Draadloze over-ear headset voor muziek en Teams tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:19
Ik zoek een?
Ik ben al even op zoek naar een draadloze headset, maar heb toch nog niet de perfecte kandidaat gevonden. Blijkbaar wordt de combinatie niet zo vaak gevraagd, maar wellicht zoek ik ook verkeerd.

Ik ben opzoek naar een draadloze headset die tegelijkertijd stereo geluid kan ontvangen en microfoon input kan versturen.
Nu heb ik begrepen dat het bluetooth protocol hier geen held in is. Met mijn huidige headset (JBL E65BTNC) kan ik in een teams call zitten, maar vervolgens geen (stereo) geluid afspelen. Wel kan ik mono geluid afspelen, maar dit wil ik dus niet. Wanneer ik de headset met de kabel (3.5mm) aansluit is het allemaal geen probleem.
Zoals ik aan aangaf heb ik begrepen dat bluetooth (icm windows) dit niet al te goed afhandelt, ik zou het dan ook geen probleem vinden om een aparte usb dongle nodig te hebben.
Verder moet het geluid naar verhouding wel echt goed zijn!

Wat is je budget?
Niet een heel vast budget, maar laten we zeggen < €400,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor mijn werk zit ik eigenlijk de hele dag in Teams vergaderingen, maar wil tegelijkertijd ook muziek luisteren

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een aantal kanshebbers gevonden, maar allemaal zijn ze het net niet:
- Bose NC 700 + USB link (Deze schijnt ondanks de usb dongle nog steeds geen stereo audio te ondersteunen wanneer de mic in gebruik is)
- Jabra Evolve2 85 MS (De geluidonderdrukking van de mic is niet geweldig + voor dat geld verwacht ik high end geluid)
- Microsoft Surface Headset 2+ (Geluid schijnt niet geweldig te zijn)
- Epos Sennheiser ADAPT 360 (bouwkwaliteit kan beter)

Welke vragen heb je hier nog over?
Misschien ben ik wel de veeleisend en is het geluid van bijvoorbeeld de Jabra en Surface headset helemaal prima, maar ergens vind ik dat wanneer je een ~€300+ voor een headset uitgeeft dat alle reviews er dan lovend over moeten zijn.
Is hier iemand die op basis van de requirements nog een headset heeft die ik over het hoofd heb gezien, of ervaring met een van de bovengenoemde heeft en mij kan overtuigen dat hij wel goed genoeg is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seb83
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-09 19:24
Ik heb zelf de Bose NC 700 en kan bevestigen dat voor Teams calls de mono modus nodig is (met of zonder dongle maakt wat dat betreft geen verschil). Als je op een Windows device niet in een Teams call zit kun je uiteraard switchen naar stereo. Op een iPhone (en wellicht ook op andere Apple apparaten) gaat dit automatisch.

Of wat je wilt bestaat, durf ik niet te zeggen (i.v.m. de beperkingen van bluetooth). Maar ik vraag me af: wil je inderdaad tegelijkertijd in een Teams call zitten en muziek luisteren? Of gaat het je meer om het ongemak om te moeten switchen tussen mono en stereo afhankelijk van het gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
Wij werken nog steeds 80% vanuit huis en wanneer we dat doen zitten we als team de hele dag in een meeting, zodat we korte lijntjes kunnen houden. Grotendeels van de tijd wordt er echter niet gesproken en wil ik dus wel gewoon van stereo muziek kunnen genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seb83
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-09 19:24
Ah, zodoende. Bijzondere oplossing ;)

Nee, dan is de Bose niet geschikt, hoewel ik het verder een fijne headset vind qua features, geluidskwaliteit en anc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pasman schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:49:
Wij werken nog steeds 80% vanuit huis en wanneer we dat doen zitten we als team de hele dag in een meeting, zodat we korte lijntjes kunnen houden. Grotendeels van de tijd wordt er echter niet gesproken en wil ik dus wel gewoon van stereo muziek kunnen genieten.
Sorry, maar what the fuck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
Haha ja, is in het begin even wennen, maar het werkt perfect
Seb83 schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:46:
Ah, zodoende. Bijzondere oplossing ;)

Nee, dan is de Bose niet geschikt, hoewel ik het verder een fijne headset vind qua features, geluidskwaliteit en anc.
Na wat verder zoeken denk ik dat ik ben aangewezen op een headset met een 2,4ghz dongle. Jammer genoeg zijn dat vaak schreeuwerige "gaming" headsets. De zoektoch gaat dus nog even door.

Vind het oprecht jammer dat de Bose niet werkt, lijkt me inderdaad een top ding!
Pagina: 1