Disconnectie Linux Server

Pagina: 1
Acties:

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een linux server draaien op redhat 7.1 (webserver, ftp, internetdelen).

Nu zit ik met het volgende probleem wat ik niet op kan lossen :( Om de 3 uur en 30 min word ik van het internet af gegooid. Dit ligt niet aan de provider, want onder windows had ik dit probleem niet...

De server is dan nog wel te pingen of te ssh-en. Enkel de verbinding naar het internet valt weg.

Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Peter

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Verwijderd

Maakt je internetprovider misschien gebruik van dhcp? Ik heb zo'n vermoeden dat je leasetijd verloopt en dat je niet automatisch je ip adres ververst onder linux. Windows doet dit standaard wel en geeft daarom geen problemen.

Dus de oplossing is denk ik een dchp client installeren zoals pump of dhcpcd.

Als dit niet de oplossing is moet je toch wat meer informatie geven, want anders wordt het zo'n raad spelletje.

• Peter Power
  • Niet online
Ik ga met de DHCP aan de gang. Wat voor informatie is er nog meer nodig dan? (ben newbie :)

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 08:39 schreef PeTeRPoWeR het volgende:
Ik ga met de DHCP aan de gang. Wat voor informatie is er nog meer nodig dan? (ben newbie :)
Informatie over je gebruikte systeem (configuratie enzo), wat voor internetprovider (adsl of kabel of dailup), output van dmesg, /etc/var/log/messages, enz

Kortom zoveel mogelijk dus, want ik vond de informatie tot nu toe erg weinig.

• Peter Power
  • Niet online
het was de dhcp waarschijnlijk... is nu opgelost... precies weet ik het ook nie.. beetje geklooid :)

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:49 schreef PeTeRPoWeR het volgende:
het was de dhcp waarschijnlijk... is nu opgelost... precies weet ik het ook nie.. beetje geklooid :)
Kwam het omdat je hostname afwijkte van je zgn. cp-nr.?
Pagina: 1