt zeker? :X
Dan zou ik opteren om een andere HDD/SSD ergens vandaan te halen. De huidige HDDs los te koppelen en een nieuwe installatie doen op de nieuwe HDD/SSD. Als je dan Windows hebt draaien. PC weer uit en de oude schijven als data schijven toevoegen (of via een externe HDD/SSD bay via USB inpluggen)
Zon ding: https://www.amazon.nl/Sha...id=pla-564858106205&psc=1
oeps, nee meestal staat mijn schoolwerk wel gekoppeld aan mijn office account dus dat gaat de cloud 9/10x wel in. Foto's spijtig genoeg niet. maar dat is dan maar jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
kayden033 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:03:
[...]

Waar vind ik de versie van Bios in bios zelf? kan het niet vinden zo snel...
Kijk in het BIOS of installeer CPU-Z en kijk in het tabblad 'mainboard'.
werkgeheugen staat op auto..hij loopt nu op 2133mhz
Dat is de native snelheid. Wat gebeurt er als je XMP/DOCP enabled in het BIOS?
versie nummer is 4.3.2 of 4.32, kan het niet goed lezen (beetje blind 's ochtends haha)
Zal 4.32 zijn. Geen beste versie voor Ryzen en 3600 MT/s is eigenlijk te snel voor Zen+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Uszka schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Kijk in het BIOS of installeer CPU-Z en kijk in het tabblad 'mainboard'.

[...]

Dat is de native snelheid. Wat gebeurt er als je XMP/DOCP enabled in het BIOS?

[...]

Zal 4.32 zijn. Geen beste versie voor Ryzen en 3600 MT/s is eigenlijk te snel voor Zen+
b450m steel legend p2.90

xmp kan ik alleen auto of 2.0 profile aanzetten, hij staat nu op auto, moet ik de andere doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kayden033
kayden033 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

b450m steel legend p2.90

xmp kan ik alleen auto of 2.0 profile aanzetten, hij staat nu op auto, moet ik de andere doen?
andere geprobeerd, start nu op. ik ga als een kneiter een backup maken hahha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Opmerking van Asrock bij die BIOS versie:
ASRock do NOT recommend updating this BIOS if Pinnacle, Raven or Summit Ridge CPU is being used on your system.
Sinds een 2600X Pinnacle Ridge is wordt de cpu niet goed ondersteunt door die BIOS versie. Installeer p2.50 eens.
2.0 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:53
En heb je beeld in safemode? Zo ja, dan kun je een backup maken van al je belangrijke documenten en foto's. Daarna een nieuwe Windows installatie proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Al met 1 ram module geprobeerd ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:26

DarkSide

theres no place like ::1

je komt in safe mode. Dus je kunt sowieso dan een BU maken van je belangrijke bestanden.

ook kun je daar kijken om drivers van je GPU te deinstalleren bv.
Dan heb je een basis driver van windows voor je beeld bij het opnieuw opstarten.

Ook kun je kijken of daar nog meer "vage" software is. En die verwijderen.

Als je dan weer in Windows bent met de default Windows drivers.
Kun je kijken of je alles weer kunt updaten. BIOS en GPU drivers.

Als alles werkt. Even nadenken over goede BU inrichting.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Uszka schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:22:
[...]

Opmerking van Asrock bij die BIOS versie:
ASRock do NOT recommend updating this BIOS if Pinnacle, Raven or Summit Ridge CPU is being used on your system.
Sinds een 2600X Pinnacle Ridge is wordt de cpu niet goed ondersteunt door die BIOS versie. Installeer p2.50 eens.

[...]

2.0 Profile
waar kan ik die p2.50 het beste dw=ownloaden? als k degene die k heb gedownload op een usb zet en dan op instantflash klikt, vind ie niks. Kan ik dan een easy driver installer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
aantal dagen geleden een topic geplaatst, deze ging over het feit dat mijn pc niet meer opstart. althans, start wel op, maar meer niet. Zodra ik mijn wachtwoord invoer krijg ik een zwart scherm.

dit is wat ik heb geprobeerd:

Bios terugzetten naar een oudere versie (p2.50)
Drivers verwijderen van nvidia en van windows (en herinstalleren)
Snelheid van ramsticks aanpassen, dit werkte 1 maal.
Ramsticks ipv auto op XMP gezet naar 3200mhz
Viruscheck gelopen, niks te vinden volgens norton 360
In safemode werkt alles, backup is al gemaakt. (althans de belangrijke documenten)

Wat blijft er nu nog over? Ik ben het overzicht kwijt.

specs:
specs:
b450m steel legend
amd ryzen 5 2600x
1050ti 4gb
550mwe white voeding
corsair vengeance 2x 8 gb 3600mhz (versie 4.32)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aangezien safe mode wel werkt zal je het toch ergens in drivers of programma's die automatisch starten moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Clemenzo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-10 14:04
Ik heb precies hetzelfde gehad, en na zo'n beetje alles geprobeerd te hebben bleek het bij mij de HDMI kabel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima verder in PC zwart scherm na inloggen. Merge.

[ Voor 24% gewijzigd door br00ky op 31-10-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
kayden033 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:26:
goedemorgen,
Mijn pc krijgt een zwart scherm als ik opstart, maar wel een muis in beeld, Kom ook gewoon in bios en de windows 10 home scherm krijg ik ook te zien, na het inloggen duurt het laden heel lang en dan zie ik niks meer...

Iemand een idee wat dit is en hoe op te lossen?
PS: Ik zit nu in geforce experience, want die meldingen krijg ik wel binnen. er stond iets van configuratiescherm kan niet geopend worden en verbinden met microsoft ofzo..

Gisteravond trouwens geen problemen tot het afsluiten, wilde niet afsluiten, slaapstand werd het beeld wel zwart maar pc bleef draaien.

specs:
b450m steel legend
amd ryzen 5 2600x
1050ti 4gb
550mwe white voeding
corsair vengeance 2x 8 gb 3600mhz
aantal dagen geleden al en topic geplaatst, na wat hulp scheen het over te zijn, maar dat is niet het geval.

Mijn pc krijgt na het windows 10 scherm een zwart scherm te zien. Ik zie wel mijn muis en ctrl alt delete werkt ook. (windows+r niet)

dit heb ik geprobeerd:

1 ramstick ipv 2 (beide geprobeerd

XPM aan of uit zetten
ram geheugen snelheid aanpassen
Virus check
alleen met ssd die windows draait opstarten
bios terugzetten naar de fatsoenlijke versie (p2.50) Hij was automatisch geupdate naar p2.90
drivers van windows en nvidia gereset
alles wat in taakbeheer ook maar iets deed van cpu/psu gebruik buiten windows om uitgeschakeld
SSD leger gehaald (zat bijna vol)

wat zijn de opties die nog over zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Als het probleem nog niet is opgelost zou een schone Windows installatie kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Uszka schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:40:
Als het probleem nog niet is opgelost zou een schone Windows installatie kunnen proberen.
En wat als dat niet werkt? Ik vind het nogal spannend om dat te doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Uszka schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:40:
Raarrrr, 1x in veilige modus opgestart en daarna werkt hij wel gwn fatsoenlijk. Enig idee hoe dat kan? Heb niks gedaan in veilige modus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Dit had ik ook sinds gisteren en lijkt een problematische Windows update te zijn.

De truc is om "WWAHost.exe" te killen. Een of andere Windows Store app host voor een app die always-on-top full screen wil zijn. Op de achtergrond gaat je inlog gewoon door en start je desktop gewoon op.

Probeer dit eens: opstarten, inloggen, ctrl-alt-del, task manager, alt inhouden, dan O (options), dan A (always on top).

Dan blijft de task manager dus op de voorgrond.

In een Nederlandse Windows kunnen de shortcuts anders zijn. Wat je dan ook kan doen (denk ik) is Safe Mode, en dan in de task manager het vinkje aanzetten (of de juiste shortcuts vinden). En dan opnieuw opstarten.

[ Voor 5% gewijzigd door Erik Jan op 02-11-2021 21:56 ]

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Erik Jan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:54:
Dit had ik ook sinds gisteren en lijkt een problematische Windows update te zijn.

De truc is om "WWAHost.exe" te killen. Een of andere Windows Store app host voor een app die always-on-top full screen wil zijn. Op de achtergrond gaat je inlog gewoon door en start je desktop gewoon op.

Probeer dit eens: opstarten, inloggen, ctrl-alt-del, task manager, alt inhouden, dan O (options), dan A (always on top).

Dan blijft de task manager dus op de voorgrond.

In een Nederlandse Windows kunnen de shortcuts anders zijn. Wat je dan ook kan doen (denk ik) is Safe Mode, en dan in de task manager het vinkje aanzetten (of de juiste shortcuts vinden). En dan opnieuw opstarten.
geprobeerd, maar mocht helaas niet baten. Kon wwahost ook niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-10 13:12
Als je ingelogd bent via Safe Mode.

1) Open Command Prompt (cmd.exe)
2) voer het commando SFC /SCANNOW uit en laat het draaien.
3) Herstart je computer en kijk of je normaal kan inloggen.
4) Wederom zwart scherm? Probeer dan eens een Repair Install. Hiermee installeer je Windows over je huidige installatie heen en blijven je programma's en bestanden behouden.

5) Mocht na een Repair Install nog het probleem bestaan, dan nieuwe ssd kopen en daar Windows opnieuw installeren.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Wylana schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:36:
Als je ingelogd bent via Safe Mode.

1) Open Command Prompt (cmd.exe)
2) voer het commando SFC /SCANNOW uit en laat het draaien.
3) Herstart je computer en kijk of je normaal kan inloggen.
4) Wederom zwart scherm? Probeer dan eens een Repair Install. Hiermee installeer je Windows over je huidige installatie heen en blijven je programma's en bestanden behouden.

5) Mocht na een Repair Install nog het probleem bestaan, dan nieuwe ssd kopen en daar Windows opnieuw installeren.
hoe voer ik het commando uit? of wijst dat voorzich

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-10 13:12
je opent command prompt en dan voer je in het zwarte scherm in SFC /SCANNOW en druk je op enter.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Wylana schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:52:
je opent command prompt en dan voer je in het zwarte scherm in SFC /SCANNOW en druk je op enter.
Dat werkte, maar nu kan ik (volgend probleem) mijn pc niet aflsuiten via de normale manier... Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayden033
Wylana schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:52:
Overigens werkte dit maar 1x, de 2e keer werkte het al niet meer
Pagina: 1