Nieuw nummer, bij aanmaken WhatsApp al een bestaande account

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:55

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
Even een situatie schets; ik heb voor een bedrijf een nieuwe simkaart aangevraagd bij onze provider, met het doel om daar een Business Whatsapp aan te koppelen. Bij het aanmaken van deze account blijkt echter dat dit nummer aan een whatsapp account gekoppeld was/is.

Een profielfoto, en meerdere chatgroepen waar deze account al in zat, waarvan de jongste van 7 augustus dit jaar is.

Ik weet dat ze veel rouleren met nummers, want beperkt aantal, maar zo snel? En dit is privacy technisch ook niet gewenst lijkt me.

Herkent iemand dit?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Quicksilver schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:11:
Even een situatie schets; ik heb voor een bedrijf een nieuwe simkaart aangevraagd bij onze provider, met het doel om daar een Business Whatsapp aan te koppelen. Bij het aanmaken van deze account blijkt echter dat dit nummer aan een whatsapp account gekoppeld was/is.

Een profielfoto, en meerdere chatgroepen waar deze account al in zat, waarvan de jongste van 7 augustus dit jaar is.

Ik weet dat ze veel rouleren met nummers, want beperkt aantal, maar zo snel? En dit is privacy technisch ook niet gewenst lijkt me.

Herkent iemand dit?
Tja volgens mij is het zelf je verantwoording om zo'n account op te zeggen, lijkt mij dat dit niet anders is met Whatsapp, die weten immers niet of het nummer verhuist vrijgegeven is en opnieuw uitgedeelt.

Ik zou even het bestaande acocunt verwijderen ( settings -> account ) en dan gewoon opnieuw registeren als nieuw account.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 10:01
De gang van zaken is prima, alhoewel je inderdaad dit soort ongewenste bijeffecten kan hebben.

De minimale tijd die er bestaat voor het beëindigen van een overeenkomst tussen een abonnee en een aanbieder en het opnieuw uitgeven van het nummer is 1 maand voor mobiel + M2M nummers. Na deze maand dient een aanbieder formeel ook het nummer terug te geven (deactiveren) aan de oorspronkelijke operator, indien de laatste aanbieder niet de oorspronkelijke operator was aan wie de nummerreeks is uitgegeven. Die operator heeft het nummer dan weer in voorraad en kan/mag het dus weer uitgeven.

Er van uitgaande dat het nummer bijvoorbeeld per 1 september is opgeheven, mag deze vanaf 1 oktober weer uitgegeven worden.