Evo-Home + vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas19935
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-05-2022
Goedemiddag Tweakers,

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Ik heb een Evo Home systeem op het gehele huis (zie tekening). op de kamers gaat het allemaal goed. Probleem zit hem beneden op de begane grond.

Wanneer ik deze vraag te verwarmen ( 20- 23 Graden ) lijkt het alsof enkel de water temperatuur iets verhoogd wordt. Op het moment van vraag wordt de leiding na +- 20 seconde eventjes warm maar daarna slaat deze weer uit. Naar mijn mening komt deze ook niet op temperatuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEwJnkajldPPdWJm-GWbnL_2NR4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/28fP1q20WY5HvM6gzsCtNJbS.png?f=fotoalbum_large

is er wat verkeerd aangesloten ?
Hoor graag jullie meningen in deze _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik was op zoek naar meer info over her Evohome systeem. Kwam toevallig jou topic tegen.

Draait de pomp van de vloerverwarming wel ?

Staat de drukverschilregelaar niet te ver open? Zodat hij te veel terug de retour leiding in duwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wordt de retourleiding bij de ketel ook meteen warm? Dan zit er ergens een “kortsluiting”. De ketel gaat dan uit omdat deze dan geen warmte meer kan toevoegen.
Wat is de instelling voor de maximale aanvoertemperatuur op je ketel?
Heb je de HR92 bij de VV wel parameter 6 gezet zodat de kraan vol open wordt gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas19935
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-05-2022
Probleem opgelost door de thermostaat knop van de aanvoer leiding te verwijderen. Vervolgens de thermostaat van de vloerverwarming op correcte temperatuur te zetten en het evo home systeem voor zone Woonkamer te laten verbinden met de opentherm aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los_Moros
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 23:15
Volgens mij had je de HR92 in de aanvoerleiding vóór de verdeler van de vloerverwarming moeten plaatsen en niet erna, zoals op het plaatje is afgebeeld. Wij hebben dat ook zo gedaan en het werkt al twee jaar probleemloos.