Life PO 4 accu zelf bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.728 views

• djevi14
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-10-2021
Dag allen,

Is het mogelijk (voor hobby matig gebruikt) zelf een lifePO4 accu te bouwen?
Zijn hier mensen die hier ervaring in hebben?

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:34
*knip*
Ondanks de karige TS, niet doen aub. Laat dan zien hoe makkelijk iets te vinden is.

[ Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 29-10-2021 10:02 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:08
*knip*
Goed bedoeld, maar daar is de topic report voor.

Dit is het Tweakers forum, de plek waar je kennis verwacht voor dit soort zaken.

Enige wat je @djevi14 zou kunnen vragen is om zijn openingspost wat meer uit te breiden met wat hij precies wil en wat hij zelf al gevonden heeft.

Er wordt ook normaal gereageerd op iemand die zijn wc bril niet los krijgt.

Ik kan @djevi14 helaas ook niet verder helpen (electronica is duistere magie voor een mechanisch iemand) maar vond je antwoord een beetje te kort door de bocht.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 29-10-2021 10:02 ]

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47

Wuursj

want worst is al bezet

Ja dat kan.
Ik ben een 12v 305 Ah LifePo4 accu aan het bouwen uit 4 losse cellen voor in mijn zeilboot.
Met een 120A JBD / Overkill BMS ter beveiliging en monitoring (beste prijs-kwaliteit verhouding die ik kon vinden zover ik dat kon beoordelen). Die is nog onderweg.
En een 50A DC-DC omvormer om vanaf de motor van de boot te kunnen laden zonder dat de dynamo zich verslikt.

Maar wat wil je weten?

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• djevi14
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-10-2021
goedemorgen, het is de bedoeling, dat deze wordt gebruikt voor hobbymatige afstandbestuurbare boten.

Om toe te lichten zou ik deze accu graag maken met een printplaat welke uitgelezen kan worden met bijv een app, zodat het uitgelezen kan worden.

Maar wellicht is het verstandiger om bij het begin te beginnen...

Welke componenten zijn waar te verkrijgen, ik heb het internet al afgespeurd maar daar is niet veel te vinden.

Accu behuizing
Cellen
print

geschikte lader

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01 19:29
Accu behuizing kun je wellicht niet vinden maar de rest is prima te vinden. Kleine cellen of van die blokken?
Bluetooth BMS printplaten zijn er genoeg.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• morgoth924
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:01
Ben je bekend met de huidige stand van zaken wat telemetrie betreft bij RC?
Afhankelijk van de sensoren die je in je boot plaatst, kan je een hele rist van waardes op je zender tevoorschijn halen. Stroomsterkte, spanning (globaal & individueel per cel), vermogen, gps-locatie, ... Bij alle grote merken te vinden.

Een pakket zelf samenstellen kan prima, wil je de richting uitgaan van a123-cellen of had je al iets anders in gedachten? Losse a123-cellen worden vaak uit accu's van powertools zoals dewalt etc. gehaald. Met tabs aan elkaar solderen en in een krimpkous stoppen.

Wat is de gewenste capaciteit en spanning van het pakket? Niets kant en klaar te vinden?
Al eens gekeken op de sites van modelbouwwinkels? Hier ga je zeker wat een lader betreft, wel iets vinden.

If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Modbreak:Welkom op GoT. Als topic is dit wel heel erg mager (zie ook Het algemeen beleid #quickstart) Ook heeft dit weinig met Bouwen en Klussen te maken. Ik zou hier eens in de bestaande topics kijken: Modding, Mechanica & Elektronica

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.