Chromecast via receiver naar TV via ARC naar Soundbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:49
Ik heb:
Bose Soundbar 700
Onkyo TX-SR333
Samsung UE48H6200 (AWXXN denk ik)
Google Chromecast met Google TV

Deze zijn nu als volgt op mekaar aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZj-r-UjMQJBzWf8wfx1etzF7D8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pecs3uy3D9vr4F66D0P4trkv.png?f=user_large

Ik krijg met geen mogelijkheid geluid van de Chromecast via de versterker over de Soundbar. Reden van deze config is dat ik mijn oude sub en achter speakers nog even wil gebruiken. Echter loop ik er tegen aan dat na een 1 1/2 uur met Samsung support te hebben zitten chatten dat, de support dame tot de conclussie kwam dat ik maar naar Bose moest... AnyNet+ staat aan (waarvan Samsung Support zei dat moet uit).

Ik moet wel zeggen dat ik er nog niet aan toe gekomen ben om de chromecast direct op de TV aan te sluiten om te kijken of het zo wel werkt. Daar had ik gisteravond even geen zin meer in...

Beste antwoord (via Tazzy op 27-10-2021 20:40)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:10

FeaR

In GoT we trust

Dit gaat volgens mij niet werken. De Onkyo is ingesteld om geluid af te spelen via de aangesloten speakers, beeld wordt doorgestuurd naar de TV. In het signaal wat over de HDMI Out van de Onkyo gaat zit geen audio meer. Er is dus geen audio om over ARC te worden gestuurd naar de Bose. Je kan de Onkyo vast wel instellen op dat beeld en geluid naar de HDMI Out gaan, dan komt beeld en geluid bij de TV aan en zal ARC werken. Echter omdat de Onkyo dan het geluid niet meer hoeft te verwerken zullen ook de speakers op de Onkyo aangesloten geen geluid meer geven.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 27-10-2021 20:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dit gaat volgens mij niet werken. De Onkyo is ingesteld om geluid af te spelen via de aangesloten speakers, beeld wordt doorgestuurd naar de TV. In het signaal wat over de HDMI Out van de Onkyo gaat zit geen audio meer. Er is dus geen audio om over ARC te worden gestuurd naar de Bose. Je kan de Onkyo vast wel instellen op dat beeld en geluid naar de HDMI Out gaan, dan komt beeld en geluid bij de TV aan en zal ARC werken. Echter omdat de Onkyo dan het geluid niet meer hoeft te verwerken zullen ook de speakers op de Onkyo aangesloten geen geluid meer geven.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 27-10-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Daar had ik helemaal nog niet bij stil gestaan dat ik mogelijk geen audio meer doorgaf... ik ga eens kijken of ik wat in de handleiding vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij gaat dit nooit werken. Je kiest voor of de versterker met speakers of de soundbar. Combineren is een erg ongebruikelijke oplossing en zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tazzy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:04:
Daar had ik helemaal nog niet bij stil gestaan dat ik mogelijk geen audio meer doorgaf... ik ga eens kijken of ik wat in de handleiding vind.
Als de handleiding een optie geeft om de output van geluid op AVR + Monitor te zetten heb je een kans. Ik verwacht die optie eigenlijk niet en denk dat het kiezen wordt: Soundbar of Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
En inderdaad... was kiezen tussen het 1 of de ander... Het werkt inmiddels met alleen soundbar.

Ik hoopte even hybrid te kunnen voor ik centen voor rears en sub had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tazzy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:40:
Ik hoopte even hybrid te kunnen voor ik centen voor rears en sub had :)
Er zijn enkele topics geweest over de combinatie van receiver en sound bar en eigenlijk is altijd de conclusie dat het niet samen werkt. Als je doel is één speaker onder de TV te hebben dan zou je kunnen kijken naar een LCR speaker (al is dat aanbod niet heel groot), die zijn passief en kan je op de Onkyo aansluiten. Is dat alleen wel de mogelijke bottleneck voor je bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Nee, dit is goed zo... einde jaars bonus gaat richting Bose Bass Module 700 en Bose Surround Speakers 700.
Pagina: 1