FFmpeg DTS naar AC3, wat is de 'beste' instellingen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Hallo allemaal,

Allereerst mijn excuses mocht deze vraag hier verkeerd staan of al eens eerder gevraagd zijn. Ik heb geprobeerd het antwoord hier te zoeken, maar kon deze niet vinden.

Ik heb onlangs een LG Oled gekocht en aangezien deze geen DTS ondersteund, probeer ik een manier te vinden om DTS om te zetten naar AC3. Waarschijnlijk hebben veel Tweakers hetzelfde probleem en hebben misschien al een oplossing bedacht.

Dat omzetten kan o.a. met FFMpeg.Exe, maar daarmee heb ik geheel geen ervaring en ik heb zo-wie-zo geen ervaring met het converteren van audio streams. Ik heb het onderstaande commando op het internet gevonden en ondanks dat dit prima werkt, zou ik graag willen weten ( vóórdat ik alles omzet ) of iemand een beter FFmpeg commando weet?

Levert het onderstaande een goede/redelijk kwaliteit op of verlies ik zo veel kwaliteit ( ik snap dat dat betrekkelijk en persoonlijk is). Overigens vind ik het ook niet nodig, om d.m.v. een te hoge sample waarde, 'lucht' te converteren naar AC3.

Heeft het b.v. nut om de DTS sample waarde, ook voor AC3 te gebruiken en is daar een FFmpeg commando voor? Of is er b.v. een commando dat dit 1-op-1 overzet ?

FFmpeg -i In.Mkv -map 0:v -map 0:a:0 -map 0:a -map 0:s? -c:v copy -c:a copy -c:s copy -c:a:0 ac3 -b:a:0 640k Uit.Mkv

Ps.het bovenstaande heb ik in een AutoIt script gezet en dat werkt prima.

Al uw reacties zijn welkom _/-\o_ en bij voorbaat hartelijk dank d:)b !!

[ Voor 12% gewijzigd door PsiTweaker op 28-10-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Nope, niks meer aan. Enige waar je moet opletten is als je gaat downmixen van een dts ma 7.1 dat je even specifieert dat je naar 6 ,kanalen wilt mbv -ac 6, maar voor de rest is er'weinig te optimaliseren

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Niet online
SadisticPanda schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:11:
Nope, niks meer aan. Enige waar je moet opletten is als je gaat downmixen van een dts ma 7.1 dat je even specifieert dat je naar 6 ,kanalen wilt mbv -ac 6, maar voor de rest is er'weinig te optimaliseren
Bedank voor je reactie d:)b !!

Daar inderdaad niet aan gedacht. Ik had verwacht dat m'n Yamaha ( 5.1 ) surround set dat wel converteert. Maar inderdaad, maar als die 'bronnen' er niet inzetten, kan dat natuurlijk niet.

Moet dat extra commando ( '-ac 6' ) nog op een specifieke plaats of is de onderstaande regel goed ?

FFmpeg -i In.Mkv -map 0:v -map 0:a:0 -map 0:a -map 0:s? -c:v copy -c:a copy -c:s copy -c:a:0 ac3 -ac 6 -b:a:0 640k Uit.Mkv

B.v.d. _/-\o_ !!

[ Voor 13% gewijzigd door PsiTweaker op 31-10-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

PsiTweaker schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Bedank voor je reactie d:)b !!

Daar inderdaad niet aan gedacht. Ik had verwacht dat m'n Yamaha ( 5.1 ) surround set dat wel converteert. Maar inderdaad, maar als die 'bronnen' er niet inzetten, kan dat natuurlijk niet.

Moet dat extra commando ( '-ac 6' ) nog op een specifieke plaats of is de onderstaande regel goed ?

FFmpeg -i In.Mkv -map 0:v -map 0:a:0 -map 0:a -map 0:s? -c:v copy -c:a copy -c:s copy -c:a:0 ac3 -ac 6 -b:a:0 640k Uit.Mkv

B.v.d. _/-\o_ !!
Nope staat perfect, ik zet hem er standaard bij dan converteert die 7.1 en 6.1 perfect naar 5.1. anders durft die bij downmixen soms kanaal "vergeten".

Dan is het enkel opletten bij stereo, maar kom je meestal toch zelden tegen (toch niet als main track, of het moet wel oude of rare Rip zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 31-10-2021 16:39 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Niet online
Ik ga het proberen, dank je !!!