Vraag

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 11:36
Mijn vraag
kan iemand mij helpen aan de juiste BIOS

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord MSI B450 Tomahawk
Processor: van een 2600x naar een 5600x

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vind het heel lastig om de juiste BIOS te vinden op de site van MSI. Geen idee of ik gewoon de bovenste kan pakken voor een flash? Huidige bios stamt uit 2018. En dit is de eigenlijk de eerste keer dat ik een Moederbord ga flashen naar een nieuwe BIOS. En volgens mij moet je behoorlijk voorzichtig zijn met het installeren van een nieuwe BIOS.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
Lees vooral wat er bij de diverse BIOS versies aan opmerkingen staat. Soms wordt aangegeven dat je eerst een bepaalde BIOS versie moet installeren of een chipsetdriver moet updaten voordat je naar de nieuwste versie kunt.

Je moet sws de meest recente versie hebben voor ondersteuning van de 5600X. Helaas is dat een beta versie dus stabiliteit is niet gegarandeerd.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bedenk overigens dat je in de meeste* gevallen eerst het nieuwe BIOS erop moet zetten voordat je de nieuwe processor erin doet. Als je het BIOS update vanuit het bestaande BIOS kan er niet zoveel mis gaan, tenzij op dat moment precies net de stroom uitvalt. Dat is gelukkig zeldzaam.

* Sommige moederborden werken ook met een niet-ondersteunde CPU erin zodat je wel het BIOS kan updaten maar niet door kan booten. Sommige borden hebben een flashfunctie die geen CPU vereist.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512