Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Ik wil een oude Samsung S5 gebruiken als nestkastcamera. In de zelf getimmerde nestkast heb ik een gleuf gemaakt waar de smartphone ingeschoven kan worden.

Ik heb o.a. de app "Alfred" als monitor en viewer geprobeerd, het beeld viel erg tegen, onscherp .. geen focus. Na wat zoeken en proberen heb ik op de S5 de app "IP WEBCAM" geïnstalleerd als monitor. Op mijn tablet en smartphone heb ik de app "ONVIER" als viewer geïnstalleerd.
Op zich werkt deze combinatie prima, het beeld is mooi scherp.

Waar ik echter tegen aanloop is dat de batterij van de S5, ondanks dat ie continu aan een adapter hangt, toch in ca 10 uur leeggetrokken wordt. De S5 wordt ook warm. Tijdens het monitoren en streamen staat het scherm uit en ik heb waar mogelijk alle overbodige apps verwijderd van de S5. De accu is niet meer top maar in standby stand verliest de accu maar ca 10% in 10 uur.

Heeft iemand ervaring met of tips over het gebruik van een smartphone als ipcam?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
S5 ondersteund toch ook QuickCharge?? al is dat natuurlijk weer geen permanente oplossing..

Gok dat de S5 nu een enorm hoog CPU (GPU?) verbruik heeft omdat er continu video geencoded moet worden om dit door te kunnen sturen..

weet niet of je nog iets met de Framerate, hoeveelheid Pixels, etc kan ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:43
Die telefoon zit al in het kastje? Daarom wordt ie ook te warm.
En zo niet, dan ga je wel een warmte probleem krijgen wanneer die wel in het kastje zit.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
@SMSfreakie snelladen is idd niet "de oplossing".
Goed punt ... ik zal 'ns kijken of ik resolutie kan aanpassen zonder te veel kwaliteitsverlies.

@JukeboxBill de S5 zit niet opgesloten, hij kan ruim "ademen".

[ Voor 18% gewijzigd door 51bert op 28-10-2021 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eindhovenk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-05 10:58
Heb zoiets zelf een tijd gedaan als webcam bij een binnenvijver. Met Alfred en continu aan de stroom. Na ca. een half jaar begon de batterij op te zwellen. Vanwege brandgevaar de constructie weer afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-05 11:51
Ik heb ook wel eens een telefoon gebruikt voor iets waar hij constant aan de oplader hing, het duurt inderdaad niet lang voordat de accu opzwelt. Ik zou gewoon een andere oplossing zoeken.

Maar om toch op de vraag te reageren...
Wat voor lader zit er aan? Met wat voor kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 51bert
@Eindhovenk en @WEBGAMING ... klinkt niet goed dat opzwellen. Ik denk dat ik dit experiment niet doorzet.
@WEBGAMING ik gebruik de standaard Samsung lader met standaard micro-usb-kabel ... 5V 2A.
Heb al 2 nestkasten met (verschillende) ipcams (echte ... geen smartphones) hangen die goed functioneren, ik denk dat het verstandiger zoiets bij te kopen bij Alie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-05 11:51
Dat lijkt me een beter idee inderdaad.

Wel bijzonder, want ik zou zeggen dat een 2A lader de telefoon echt wel geladen moet houden, zelfs al word hij heel zwaar belast. Misschien word de accu te warm en schiet hij in een beveiliging oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 51bert
Naar aanleiding van de opmerking van @SMSfreakie heb ik nog wat geprobeerd. Heb de resolutie (bij de ip webcam) verlaagd van 1920x1080 naar1280x720 ... Resultaat: het beeld is nog scherp, de oplader houdt het bij en de S5 wordt niet/nauwelijks warm.

Edit dag later:
Het is het toch allemaal net niet.
S5 wordt toch iets warm en te veel concessies aan het beeld.
Ik stop hiermee en ga een ipcam bestellen
Dank voor de reacties.

[ Voor 26% gewijzigd door 51bert op 30-10-2021 17:16 ]

Pagina: 1