aliexpress, besteld en verkoper niet in stock

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasjoeri
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo, ik heb besteld bij op aliexpress (miniatuur bomen) en de verkoper neemt contact op dat men niet in stock heeft. Hij wilt terug betaling doen maar begrijp totaal niet wat ik moet doen ?

gesprek:
1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Fdv1izgMGODMp8ueQZZr4ymo4U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0Np667TCfb4zfzboaoPohRbe.jpg?f=user_large
2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2k29dun5TfCz_E4kWsPsSoYIfws=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yToeDqOjXmHIrR2hgtIPwIoh.jpg?f=user_large
3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6D-VuGCd-1y-wbkF6HzzVraZ9s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/esFj7VjamjM78PHYTnz61sIM.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Nee niet confirmen, dat doe je pas bij een ontvangen item.

Heb je geen ‘dispute’ optie bij je bestelling staan ? Ik zou die weg gaan.
Dan stapt aliexpress vanzelf in als de verkoper niks doet.

Ik heb zelf 1 keer meegemaakt dat een verkoper niet kon leveren, die stuurde zelf al gewoon een refund en dat kwam gewoon terug op mijn rekening waar ik ook vanaf betaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasjoeri
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
En het raarste, het is toch verzonden ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaEtfCC-y4ZloZKy050b9N9TS08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbPwJMfKJWcWM9BGaR1L733h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Dan gewoon afwachten tot het binnenkomt, zeker niets gaan doen. Als het binnen komt kun je gewoon netjes bevestigen dat je het ontvangen hebt. Komt het niet binnen kun je altijd nog een dispute indienen.

Kijk regelmatig de tracking na om te kijken hoe de status daarvan is.

[ Voor 15% gewijzigd door Gitano op 28-10-2021 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Gitano schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:35:
Dan gewoon afwachten tot het binnenkomt, zeker niets gaan doen. Als het binnen komt kun je gewoon netjes bevestigen dat je het ontvangen hebt. Komt het niet binnen kun je altijd nog een dispute indienen.

Kijk regelmatig de tracking na om te kijken hoe de status daarvan is.
Naast dat je het af moet wachten, film het wanneer je het pakketje open maakt. Maak een video waarin je eerst de verzendlabel laat zien en daarna pas open maakt. Voor hetzelfde geval sturen ze troep op en niet het product wat jij wilt.

Deze video kan je dan weer bij je dispute gebruiken.

Edit: nooit een verkoper via Paypal geld over laten maken. Deze kunnen ze na een tijdje terugtrekken en dan heb je en je product niet, en het geld niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Joesv op 29-10-2021 02:10 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-05 11:41

MeesterPieter

PnP Pinball

je moet zelf de order cancellen, mijn ervaring is dat als je dat niet binnen een aantal dagen doet dat de verkoper de order dan toch vaak op verzonden zet, met een niet bestaande tracking code (tracking code die aan blijft geven "ready for shipping" oid.

helaas moet je nu gaan wachten tot de 2 maanden voorbij is om een dispute aan te maken

volgens mij doen ze dit omdat veel mensen dit na 2 maanden vergeten en ze da toch automatisch het geld krijgen

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XnbX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-05 11:19
Heb ik pas ook gehad. De verkoper heeft toen gewoon een ander flut artikel opgestuurd.
Toen ik dat binnen kreeg heb ik een dispute aangemaakt. En heb ik mn geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-05 12:04
Niet accepteren dat je het ontvangen hebt. Screenshots maken van het gesprek en deze meesturen in het dispute. Zelf meegemaakt en ik kon fluiten naar m'n centen.

Toen ik daarna het dispute weer opende met de screenshots van het gesprek toen kreeg ik vanuit Ali mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-02 21:01
Nooit de oplossing van de verkoper accepteren of een Dispute cancellen / accepteren. Gewoon door laten gaan en schermafbeeldingen bijvoegen.

Ik zit momenteel met hetzelfde probleem met een Ryzen 7 die ik besteld had. Ik heb zojuist een bevestiging gekregen van Aliexpress dat ik het volle bedrag terug krijg. De CPU was bij mij zogenaamd verzonden, ik had echter nul tracking informatie of wat dan ook gekregen. Sloeg ook helemaal nergens op hoe de verkoper het beargumenteerde. Dat kwam neer op dat het aan 'het nieuwe' Coronavirus zou liggen en ik een teruggave van 15 euro zou krijgen (terwijl in werkelijkheid maar 10 cent zou worden teruggegeven indien ik akkoord had gegaan met het verzoek).

Heel erg uitkijken en ik zou je heel sterk aanraden om nergens in mee te gaan van de verkoper, dan kun je namelijk fluiten naar verdere hulp van Aliexpress en daarmee je geld.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-05 15:48
Zelf recent 2x aan de hand gehad. Product zou verzonden zijn maar toch niet want de aanbieding was uitverkocht (als ie ooit op voorraad was geweest), geld retour kon via Paypal. Aangegeven dat ik dat niet gebruik en dat het maar via Ali (mijn betalingen lopen via creditcard) retour moest. Kun je Paypal van vriend gebruiken? Nee, ik heb geen vrienden. Annuleren konden we beiden niet, gewacht tot garantietijd verstreken was, dispuut aangemaakt met verwijzing naar de chat en niet leveren. Had binnen 48 uur geld terug op creditcard.

Gewoon even geduld , alles vastleggen en meteen meesturen bij je dispuut. Fatsoenlijk blijven naar Ali toe dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dasjoeri vaak ben je via Paypal niet goed uit. Je verliest dan ook de fees. (Zeg maar dat je E10,- terug hoort te krijgen, krijg je werkelijk E8,50)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05 19:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het product is niet op voorraad, de verkoper geeft aan dat hij je geld terug wil geven. Het probleem zit hem in het feit dat de verkoper de order niet kan annuleren, dat moet jij doen. (Als de verkoper de order annuleert heeft dat vervelende gevolgen voor de vindbaarheid en betrouwbaarheid van zijn shop).

Als jij nu een dispuut opent en daar aangeeft dat je het product niet meer wil om random reden, kan de verkoper akkoord gaan en Ali je geld terug laten storten. Jij je geld terug, de verkoper geen minpunten, iedereen blij.

Zo'n nep tracking of "verkeerd product dat verzonden wordt" zie je in zo'n geval ook wel vaker om dezelfde reden. Als hij gaat wachten tot jij snapt hoe je een dispuut moet starten krijgt hij minpunten omdat hij tien dagen nodig heeft om een product te versturen, dus dat gaat staat dat het verzonden is klopt niet.

Hij heeft een week gewacht, toen jij nog geen actie ondernomen hebt heeft hij gewoon wat verstuurd, als jij dat binnen krijgt zien je dat het niet is wat je besteld hebt, dan kun je bezwaar aantekenen en ook je geld terug krijgen. Met een taalbariere (de verkopers en kopers spreken vaak beide slecht Engels) is die constructie voor hun makkelijker dan met berichten blijven aanklooien waarbij hij een slechte score oploopt.

Gewoon nu een dispuut openen (dat er wat onderweg is maakt niet uit), en daar aangeven dat je het product niet wil en je geld terug wil ontvangen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:55
Spike_wolf schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:25:
Als jij nu een dispuut opent en daar aangeeft dat je het product niet meer wil om random reden, kan de verkoper akkoord gaan en Ali je geld terug laten storten. Jij je geld terug, de verkoper geen minpunten, iedereen blij.
Ik had dus vorig jaar een telefoon gekocht waar de verkoper dit trucje probeerde uit te halen terwijl de telefoon nog gewoon aangeboden werd maar wel voor een stuk meer dan ik betaald had. Ik mocht aangeven dat ik 'm ontvangen had en ''m retour wilde sturen en zou dan m'n geld terugkrijgen.
Niet gedaan en gewoon gewacht (verkoper had al gezegd dat deze verzonden was). Uiteindelijk gewoon het bestelde binnengekregen maar wel een pissige verkoper omdat ie kennelijk onder de inkoopprijs moest verkopen maar dat was vooral zijn probleem omdat hij het voor die prijs aanbood.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-05 23:55
Dat moet je dus nooit doen. Gewoon een dispute aanmaken als de verkoper op een andere manier geld wilt terugstorten dan waarmee jij betaald hebt of minder zegt te kunnen doen.
Laatst nog met een webwinkel gedoe gehad over een bestelling en die zou 10 werkdagen duren via Paypal of instant store tegoed. Vriendelijke verzocht toch maar Paypal terug. Weer een reactie: klant store tegoed is sneller. Via Paypal dit erin geplakt en daar verzocht om cash back via Paypal.

Stond een dag later op mijn bank, van zondag op maandag. Het kan wel… mits de juiste partijen het vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:44
logix147 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:21:
[...]
Dat moet je dus nooit doen. Gewoon een dispute aanmaken als de verkoper op een andere manier geld wilt terugstorten dan waarmee jij betaald hebt of minder zegt te kunnen doen.
Nee hoor, cancellen kan prima zolang het nog niet verzonden is. Als het in AliExpress op verzonden staat, kan je het niet meer cancellen. Die knop is er dan ook niet meer en kan je alleen een dispute starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Jimster schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 00:08:
[...]

Nee hoor, cancellen kan prima zolang het nog niet verzonden is. Als het in AliExpress op verzonden staat, kan je het niet meer cancellen. Die knop is er dan ook niet meer en kan je alleen een dispute starten.
Dit werkt niet meer omdat het al "verzonden" is zie foto hierboven.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:44
New Yorker schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:02:
[...]

Dit werkt niet meer omdat het al "verzonden" is zie foto hierboven.
Bij TS niet nee. Mijn opmerking was een reactie op logix147.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dasjoeri schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:32:
En het raarste, het is toch verzonden ....

[Afbeelding]
Melden dat het toch verzonden is. Het lijkt er op dat degene met wie jij chat, geen weet heeft van de orderverwerking.
Nu afwachten of er meer stappen te zien zijn de komende dagen, en misschien heb je met kerst toch je boompjes. Het moet voor 4 januari 2022 afgeleverd zijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1