Mifi router advies en ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert-1990
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-12-2021
Beste forumgebruikers,

Met enige regelmaat raadpleeg ik dit forum als ik wat wil weten. Alleen viel mij op dat er over mifi routers weinig word gesproken, Vandaar mijn vraag.

Ik zou graag in de polder een mifi router willen plaatsen ik heb een red together abonnement en heb een extra kaartje al aangevraagd.
Ik ben benieuwd of iemand mij een fijne router kan adviseren ook ben ik benieuwd of een router met extra aansluitingen voor een ts-9 antenne nog verschil maakt.
Ik zag ook dat vodafone met 4g+ niet sneller is dan 350 mb downloaden en 100 up

Mijn wensen zijn
Een goed merk
Prijsklasse tot maximaal 300 euro
Internet poort erin
Accu
Wanneer het verschil bied een ts-9 poort

Ik hoop dat ik hiermee voldoende info heb geleverd en hoop op een informatieve discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52

FreakNL

Well do ya punk?

Je geeft wel erg weinig info..

Als de accu een vereiste is, waarom zou je dan nog een antenne-poort nodig hebben? Want dat ding is sowieso al mobiel dan dus je kan hem plaatsen waar je wil.

Waar ga je het voor gebruiken?

Ik heb veel verstand van 4g routers inclusief externe antenne's, MiFi bijna nooit iets mee gedaan, dan hotspot ik mijn telefoon gewoon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 14:10
Volgensmij gaat accu en utp poort niet samen ofwel? Heb je zelf al gezocht, want ik kan 'm zo niet vinden.
Wel een 4G+ router met wifi 5, TP-Link Archer MR600, heb je nog 180 euro over voor een powerbank met 230v aansluting.
Kortom; heb je zelf al gezocht? Want een discussie is moeilijk te vormen zonder productvoorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert-1990
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-12-2021
sorry dat ik niet genoeg info gegeven heb.

de situatie die ik in gedachte had is dat ik bij mijn paard een camera kan ophangen.In het voorjaar krijgt het paard een veulen. Ik heb al een ring footlight camera gekocht alleen is daar geen internet. En wil daarom een permanente hotspot maken anders had het inderdaad met de telefoon ook prima gewerkt.
De camera functioneerd prima onder 4g+ heb dat al een nacht getest en het verbruik was ongeveer 600 mb.
die accu voor de mifi router is geen must leek mij handig als ik ergens op vakantie was maar een utp poort is dat wel
z'n poort is makkelijk als de kabel er thuis uit ligt dan heb ik een backup .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-03 15:48
Hallo,

Oud draadje maar voor mij actueel. Ik zit met ongeveer dezelfde vraag. Wil voor mijn huisje in Griekenland een weerstation (netatmo) plaatsen en als ik in NL ben gewoon, net als het station dat in mijn Nederlandse achtertuin staat, kunnen uitlezen. Ik heb daarom een permanente internetverbining ginds nodig maar met een zeer minimaal dataverbruik (hooguit 10 mb per maand). Het zijn alleen maar wat cijfertjes die om de 15 minuten over het 'lijntje' gaan.
Ik dacht aan een eenvoudig MIFI routertje met een goedkope data-sim (je hebt ze al van 3,50/maand).
Alleen vraag ik me af of er routers zijn die je gewoon op het lichtnet aansluit; ik zie alleen 'reis' dingen met een accu die je steeds moet opladen. Of kan het geen kwaad om ze permanent aan de lader te leggen?

nb: als ik (een week of 6/jaar) ter plekke ben heb ik gewoon mijn telefoon bij me met meer dan voldoende data (ik heb 10GB meer dan zat).

[ Voor 8% gewijzigd door Swinden op 19-08-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
https://www.coolblue.nl/r...X2-tjsg2XpNxoC12UQAvD_BwE

Deze zijn allemaal “voor thuis”

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:18
Ik zou kijken voor een teltonika (rut 950) i.c.m. met eventueel een externe antenne.

Degelijk spul :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swinden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-03 15:48
Ik heb het aan de praat!
Een TP-Link TL-MR6400 met een spotgoedkoop Lebara preapid data-only simmetje (5eur/mnd voor 1mb = meer dan zat). Wifi van dit routertje connecten met de Netatmo en voila. Nu maar hopen dat de GSM mast in de bergen bij mijn huisje in GR niet is omgewaaid cq door een bosbrand is geveld.
Pagina: 1