Voor mijn te bouwen woning moet ik uiteraard aan de warmtepomp + vloerverwarming etc. Prima, heb ik nu ook in mijn tijdelijke nieuwbouw, dus ik weet ongeveer wat ik kan verwachten. Echter, de installatie die ik nu heb, kan niet koelen via de vloer en/of radiatoren. Nu begrijp ik dat de term 'koelen' in dat geval ook zwaar overdreven is, meer dan 2 a 3 graden kun je er niet mee wegkrijgen (als ik het goed begrijp).
Ik zou dus naast de warmtepomp / vloerverwarming dus eigenlijk ook voor de hete zomermaanden, airco willen. Bestaan er systemen waarbij dat allemaal in 1 buitenunit kan? Of komen er dan 2 buitenunits, 1 voor de airco, en 1 voor de (l/w) warmtepomp?
In zijn geheel verwarmen met airco (dus geen vloerverwarming) zie ik niet zitten. Warme lucht rondblazen vind ik toch een heel ander gevoel dan stralingswarmte.
Ik zou dus naast de warmtepomp / vloerverwarming dus eigenlijk ook voor de hete zomermaanden, airco willen. Bestaan er systemen waarbij dat allemaal in 1 buitenunit kan? Of komen er dan 2 buitenunits, 1 voor de airco, en 1 voor de (l/w) warmtepomp?
In zijn geheel verwarmen met airco (dus geen vloerverwarming) zie ik niet zitten. Warme lucht rondblazen vind ik toch een heel ander gevoel dan stralingswarmte.