Sonos alleen PCM geluid met samsung tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesley84
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-01 18:35
Goedenavond,

Op dit moment ben ik in bezit van de Sonos ARC en heb nog een oudere tv(UE55H6500sl)(die nog geen atmos aan kan en geen HDMI eARC heeft

Nu heb ik mijn Sonos aangesloten via HDMI ARC. Alleen nu heb ik het probleem dat ik alleen PCM geluid krijg via mijn tv incombinatie met KPN. Als ik na de instellingen van mijn tv ga zie PCM, DD, DTS staan. Nu wilde ik hem graag op DD zetten maar deze is grijs en het werkt dus niet.
In mijn kpn kastje de instellingen verandert naar automatisch PCM/DD.

Nu heb ik al met Samsung en Sonos gebelt maar kunnen mij ook niet helpen. Samsung zegt dat het te maken heeft meteen update dat ik geen DD meer kan krijgen, vaag verhaal... sprak iemand op het sonos forum die heeft een tv uit 2010 en kan gewoon DD selecteren.

Ik hoop dat jullie een idee hebben???
Heb optische kabel ook al geprobeerd maar geen verschil....

Het geluid van mijn tv is ook pas wat hoorbaar bij 58....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 08:36
Heb je de geluidsinstellingen van je KPN decoder ook op Dolby staan?

In de handleiding van je tv lees ik het volgende op pagina 168
Dolby Digital Comp
Sommige digitale tv-programma's bieden 5.1-kanaals Dolby-geluid. Deze tv zet Dolby-geluid om in
stereogeluid, zodat het geluid via de luidsprekers van de tv kan worden afgespeeld. U kunt kiezen uit twee methoden. RF is beter voor geluid op laag volume en Line is beter voor hoog volume.
Als ik dit zo lees, lijkt het er op dat je tv geen Dolby 5.1 ondersteunt en dat ook niet doorgeeft aan je Sonos ARC.

Op p228 lees ik:
● Dolby Digital Plus wordt ondersteund tot en met 5.1-kanalen.
● De DTS codec is alleen beschikbaar voor MKV-, MP4- en TS-containers.
Bij DD+ zou je dus wel 5.1 moeten ontvangen op je Sonos ARC. Probeer eens of je met Netflix wel 5.1 ontvangt. Meeste content van Netflix originals is DD+

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 29-10-2021 12:08 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesley84
Mijn kpn decorder staat op automatisch, want als ik dolby doe heb ik op de meeste geen geluid.

Wel blijf ik alleen het pcm geluid houden.
Als ik het lees moet de tv het wel kunnen...
Nu heb ik mijn sonos aangesloten op mijn kpn kastje (optisch). Dan krijg ik 5.1 geluid nadeel disney, videoland andere apps krijg ik alleen geluid via de tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesley84
Als ik hem normaal aansluit hdmi arc en dan via de tv of via kpn netflix afspeel krijg ik ook allen pcm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-05 13:46
Mijn probleem lijkt vergelijkbaar, maar niet helemaal.
TV is Samsung 55h7000
KPN VIP5202
Op TV is Dolby Digital niet te selecteren als het KPN TV kastje met geluidsinstellingen op “auto” staat.
Staan de KPN TV instellingen op Dolby en de TV geluidsinstellingen op Dolby Dan heb ik geen geluid.
Als ik op de TV DTS Neo 5.2 selecteer dan heb ik wel surround geluid uit mijn ARC, sub en rear speakers maar alleen als de KPN TV uitvoer op “auto” staat.
Als mediaspeler heb ik Kodi op een Pi draaien, Kodi geluids instellingen staan op HDMI en 5.1 output, maar bij Dolby content geen geluid uit de soundbar. Ook niet als de TV op Dolby Digital staat, want met Kodi aan kan ineens wel Dolby in de TV worden geselecteerd. Iemand tips hoe ik Dolby content van Kodi op mijn Arc soundbar krijg?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-