Kabel trekken via loze leiding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appayipyip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-10-2022
Hallo allen,

Laatst had ik een topic geplaatst over een lage internetsnelheid met Devolo's. Nu weet ik genoeg, en ga ik voor het trekken van een UTP-kabel naar boven.

Nou is hier mijn situatie + de vraag. Ik heb een internetkabel van voldoende lengte. Kan ik de "connector" (dit is wat ik het deel noem dat je router / pc in gaat) eraf knippen, 'm naar boven trekken en die connector er vervolgens weer op 'leggen' (met de kabeltjes etc.)?

mvg,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ja. Je hebt wel de juiste gereedschap nodig hiervoor. En nieuwe stekkertjes uiteraard.

[ Voor 23% gewijzigd door com2,1ghz op 28-10-2021 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:55
Yes, dit kan. Op internet kan je het kleurenschema vinden van de volgorde van de kabels.

Wel even een RJ45 krimptang gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-09 11:11
Hallo,

Met een speciale Krimptang "knip" je de kabel zo weer goed.

Wel even de aders goed leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:53
Je kan de bestaande connector niet hergebruiken. Eraf knippen, kabel trekken en een nieuwe opzetten kan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Appayipyip schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:26:
Hallo allen,

Laatst had ik een topic geplaatst over een lage internetsnelheid met Devolo's. Nu weet ik genoeg, en ga ik voor het trekken van een UTP-kabel naar boven.

Nou is hier mijn situatie + de vraag. Ik heb een internetkabel van voldoende lengte. Kan ik de "connector" (dit is wat ik het deel noem dat je router / pc in gaat) eraf knippen, 'm naar boven trekken en die connector er vervolgens weer op 'leggen' (met de kabeltjes etc.)?

mvg,
Zoals je aan de reacties hierboven kunt lezen, kan het.
Of het aan te raden is, heb ik in ieder geval mijn twijfels over.
De internet kabel die je nu hebt, zal een stranded kabel zijn; een soepele in de volksmond
Die zijn niet geschikt om te trekken. De kans dat hij breekt door de trekbelasting die je er op uitoefent tijdens het trekken, is erg groot. Daarvoor hebben ze solid kabel uitgevonden. Die kan veel meer trekbelasting aan.

Ander punt is dat je kennelijk van plan bent om de kabel rechtstreeks uit de buis in je gebruiksapparatuur te pluggen. In mechanisch opzicht is dat een slechte construktie. Op het punt waar de kabel de buis verlaat, treedt dan namelijk buigbelasting op. Dat kan de kabel beschadigen. Een betere oplossing is om een RJ45 wandcontactdoos te gebruiken aan weerzijden van de buis. Ja, da's duurder, maar je realiseert daarmee een oplossing die langdurig zal blijven werken. Bovendien bespaar je dan op de aankoopkosten van de krimptang ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:54
Goed advies van @Brahiewahiewa maar de kabel die je hebt is niet geschikt om op een wcd af te monteren, daar heb je kabel met stugge aders voor nodig.

Advies:
Koop een nieuwe stukje kabel UTP cat 6 met stugge aders en twee wcd's en doe het in keer goed.
Dat zijn de kosten niet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 19:21
als je bekabeling gaat aanleggen ,ga dan voor echte installatiekabel
een goed voorbeeld is Belden Cat.6 grijs 7965E of Draka cat6 UC400
qua stekkers moet je iets zoeken LSA stroken & een LSA tool..

een patchkabel hermonteren is een 50/50 kans op goed werken...
Pagina: 1