Toon posts:

Epox 8kta3+ Pro + Amd 1200 mhz 266

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb dus laatst een Epox 8kta3+ pro, amd 1200 266 thunderbird en Kingston geheugen 265 Mb 133 Mhz aangeschaft.

Voorderest heb ik een V770 Non-Ultra, Soundblaster live, 3Com netwerkkaart, Realtek kaart en een Maxtor en Seagate allebei UDMA 100.

Het probleem:

Mijn PC loopt gewoon vast. Af en toe in windows en het meest met spellen die ik speel.

Ik heb de nieuwste Via 4-in-1 drivers, de nieuwste Nvidia drivers. Maar het mag niet baten.

Op het moment van schrijven heb ik er een Matrox G400 in om te testen maar nog steeds 'crasht' mijn PC.

Wie heeft een idee?

Nightwish

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Ik kan niet meteen zeggen wat het probleem is, maar om de diagnose te stellen moet je de kaarten allemaal verwijderen (behalve video) en dan testen. En dan 1 voor 1 terug zetten en kijken bij welke kaart de boel vastloopt. Probeer ook eens ander geheugen, dat schijnt de laatste tijd vaak brak te zijn.

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 15:45
Iets meer specs please, bios versie, kast/voeding etc... :-)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 21:29 schreef UTMachine het volgende:
Iets meer specs please, bios versie, kast/voeding etc... :-)
De nieuwste bios versie.. weet niet welke maar het is de nieuwste.. kast is van JNC met 300 watt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 21:29 schreef mickgreen het volgende:
Ik kan niet meteen zeggen wat het probleem is, maar om de diagnose te stellen moet je de kaarten allemaal verwijderen (behalve video) en dan testen. En dan 1 voor 1 terug zetten en kijken bij welke kaart de boel vastloopt. Probeer ook eens ander geheugen, dat schijnt de laatste tijd vaak brak te zijn.
Ik ga dat nu proberen! :)

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:45
Welke windows versie gebruik je? en wanneer crasht je systeem?

System specs | X

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 21:35 schreef MadHost het volgende:
Welke windows versie gebruik je? en wanneer crasht je systeem?
Windows 98 2e editie 4.10.2222 A

Hij crasht als ik ga gamen.. en soms in windows.. ik kan niet zeggen op welke momenten hij crasht.. das het nare..

Verwijderd

Ik heb ook heel lang zo'n probleem gehad. Ik heb ook een 8kta3+. Bij mij lag het aan een processor die te heet werd. Ik had niets overgeklokt, koelpasta erop, superorb koeler, en kastkoeler. Ben er uit eindelijk achter gekomen door de kast open te laten en er een huis-tuin en keuken ventilator recht voor te zetten. Toen kreeg ik het niet meer voormekaar om het systeem te laten bevriezen.
Ik zou het op die manier proberen.

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 00:02 schreef Themis het volgende:
Ik heb ook heel lang zo'n probleem gehad. Ik heb ook een 8kta3+. Bij mij lag het aan een processor die te heet werd. Ik had niets overgeklokt, koelpasta erop, superorb koeler, en kastkoeler. Ben er uit eindelijk achter gekomen door de kast open te laten en er een huis-tuin en keuken ventilator recht voor te zetten. Toen kreeg ik het niet meer voormekaar om het systeem te laten bevriezen.
Ik zou het op die manier proberen.

Succes ermee!
Hij wordt zeker niet te warm.. stressed 47 Graden.. maar ik ben er denk ik al achter.. Ik heb mijn soundblaster live eruit gehaald en gewoon even zitten gamen (uur of 2) en hij is nog niet vast gelopen.. ik denk dus dat er een compabiliteits verschil is tussen de live en het mobo??

Maar als tie nog een keer vastloop post ik het wel :)

Mijn dank is groot :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SoundBlaster Live & KT133(A) bug ?

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Kan het ook zijn dat je de Live-kaart in een PCI-slot hebt zitten die geshared wordt met een ander PCI-slot (bv waar je Realtek in zit).

Dit probleem heb ik ook een hele tijd gehad en met het verplaatsen van deze kaarten heb ik het opgelost.

De Live-kaarten staan er namelijk om bekend dat ze er slecht tegen kunnen als ze een IRQ moeten sharen met andere hardware.

Good goan

• dami3n
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04-2025
Ik heb dus het zelfde probleem :-((((
Heb je het al gevonden wat het was/is????

Misschien dat iemand dit probleem (her)kent.
Mijn pc loopt onregelmatig vast.
Meestal tijdens het spelen van games en dan kan het zijn dat hij een week zonder problemen draait en dan ineens weer vastloopt, terwijl het andere keer ook om het uur kan zijn?
Heb al alle nieuwste drivers updates en patches geprobeerd, maar hij blijft het doen
Ik speel het meest counter strike en daar loopt hij dus ook op vast, kreeg al de tip dat het met het geheuegen te maken kan hebben en dat ik de timing langzamer moet zetten van 222 naar 333 dat heb ik dus gedaan maar helpt ook niet grrrrr
Mijn systeem is:
amd athlon t-bird 1333 (niet OC't)
epox 8kta3+
gforce 2 mx 200 32mb
(ook al geprobeerd met een gforce gts 64mb)
20 gig hd maxtor
256 mb kingston pc133
(hoorde dat er ook problemen zijn met pc133 geheugen????)
sb128pci
clone kast 300 wat voeding
laatste bios update
laatste via 4-1 drivers

Hoop dat 1 van jullie wizkids me iets nuttigs kan vertellen want anders pleurt ik m het raam uit
En nee je hoeft er niet onder te gaan staan om m op te vangen, want dat wil je niet met dat ellendige ding

greetz,

Rick

Verwijderd

Volgens mij heeft dit mobo niet allen het probleem met de Soundblaster, maar ook met andere geluidskaarten.
Ik had namelijk hetzelfde probleem, alleen dan met een Guillemot Fortissimo. De enige plek waar dat ding wil functioneren is in het pci-slot onder m'n agp terwijl in de bios de onboard soundchip is uitgeschakelt.
Als het niet de geluidskaart is, dan heeft het 99%zeker iets met de CPU-temeratuur te maken.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53
Die epox heeft toch een simpel on-board geluidskaartje ?
Misschien veroorzaakt die het conflict wanneer je er een nieuwe geluidskaartje bij gooit.

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. Soundblaster live eruit en realtek eruit.

Alles is nu gewoon stabiel. Max Payne gewoon kunnen uitspelen zonder crashes.. :)

Nu ga ik eerst mijn realtek even terug zetten. En daarna mijn sblive.

U hoort nog van mij :)

• dami3n
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04-2025
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:38 schreef Nightwish het volgende:
Oke.. Soundblaster live eruit en realtek eruit.

Alles is nu gewoon stabiel. Max Payne gewoon kunnen uitspelen zonder crashes.. :)

Nu ga ik eerst mijn realtek even terug zetten. En daarna mijn sblive.

U hoort nog van mij :)
hmmmm zal ik ook es proberen ff met standaard geluid on board
kijken wat dat gaare ding dan doet
Pagina: 1