Authenticator probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 23:22
Mijn vraag
Ik zal het kort proberen te houden: ik gebruik een laptop van werkgever, voorheen werkte ik hiermee op een externe omgeving (Citrix), we zijn sinds kort hiermee gestopt en nu heb ik geen toegang meer tot een SharePoint van een bedrijf waar we mee samenwerken. Blijft vragen om goedkeuring via de Authenticator app maar ik krijg geen pushmelding en hij accepteert de codes ook niet. Het externe bedrijf heeft mij ooit gedeeld in het Sharepoint bestand, zij zeggen verder niks te kunnen behalve e-mail adressen toegang geven. ICT afdeling van mijn werkgever snapt er ook niks van en lijkt ook weinig moeite te doen om het op te lossen, vandaar dat ik het hier vraag..

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, Office365 (SharePoint), Microsoft Edge, Microsoft Authenticator.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Naar mijn idee alles.. Alle standaard dingen sowieso. Authenticator app account verwijderen en opnieuw toevoegen via mijn profiel instellingen bij Microsoft. Daar scan je dan QR code met Auth-app en stuurt ie een goedkeurings melding, werkt prima maar het werkt niet buiten de bedrijfsomgeving zegmaar. Ook letterlijk alles gereset wat mogelijk was. En dan nog blijft ie om een goedkeuring vragen via de Authenticator app, ookal heb ik de App niet eens geïnstalleerd en ingesteld…

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:51
Zit je account wel in de juiste groepen voor toegang tot sharepoint? Heb je een sharepoint licentie?

Je IT afdeling moet dit denk bekijken het is niet zo moeilijk troubleshooten als je toegang hebt tot de omgeving en dat hebben zij. Dus hub met de stok achter je it afdeling aan!

[ Voor 79% gewijzigd door HKLM_ op 29-10-2021 08:10 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:01
Als je een externe een uitnodiging stuur voor een sharepoint naar bijvoorbeeld @voorbeeld1.nl

Maar de externe is online op bijvoorbeeld office of hotmail ingelogd met @voorbeeld2.nl

Als de externe gebruiker dan inlogt op de sharepoint moet hij dat doen via het voorbeeld 2 adres.

Omdat je voorheen op een citrix zal is een kans dat je daar een andere account had staan dus heeft die op de achtergrond een ander e-mail gebruikt.
Daarom krijg je misschien ook de 2FA melding niet.

Het beste wat ze kunnen doen is jou verwijderen uit hun office 365 en je opnieuw uitnodigen voor de SharePoint.(alleen verwijderen uit SharePoint heeft geen nut dat ben je nog steeds bekend in hun office365)

Dit is hier wel eens voorgekomen
Linkje naar microsoft kennisitem: https://docs.microsoft.co...-by-using-another-account
(Het verwijderen is tegenwoordig makkelijker volgens mij)
Hopelijk kun je hier iets mee.