KPN levert andere modem dan geadverteerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeylooi0444
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-05-2022
Eergister heb ik via KPN internet en TV aangeschaft voor mijn huurwoning, waarvan het pakket internet 100mbps download en 10mbps upload bevat. Hierbij adverteert KPN dat je de KPN box 12 met wifi 6 modem krijgt. Nu zie ik in mijn bestelling dat ik een andere modem krijg namelijk de: Experia box v10 h369a.
Na een gesprek te gehad hebben met KPN zeggen zij dat dit qua prestaties voor geen verschil zorgt, omdat ik nog via het ouderwetste koper netwerk (DSL, als ik het goed heb?) internet krijg. Nou ben ik echt een leek hierin en heb ik geen idee of mij een oor aangenaaid wordt of dat ik gewoon mijn recht moet gaan halen. Ik wil ook niet een al te grote zeikerd zijn als ik er niet veel op voorruit ga. Ik hoop dat andere mensen hier ervaring mee hebben.

Mijn vraag aan jullie: Is de performance van een BOX 12 zo veel malen beter dan de Experia box op mijn koper netwerk?

Beste antwoord (via Joeylooi0444 op 28-10-2021 20:56)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:43
voor WiFi ?
intern ja, WiFi 4 vs Wifi 6. Voor je internetsnelheid via wifi, nee. WiFi 4 is al veel sneller dan je aansluiting.
Let op: als je Sneller Internet Buitengebied bestelt, werkt de KPN Box 12 niet optimaal en daarom krijg je de Experia Box 10.
dit niet toevallig van toepassing?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
Voor internet?
Nee

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:43
voor WiFi ?
intern ja, WiFi 4 vs Wifi 6. Voor je internetsnelheid via wifi, nee. WiFi 4 is al veel sneller dan je aansluiting.
Let op: als je Sneller Internet Buitengebied bestelt, werkt de KPN Box 12 niet optimaal en daarom krijg je de Experia Box 10.
dit niet toevallig van toepassing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

wat verwacht je?

ik heb de V10 hier met glas. En daar komt gewoon 100/100 door.

De V10 heeft echter geen Wifi6. Dus je telefoon, laptop met een Wifi6 zal gewoon met Wifi 5 werken.
Wat opzich prima moet zijn.

Als er dekkings issues zijn, kan je beter kijken naar andere AP's aan te sluiten

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je gaat hier alleen iets van merken als je via WiFi data van/naar je NAS gaat sturen, als je die hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 19:21
voeg ik nog even toe dat wifi 6 enkel beter is dan wifi 5 als je zeer kortbij je modem zit ...
als dat ding in de kelder staat bv heb je er niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeylooi0444
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-05-2022
Bedankt voor de snelle antwoorden en verduidelijking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zou alsnog die kpn box 12 claimen, voor als je in de toekomst glasvezel krijgt. later wordt het bijna onmogelijk om deze box te krijgen, want V10 doet zogenaamd hetzelfde.

ze horen gewoon te leveren wat ze adverteren, simpel toch? jij vraagt niks geks.

[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 28-10-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
ijske schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:44:
voeg ik nog even toe dat wifi 6 enkel beter is dan wifi 5 als je zeer kortbij je modem zit ...
als dat ding in de kelder staat bv heb je er niks aan
Waarom? Je reactie slaat nergens op, we hebben het over wifi6, niet wifi6e die op de 6ghz band werkt. Wifi 6 werkt net zoals wifi 5 op de 5ghz band en heeft dus geen effect op reikwijdte. In tegendeel zelfs, volgens de theorie zou wifi 6 een betere coverage hebben dan wifi 5 en wifi 6 kan ook op 2.4ghz draaien (wifi 4) :+

[ Voor 13% gewijzigd door Tha Render_2 op 28-10-2021 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 19:21
Tha Render_2 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:31:
[...]

Waarom? Je reactie slaat nergens op, we hebben het over wifi6, niet wifi6e die op de 6ghz band werkt. Wifi 6 werkt net zoals wifi 5 op de 5ghz band en heeft dus geen effect op reikwijdte. In tegendeel zelfs, volgens de theorie zou wifi 6 een betere coverage hebben dan wifi 5 en wifi 6 kan ook op 2.4ghz draaien (wifi 4) :+
ik nam inderdaad dat we het over wifi 6/ AX hebben, waarbij men inderdaad hoger in QAM modulatie kan (1024 vs 256)
deze QAM modulatie gaat men bv niet meer halen op een RSSI -75 bv ..
idem met bv 160mhz breed kunnen zenden... lekker spannend , net zoals 40mhz breed zenden op 2.4ghz had je daar niets aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:21:
… voor als je in de toekomst glasvezel krijgt.
Het feit dat er gebruik gemaakt wordt van glasvezel zegt nog niks over de aangesloten snelheid. Ik maak ook gebruik van glasvezel maar dan wel met een synchrone 50Mbit verbinding, meer heb ik simpelweg niet nodig op dit moment. Ook dit is met een Experiabox, geen idee welke versie want ik regel intern mijn eigen netwerk. Het modem staat alleen maar verbinding te maken het met KPN netwerk, verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
Joeylooi0444 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:29:
Eergister heb ik via KPN internet en TV aangeschaft voor mijn huurwoning, waarvan het pakket internet 100mbps download en 10mbps upload bevat. Hierbij adverteert KPN dat je de KPN box 12 met wifi 6 modem krijgt. Nu zie ik in mijn bestelling dat ik een andere modem krijg namelijk de: Experia box v10 h369a.
Na een gesprek te gehad hebben met KPN zeggen zij dat dit qua prestaties voor geen verschil zorgt, omdat ik nog via het ouderwetste koper netwerk (DSL, als ik het goed heb?) internet krijg. Nou ben ik echt een leek hierin en heb ik geen idee of mij een oor aangenaaid wordt of dat ik gewoon mijn recht moet gaan halen. Ik wil ook niet een al te grote zeikerd zijn als ik er niet veel op voorruit ga. Ik hoop dat andere mensen hier ervaring mee hebben.

Mijn vraag aan jullie: Is de performance van een BOX 12 zo veel malen beter dan de Experia box op mijn koper netwerk?
box12 heeft kwa wifi tm wifi6(AX) bij zich
v10 heeft kwa wifi tm wifi5(AC) bij zich

Eigenlijk krijgen alle nieuwe klanten een box12 geleverd. Echter er zijn wel paar uitzondingen.

Ik vermoed namelijk dat er bij je vdsl bonding of vvdsl bonding geleverd gaat worden op het kopernet.
v10 wordt hier namelijk voor ingezet omdat dit modem met bonding overweg kan.
box 12 is gemaakt voor alleen single lijnen en niet voor bonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jopoh schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:58:
[...]

box12 heeft kwa wifi tm wifi6(AX) bij zich
v10 heeft kwa wifi tm wifi5(AC) bij zich
Er zijn meer verschillen. De v10 heeft een 3x3 MIMO Broadcom BCM4360 WiFi chip. Ik heb niet kunnen vinden exact wat de 12 heeft, maar het zal geen 3x3 zijn, maar 2x2 of 4x4. Mocht het 2x2 zijn, dan heb je met AX clients weliswaar betere verbinding, maar met AC juist een mindere. Als het 4x4 is, dan is het voor beide beter.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1