Welk effect is dit in Photoshop en waar vind ik een tutorial

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kohinoor
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-10-2021
Hello! Kan iemand mij op weg helpen met het recreëren van het effect in onderstaande foto? Ik ben aan het proberen hetzelfde te doen in Photoshop CC2019, maar ik weet even niet waar te beginnen. Het is volgens mij geen double exposure, maar ik kan het mis hebben. Heeft iemand een stappenplan of tutorial voor me?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kq0YcfosV6r8PNfdty3bZvLK8CI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BVmSkFTloi8Y4SQHjEUU3CBn.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 19:31
Het is een portretfoto met bokeh of handmatig geblurde achtergrond. Hierover zijn wat brushes in de vorm van bloemen geplakt en om de foto heen is gegumd met een gum met 0% hardheid om hem enigszins over te laten gaan in de witte achtergrond en die transparency te krijgen rondom haar hand. Daarnaast zit over het geheel een sepia kleurenfilter.

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 27-10-2021 13:06 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 16:41
Layer masks heet zoiets. Wat @Negakinu inderdaad zegt in combinatie met brushes die je moet inladen. Als je zoekt op 'layer mask brushes' zul je genoeg uitleg vinden hoe je dit moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kohinoor
Thanks! Inderdaad, nu je het zegt lijkt dat idd het meest aannemelijk. Kan ik zelf ook een Brush maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 19:31
kohinoor schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:08:
[...]

Thanks! Inderdaad, nu je het zegt lijkt dat idd het meest aannemelijk. Kan ik zelf ook een Brush maken?
Low effort want letterlijk het eerste resultaat in Google, maar vooruit. :p
https://helpx.adobe.com/n...ng-modifying-brushes.html

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kohinoor
@Negakinu @SlqmLqck Bedankt voor jullie snelle replies!
Pagina: 1