• bloobje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-01 10:50
Hoi,

Ik ben recent verhuisd naar een woning waar al een Sunnyboy 2.5 geinstalleerd was.

Ik probeer nu op de webUI interface in te loggen om de gegevens uit te lezen maar dit wilt maar niet lukken.
Ik heb de stappen op deze pagina gevolgd: https://www.sma-benelux.c...municatie-herstellen.html

Alles gaat goed tot ik effectief het IP moet ingeven om te connecten naar de omvormer, de web interface load nooit. Ik heb geprobeerd op mijn Android toestel met chrome & firefox alsook op mijn windows 10 pc met chrome / firefox / edge. Geen enkele toont iets.

Het is een toestel van 2016, ik weet niet of ooit de firmware geupdate is geweest van het toestel, is het IP om de omvormer te bereiken altijd al 192.168.12.3 geweest of zou het ook een ander IP kunnen zijn?

Ik heb ook al contact opgenomen met SMA Benelux maar tot op heden nog geen antwoord gehad, daarom even de vraag hier of iemand een idee heeft.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Normaal gezien is het gewoon 192.168.12.3 en het ww van de wifi verbinding staat op de zijkantstikker.
Zie ook: YouTube: Inbedrijfstelling Sunny Boy 3.0-5.0

Maar dan zal je nog een installateurs ww of gebruikers ww moeten invoeren.
Is dat ww bekend?

Als dat ww onbekend is, kun je een PUK code aanvragen bij SMA om daarmee als installateur in te loggen en het gebruikersww aan te passen.

Het kan ook zijn, dat ze de wifi aanmelding hebben uitgeschakeld. (SMA zendt dan geen eigen wifi netwerk meer uit)
Maar daar is geen sprake van begrijp ik uit jouw woorden, want je ziet wel het netwerk (met het snr van jouw SMA erin)

Mocht je er niet inkomen, dan kan je altijd nog een vaste ethernet kabel erin steken.
Als DHCP aanstaat in de SMA dan zal hij in je eigen netwerk een ip adres krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-10-2021 20:19 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• bloobje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-01 10:50
Ik heb nergens geen ww nee. Maar het probleem is dat 192.168.12.3 niets doet. De omvormer zend een wifi signaal uit en kan er inderdaad verbinding mee maken met het paswoord dat op de sticker hangt aan de zijkant. Dat is geen probleem. Enkel de web interface wilt niet laden. Zal eens proberen in de week met een netwerkkabel en zien of het zo wel werkt.