Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10 14:47
De titel vat het eigenlijk prima samen.

Gisteren kreeg ik een SMS van KPN dat de instellingen van mijn SIM geüpdatet zouden worden. Dit zou rond 11:00 gebeuren waarna ik mijn toestel zou moeten herstarten om opnieuw verbinding te kunnen maken. Rond het middaguur zag ik idd dat ik geen verbinding meer had met KPN en dus heb ik mijn toestel herstart. Na het herstarten kon ik prima bellen en gebeld worden alleen werkte 4G ineens niet meer, de verbinding schommelde tussen 3G en H+ met een max snelheid van ongeveer 10mbps. Uiteraard even KPN zakelijke supportafdeling gebeld die me erop wezen dat ik het toestel wel 10 mins uit moet laten staan alvorens deze weer op te starten. Met enige tegenzin dit geprobeerd maar helaas... Daarom uiteindelijk besloten om een nieuwe simkaart aan te vragen.
Vandaag ontving ik de nieuwe kaart, deze volgens de handleiding geïnstalleerd en geactiveerd maar het probleem bleef wederom bestaan; telefonie prima, internet niet sneller dan HSDPA. Wederom contact met support waarbij ik werd doorgeschakeld naar technische dienst. Daar werd ik geholpen door een behulpzame meneer die, naar mijns inziens, alles geprobeerd heeft om het probleem op te lossen, zonder enig succes.
Daarbij heb ik mijn simkaart in een iPhone van een collega geïnstalleerd waar 4G wel prima werkte en omgekeerd zijn simkaart in mijn OnePlus die wederom op HSDPA blijft hangen.

Conclusie van al deze bevindingen is dan ook dat heel toevallig, na het updaten van de simkaart, tevens de 4G antenne gesneuveld is. Nu geloof ik best in toeval, maar dit vind ik wel een erg bijzondere samenloop van omstandigheden. Zijn er hier misschien tweakers die eenzelfde soort issue ervaren hebben met dit toestel of ander vergelijkbaar toestel?

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10 14:47
Update: Gisterenavond waren thuis de ervaringen exact hetzelfde met als toevoeging dat GSM verbinding af en toe compleet wegviel.
Vanochtend werkte alles spontaan weer prima....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MojGxrkza8L_ml0aM61y6fXKYCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n8FjSUaV58XgeCdfKqVld1Gn.png?f=fotoalbum_large
Dus probleem lijkt opgelost maar ik kan het niet verklaren.

edit:
Update anderhalf uur later. Verbinding weer weg, zowel 4G als GSM. Het ziet er toch uit alsof er iets kapot is aan het toestel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaYzwsAYouHTpRwrZdSYMDcNJSg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KqRNf7twhPFlAD2vrrIj6c2B.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door coady op 28-10-2021 09:50 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lees even KoekjevanLU in "[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie" en verder

Ik heb er zelf ook enigszins last van; echter ik ben de laatste weken continu heen en weer aan het reizen dus mijn ervaringen zijn soms wat onhandig qua metingen & tijdstippen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof