Passen er in de BP6 nou wel of geen Itaniums...

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 20:15

Thorne

Forrester

Topicstarter
Sorry, dit moest gewoon even... ik zag dat deze vraag nog nooit gesteld is....

>specs<

Verwijderd

Past niet.

Koeler van Itanium past niet op mobo ivm condensatoren.... anders kon het namelijk wel

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 20 augustus 2001 21:20 schreef Mikado het volgende:
Past niet.

Koeler van Itanium past niet op mobo ivm condensatoren.... anders kon het namelijk wel
Hallooooo, dit is geen serieuze vraag :D
Dit is gewoon iemand die een waarschuwing wil hebben/al heeft.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Hallooooo, dit is geen serieuze vraag
Dit is gewoon iemand die een waarschuwing wil hebben/al heeft.
dit is ook geen serieus antwoord.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Sick Nick
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Weet ik :D

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
past vast wel, beetje duwen en trekken wat aandrukken en het past.. of het werkt is een tweede

Sinlath | Opinions may contain latency

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Hohohohohoho... ik ben een usert van het eerste uur...

Ik heb nog nooit een waarschuwing gehad en wil er best een krijgen hoor als dit niet mag.

Dit topic hoort nu eenmaal wel aan bod te komen.

Althans vindt ik...

>specs<

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Cool.

Een flits van herkenning, direct toen ik dit topic zag. :)

Siditamentis astuentis pactum.

• Bulldog
  • Niet online
Houden we het een beetje gezellug :P -> rustug aan beste mensen ;)/.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik wou 'm eerst naar de HK gooien, maar maak er hier maar wat leuks van :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

ha-mer
sim-pel

:)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 23:38

scorpionv

This space for rent

Tuurlijk past dat. Ik heb net een nieuwe Athlon + Duron in mijn BP6 geduwd, Windows vraagt nu of ik wil rebooten. Ff doen maar. :Y)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• BlauweFles
  • Niet online
Ja dat past en het werkt echt als een trein :)

In UT haal ik samen met mijn GF3 (die in mijn ISA slot zit) 100fps minimaal.

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 22:48 schreef Exirion het volgende:
Ik wou 'm eerst naar de HK gooien, maar maak er hier maar wat leuks van :P
Het hoeft niet leuk te worden... deze vraag moest een keer gesteld worden.

>specs<

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op maandag 20 augustus 2001 22:55 schreef Peewee het volgende:
Ja dat past en het werkt echt als een trein :)

In UT haal ik samen met mijn GF3 (die in mijn ISA slot zit) 100fps minimaal.

In je ISA slot? Bij mij past mijn GF2 alleen maar in mijn CNR slot. En lopen dat dat ding doet. 30000 points in 3DMark.
:P

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op maandag 20 augustus 2001 22:57 schreef scorpionv het volgende:

[..]

In je ISA slot? Bij mij past mijn GF2 alleen maar in mijn CNR slot. En lopen dat dat ding doet. 30000 points in 3DMark.
Whaha. Dan mag je wel eens gaan overclocken, want dat is echt een sucky score he ;)
Ik heb met mijn Voodoo6-7500 (pre pre zwaar limited edition :) ) Zonder over clocken al 50.0000 3D mark punten.

Enne in de BP6 passen wel itaniums. is no problemo voor dat mainbord. gewoon hard aandrukken en anders licht geweld gebruiken :) (dus rubberen hamer ipv moker etc)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op maandag 20 augustus 2001 23:01 schreef InterCC het volgende:

[..]

Whaha. Dan mag je wel eens gaan overclocken, want dat is echt een sucky score he ;)
Ik heb met mijn Voodoo6-7500 (pre pre zwaar limited edition :) ) Zonder over clocken al 50.0000 3D mark punten.
Is dat niet die kaart waar je een hele kerncentrale voor moet laten installeren in je achtertuin? *D

Verwijderd

Hmm, als ik mijn pII 350 in mijn cusl2-c krijg, dan lukt het me ook wel om die Itanium in een bp6 te krijgen.

Jongen, wat lig jij nu te lullen? Een GF2 past niet in een CNR, en dat weet jij ook best wel! Die past alleen maar in een DDR-bank. ;)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 20 augustus 2001 23:22 schreef SunStorm het volgende:
Jongen, wat lig jij nu te lullen? Een GF2 past niet in een CNR, en dat weet jij ook best wel! Die past alleen maar in een DDR-bank.
Ja dan moet je wel eerst het achterste pootje eraf zagen :(

* Bierkameel moest het ook doen >:)

Alle proemn in n drek

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op dinsdag 21 augustus 2001 00:14 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Ja dan moet je wel eerst het achterste pootje eraf zagen :(

* Bierkameel moest het ook doen >:)
Je hebt toch wel het afgezaagde pootje op pin 1 van je northbridge gesoldeerd? Anders mis je zomaar een framepje of 4000 in 3DZooi2200. :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr, we zitten off-topic.

Tuurlijk passen de Itania (-ums?) erop, maar probleem is dat met de 90 graden draaing tussen de sockets de heatsinks elkaar in de weg zitten. Oplossing: gebruik een AMD PPGA-Slot i convertor- misschien moet je een beetje kast wegzagen, maar we zijn tweakers, toch ;)
Vergeet niet de 486-versie van Quake 4 te draaien, want daar is de 64-bit EPIC architectuur voor geoptimaliseerd.

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het zal vast wel met allerlei converteringsspul passen, maar ik denk niet dat de BP6 een stabiel voltage kan leveren voor de Itaniums. Om dat te bereiken zullen alle condensatoren vervangen moeten worden door 3 a 4 x dikker spul, zoals 1000uF vervangen door 3500uF enzo.

Bijkomend probleem is dat deze dingen weer te groot uitvallen dat de socketconverter incluis koeler niet meer past. Volgens mij zijn ze bij powerleap (ofwel friendtech) bezig met een speciale converter met een verhoging. Het heeft een ca. 4cm hoge voet, waardoor de PPGA sockets als het ware worden verhoogd. Daar boven op kun je dan de Itanium monteren incluis koeler.

Hopelijk kun je dan nog wel een kaartje in de AGP slot steken...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 21 augustus 2001 07:33 schreef BalusC iets..
Tja, voor een tweaker met een soldeerbout zal dat probleem van die condensatoren toch wel op te lossen zijn.. (beetje verplaatsen moet wel lukken :) )

Maar is er al iemand die geprobeerd heeft om z'n bp6 met coppermines te laten werken??
Ik wil binnenkort eens een poging gaan wagen :) (zonder powerleaps converters overigens!)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 21 augustus 2001 09:30 schreef Twynn het volgende:
Maar is er al iemand die geprobeerd heeft om z'n bp6 met coppermines te laten werken??
Ik wil binnenkort eens een poging gaan wagen :) (zonder powerleaps converters overigens!)
http://www.bp6.com/forum

Kom je vast wel lui tegen die het hebben gedaan.

Zelf wil ik het later ook wel doen, mijn BP6 nieuw leven inblazen met coppermines of eventueel tualatins.

[ontopic]
Misschien dat er in de toekomst zulke add-on kaarten zijn voor de Itaniums? Dan kun je hem in elk bestaand mobo met PCI slotje proppen! Alleen verlies je dan misschien een PCI slotje of 2, 3 i.v.m. de koeler...
[/ontopic]

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Van BP6.com

Spectra IIIx SMP - first round no luck
Posted by tim @ 9:48PM PDT 2 comments | top
Got the Evergreen Technologies Spectra IIIx 850 MHz cpus in today. Thanks to the good folks at Evergreen Technologies for sending us some test samples to experiment with. Good packaging and the product is similar in functionality to the powerleap NEO adapters. I will try to get a hold of my camera to take some pics of their product. It's basically a PIII mounted onto their custom socket 370 adapter. I will have a review done, when I can get some more time to experiment with them.

So the question is "Did SMP work?", unfortunately on the 2 BP6 motherboards that I have, they did not. Hopefully with a slight motherboard mod, it will work. This reminds me of the issues that Powerleap had mentioned about power/voltage stability issues on the BP6. I had the similar results on my test systems (one is the first version of the BP6 (no mods), and the other is the second version with the VTT mod performed).

Only when placing the CPU in the 2nd socket next to the RAM slots, was the mobo able to acually post without any issues. Looks like I will have to go get my soldering iron out and try a quick fix for the Socket 1. For a single CPU upgrade, this appears to work fine on the motherboard, but I will test that later in the week.

I was usig the latest RU BIOS. Although Ineed to check if it is the hacked one or the one from Abit's website. For those of you that have gotten PIII's to work in SMP mode on the BP6, drop me an email if you have any technical suggestions.

To be continued...

-Tim

Jammert dat dit nog niet lukt, maar ik hou het wel in de gaten...

>specs<

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

[..]

Die van mij zit in een DDR slot ,wel ff quad pumped nu he !
2*DDR :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Ik heb gewoon een Geforce2 GTSje in m'n AGP slot zitten...
En met maar 7000 3DMark2000 puntjes...

Voordeeltje, de mijne verdwijnt niet als ik wakker wordt... :+

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Op maandag 20 augustus 2001 23:22 schreef SunStorm het volgende:
Hmm, als ik mijn pII 350 in mijn cusl2-c krijg, dan lukt het me ook wel om die Itanium in een bp6 te krijgen.
[..]

Jongen, wat lig jij nu te lullen? Een GF2 past niet in een CNR, en dat weet jij ook best wel! Die past alleen maar in een DDR-bank. ;)
Ik heb mijn Radeon 8500 op de seriele poort aangeloten. Pin 24 naar de kern van de USB header gesoldeerd en pin 1 van de southbridge aan de verwarming vastgeplakt en pin3 van de SVGA out aan mijn stalen peniskoker......

Geen effect. :P

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Prutsers waar zijn jullie nou mee bezig... iedereen weet toch dat je alleen echt hoge scores haalt als je de southbrindge van je mobo vervankt door een 486DX-66 |:(
En dat je het geheugen direct aan de processor socket moet solderen om je bandbreedte te vertienvoudigen... >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1