Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:12

Plainside

I browse when I'm at work

Topicstarter
Mijn vraag
Zijn er Tweakers hier welke de KZ ZEX i.c.m. de KZ AZ09 Pro's al eens gehoord/ervaren hebben?

De twee samen gebruiken lijkt me voor mij de ideale opstelling, bedraad indien nodig, draadloos wanneer gewenst. Het is nog even geduld hebben gezien ze vandaag besteld zijn (AliExpress), verschillende reviews hadden me al overgehaald deze IEM's te halen. De AZ09 Pro's kwam ik toevallig daarbij tegen en leken me ook ideal.

Dus m.a.w. Zijn er Tweakers hier welke de KZ ZEX i.c.m. de KZ AZ09 Pro's al eens gehoord/ervaren hebben?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nog geen. Moet even wachten op AliExpress.
Maar hier links mocht je ze zelf willen bekijken:
- KZ ZEX
- KZ AZ09 Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende reviews gelezen, gehoord, bekeken, maar alle allemaal met de geleverde kabel. Maar niet met de KZ A09 Pro Bluetooth module.

Hoor het graag!
Aan allen bij voorbaat dank!

Groet Plainside :)

Beste antwoord (via Plainside op 03-11-2021 08:21)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb momenteel een setje KZ ZS10Pro icm een AS09 (de normale versie).. Daarnaast gisteren een setje KZ ZEX besteld. Ben erg benieuwd hoe die zich naast elkaar verhouden, maar dat ga ik je laten weten als ik ze binnen heb :)
Ik heb bewust nog even niet voor de AS09 pro's gekozen. Als ik het "memory rubber", zoals ze het zelf aanprijzen, zie, dan lijkt dat sterk op het spul wat ook in de https://kz-audio.com/kz-bluetooth-50-cable.html gebruikt wordt. Die heb ik ook, maar dat ding is een drama omdat ik het stukje om mijn oren voor geen meter meer goed krijg. 1x verkeerd buigen en je bent het haasje. De AZ09 heeft daar geen last van, da's net een gewoon flaxibel kabeltje.

Als de ZEX beter is dan de ZS10Pro (wat wel aangegeven wordt) dan ben ik erg benieuwd. Ik heb in de woonkamer speakers met ribbon tweeters staan, en da's ongeveer het zelfde principe. Kraakhelder, maar niet voor alle muziek even goed geschikt. Dus we gaan het zien.

Wat ik je zowieso kan adviseren is ipv de meegeleverde rubber dopjes, een setje memory foams mee te bestellen. Dat past zich aan aan je oren, draagt veel comfortabeler en dempt het geluid van buitenaf beter. Ik merkte dat het laag er ietsje mee achteruit ging, maar alsnog was er meer dan genoeg over :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:14
Heb geen ervaring met deze bluetooth module maar wel met ene vorige namelijk de https://kz-audio.com/kz-bluetooth-42-cable.html

Niet echt een goede ervaring, verbinding valt toch af en toe weg.

Verder wel heel erg te spreken over het geluid van mijn goedkopere set dopjes, zeker met kabel er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Topicstarter
Philip Ross schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:26:
Heb geen ervaring met deze bluetooth module maar wel met ene vorige namelijk de https://kz-audio.com/kz-bluetooth-42-cable.html

Niet echt een goede ervaring, verbinding valt toch af en toe weg.

Verder wel heel erg te spreken over het geluid van mijn goedkopere set dopjes, zeker met kabel er in.
Tja, het is voor mij echt allemaal nieuw ook. Wordt uberhaupt mijn eerste set audiofiel IEM's dus kan niet wachten, maar zal wel moeten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:11

FeaR

In GoT we trust

AUD > WAO

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb momenteel een setje KZ ZS10Pro icm een AS09 (de normale versie).. Daarnaast gisteren een setje KZ ZEX besteld. Ben erg benieuwd hoe die zich naast elkaar verhouden, maar dat ga ik je laten weten als ik ze binnen heb :)
Ik heb bewust nog even niet voor de AS09 pro's gekozen. Als ik het "memory rubber", zoals ze het zelf aanprijzen, zie, dan lijkt dat sterk op het spul wat ook in de https://kz-audio.com/kz-bluetooth-50-cable.html gebruikt wordt. Die heb ik ook, maar dat ding is een drama omdat ik het stukje om mijn oren voor geen meter meer goed krijg. 1x verkeerd buigen en je bent het haasje. De AZ09 heeft daar geen last van, da's net een gewoon flaxibel kabeltje.

Als de ZEX beter is dan de ZS10Pro (wat wel aangegeven wordt) dan ben ik erg benieuwd. Ik heb in de woonkamer speakers met ribbon tweeters staan, en da's ongeveer het zelfde principe. Kraakhelder, maar niet voor alle muziek even goed geschikt. Dus we gaan het zien.

Wat ik je zowieso kan adviseren is ipv de meegeleverde rubber dopjes, een setje memory foams mee te bestellen. Dat past zich aan aan je oren, draagt veel comfortabeler en dempt het geluid van buitenaf beter. Ik merkte dat het laag er ietsje mee achteruit ging, maar alsnog was er meer dan genoeg over :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:58:

Ja die Foam-dopjes had ik ook al gehoord, het pakketje is inmiddels al in Nederland, komt nou hoop binnen 2 dagen in mijn postvak. En hopelijk geen bijzonderheden met invoerkosten, welke al geregeld zouden zijn.

Voor mij was juist het Memory rubber waarom ik die wou :+ ieder z'n eigen smaak natuurlijk.
Ook zeer lang zitten twijfelen tussen de KZ ZX10Pro's want damn die zien er ook zo mooi uit (maar ZEX's winne de zexy-points), maar brengt voor mij te hoge kosten mee als mijn eerste IEM zeg maar. Heb de ZEX's gelukkig nog voor 20 euries kunnen krijgen met nog ook korting op de A09Pro's.

Wat voor soorten muziek zou je juist niet aanraden voor de ZEX's? Heb eigenlijk daar totaal niet aan gedacht. Wou graag goede doppen en kwam op deze uit haha.

Edit: Na bijna de bel te hebben gemist, heb ik ze nu officeel binnen :D . En pfowoah, wat zijn ze mooi, het geluid test gaat nu zo beginnen dus hopelijk klinken ze ook goed :P

[ Voor 4% gewijzigd door Plainside op 06-11-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Plainside ze klinken IDD prima, moest wel wennen aan het hoog eerlijk gezegd.
Wat ik echter ook merk is dat ik af en toe elektrische schokjes in mijn oren krijg. Had ik met de ZS10pro ook af en toe, maar deze lijken het veel vaker te doen.
Herken jij dat?

• Plainside

Plainside

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:55:
@Plainside ze klinken IDD prima, moest wel wennen aan het hoog eerlijk gezegd.
Wat ik echter ook merk is dat ik af en toe elektrische schokjes in mijn oren krijg. Had ik met de ZS10pro ook af en toe, maar deze lijken het veel vaker te doen.
Herken jij dat?
Nee daar heb ik zelf geen last van gelukkig. De AZ09 Pro's zijn ook donders fijn, soms wel rare verbinding issues, maar ff in de case leggen en er weer uit is het verholpen.
Ja de range van de Zexy's is zo groot, ook bass-heavy tracks klinken geheel anders dan voorheen.

ps indien het bevalt tracks van DJ Okawari op die dingen zijn echt mindblowing

[ Voor 5% gewijzigd door Plainside op 25-11-2021 08:04 ]

• The Eagle

The Eagle

Plainside schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:02:
[...]

Nee daar heb ik zelf geen last van gelukkig. De AZ09 Pro's zijn ook donders fijn, soms wel rare verbinding issues, maar ff in de case leggen en er weer uit is het verholpen.
Ja de range van de Zexy's is zo groot, ook bass-heavy tracks klinken geheel anders dan voorheen.

ps indien het bevalt tracks van DJ Okawari op die dingen zijn echt mindblowing
Thanks voor de terugkoppeling. Ik ga zelf eens aan het analyseren, kijken wat het oplevert. Maar either way, zou niet moeten gebeuren lijkt me.

Qua experience: check op YT eens een aantal van die 8d clips. Deze is heel leuk: YouTube: Cat Dealers - Pump It (8D Bass Boosted)
Overigens blijkt mijn ZS10Pro met foamtips meer laag te geven dan de ZEX'en met siliconetips, maar dat kan ook positie in het oor zijn. ZOu in principe niet zoveel uit mogen maken of gelijk moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 25-11-2021 11:55 ]

• Plainside

Plainside

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:52:
[...]

Thanks voor de terugkoppeling. Ik ga zelf eens aan het analyseren, kijken wat het oplevert. Maar either way, zou niet moeten gebeuren lijkt me.

Qua experience: check op YT eens een aantal van die 8d clips. Deze is heel leuk: YouTube: Cat Dealers - Pump It (8D Bass Boosted)
Overigens blijkt mijn ZS10Pro met foamtips meer laag te geven dan de ZEX'en met siliconetips, maar dat kan ook positie in het oor zijn. ZOu in principe niet zoveel uit mogen maken of gelijk moeten zijn.
yooooo WTF, wordt er bijna paranoïde ervan man, de 8D zeg maar, keek een paar keer om me heen wtf waar staat die man te praten. Gaat ook ff een wereldje open (spotify linkje) welke ik nog niet eerder gezien... nee gehoord heb.

Valt inderdaad op wanneer de silicone dopjes niet geheel sluiten dat de bass dan inderdaad compleet weg lijkt te vallen.

Misschien ff berichtje naar verkoper misschien willen ze ze wel omruilen?

• The Eagle

The Eagle

Nee, dan moet je de dopjes een maatje groter pakken. Als je al de grootste maat hebt: kan de verkoper niks aan doen, maar zat groters te verkrijgen. Grootte van je oor ligt aan jou (cq je ouders :P) , niet aan hen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:24:
Nee, dan moet je de dopjes een maatje groter pakken. Als je al de grootste maat hebt: kan de verkoper niks aan doen, maar zat groters te verkrijgen. Grootte van je oor ligt aan jou (cq je ouders :P) , niet aan hen ;)
Ohh nee de standaard siliconen zijn dikke prima, moet dan echt ze op een rare manier in het oor doen voordat de Bass weg valt (schuin erin zeg maar). Moet ook zeggen vind die memory gel dingen 10x fijner dan de normale kabel, voelt allemaal net wat steviger.
Pagina: 1