Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Enige tijd geleden via via een Dell optiplex 7010 overkunnen nemen. Het mainbord hiervan heb ik nu overgezet in een andere case, maar bij het opstarten van het systeem komt de volgende melding:

Alert! Power Button Cable Failure
To co continue press F1 key

Power button werkt gewoon, reset knop werkt.
Alleen deze melding krijg ik er niet uit. Moet ik misschien nog iets in het bios instellen wat ik over het hoofd zie of misschien nog bepaalde jumper setting.

Kan ook kijken naar nieuwe mainbord, maar zolang het werkt vind ik het geen ramp zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
Denk dat de oorspronkelijke kast een specifieke connector had voor de power & reset button, leds e.d. Als het werkt zou ik me er niet druk over maken. Wellicht dat je ergens in het BIOS de melding nog kan onderdrukken (ik betwijfel het, Dell kennende).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dell spul kon je over het algemeen beter in een Dell case houden. De power button heeft een diagnostishe LED en dat is merkspecifiek. Zelfde geldt voor de PSU.

Voordeel Dell: Ontworpen en getest door fabrikant. Daardoor vaak stabiel out-of-the-box in tegenstelling tot zelfbouw meuk. Goede support en garantieopties. Handige proprietary features.
Nadeel Dell: Slecht uitwisselbaar met andere merken. Bijvoorbeeld voor kast, moederbord, geheugen of PSU. Upgradebaarheid kan beperkt of duur zijn.

Choose your poison.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs